Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 10.06.2020, 00:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mutteri/pultti pitää kiristyä metallia/rautaa vasten, ei kumityynyä vasten.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Joo, läpi menee tässä tollanen tappi ja prikka on irto-osa.


Ei näytä esim. partsouqin kuvien perusteella olevan irto-osana tota tappia. Suunnittelin jo jotain hitsattavaa holkkia ja siihen sopiva kierre sisäpuolelle. Mutta sorvari tietty tekee. Pitäs vaan arvata toi holkin alkuperäinen paksuus...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ite olen hitsannut vastaaviin paikkoihin joskus ihan yksinkertaisuudessaan sopivan pultin, ei siinä tarvii tuollaista holkkia olla missä sisäkierre. Tai sit sopivasta tangosta johon tekee ulkokierteen päähän.
MIKÄ on tuon alkuperäisen iskarin pultin kierre? siis ulkohalkaisiaja?
Muistaakseni tuo kierre vois olla 10 mm ulkohalkaisijaltaan?
Jos on 12mm ulkohalkaisijaltaan, niin seuraava korjaus ei onnistu, koska MUISTAAKSENI tuon tapin ulkohalkaisija on alunperin n. 16mm?
"Jenkki/Amerikan" iskarien valmistajat ilmoittaa noille vanhemmille cruisereille, oliko -60 luvulta alkaen? tapin halkaisijaksi 5/8 tuumaa.

16x1,5...2 sinkitty teräsputki (jostain mainoksesta tai letkutelineestä romulasta, on ollut hyvä, 12mm VAG-pultti sopii sisään paremmin kuin halpakaupan kilopultti)

Siis noita pultteja vaihdetaan esim. rippikouluikäisen vw golf dieselin jakohihnan vaihdossa "Kourallinen", ainakin laskussa oli monta riviä sinänsä edullisia? pultteja, ja niille on käyttöä halpakaupan kilopulttien sijaan

Siis VAG- konserni, oliko sitten AUDI vai Volkkari (ja oliko myös Skoda ja Seat) edellyttää, että pultit pitää vaihtaa, koska kierrelukitus on pultissa.

Toinen, vai onko kolmas vaihtoehto, tee tuonne pultin reikään ns. heligoil- korjauskierre: siis reikä porataan reikä isommaksi, ja korjauskierre....

ja viimmeinen vaihtoehto on tuo sorvattu korjauspala.
Tuon entisen saa poistettua kohtuu helposti ns. Rasiaporanterillä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/magnum-bi-metal-reikasaha-reikasahantera.

.> tehdään/asennetaan "ohjari-" molemmin puolin tuolle ns. rasiaporalle.

Ja molemmista suunnista pitää porata "rauhallisesti", siis lastuavaa työstöä, ei hiomista...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 02:08 (GMT +2).