Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO
Luonto on kyllä julma. Meillä on tintit pesineet joka vuosi räystäslaudoissa, ja kun se pesä on vaan kasa sammalta ja koirankarvaa niin poikaset putoilee herkästi. Suretti aina noiden onnettomien kohtalo niin tänä keväänä laitettiin sinne harjan alle kunnon pönttö, kova tirinä siellä käy nyt ja toistaiseksi pudokkaita ei ole näkynyt.
Josko tuolta nyt selviäisi elämän alkuun vähän suuremmalla todennäköisyydellä. 
|
Mulla oli tällä kertaa Fordin (traktori) pakosarjan päälle joku tirppa tehnyt pesän, sieltä ei kuulunu mitään eikä ketään lähtenyt kun vähän koputtelin peltejä. Viimeseltä kaivoin sen koko pesä pois, kun ei sinne mitään liikettä ollut ja piti liikuttaa ko. vehjettä hommissa. Siellä pesässä oli yks pieni sininen muna. Oliko sitten muut kuoriutunu ja jo lähteneet vai jääny hommat kesken.
Ja yhden linnunpoikasen päälle melkeen astuin, kun oli tossa pihalla. Ilmeisesti just pesästä "tippunut" kun ei osannu vielä lentää. Vein vähän enempi turvaan tohon pöpelikön reunaan, niin emolinnut (menikö oikein?) kovasti metelöivät mulle - varmaan luulivat, että olin saalistanut poikasen kun kannoin sitä sinne sivummalle

3 Amigos-never travel alone