![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minne voin laittaa kuvia? Meneekö tämä aihe "pilalle/ohi" jos tähän laitan?
![]() Nonni nyt se minun bertta taitaa pelata niinkuin pitää, katsoin kaikki sulakkeet ja irroitin vielä anturin ja kellon uudestaan (en tiedä miksi ![]() ![]() ![]() Vielä sellanen jäi mietityttää, onko moottorin käydessä akuilta mitattu noin 26.8 - 27v riittävä jännite, siis lataako oikein? Jotenkin muistelen että se olisi ehkä joskus ollut enemmän ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyä tuo riittää latausjännitteeksi. On varmaan ihan tehtaan lukemissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() BJ:n jarrut
Kysytäänpä tässä taas apuja viisaammilta. BJ45 jossa HJ:n akselit, eli levyt edessä ja takana rummut. No ajattelin katsoa jarrut ennen kuin edes yritän viedä katsastukseen. Kuskin puolen pyörä irti ekaksi ja jarrupalat sain taisteltua irti. Näyttää siltä että ne ylemmät isommat männät jumitti mutta sain niitä herkisteltyä liikkumaan. Laitoin palojen tilalle lattarautaa ja painoin jarrua. Sitten taas kampesin männät sisään ja uudestaan. Nyt alkaa liikkua ihan ok. Mutta onko tästä varsinaista hyötyä vai pitäisikö nuo männät ottaa irti ym? Eli auttaako tuollainen herkistely? Ei jaksaisi enää rempata älyttömiä
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Auttaa toki hetken kerrallaan tuo painelukin yksistään. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Herkistely vain ensiapua...Lainaus:
Lainaus:
Ja se ruosteen kannalta "paras-" paikka pesiytyä on juurikin nuo suojakumia vasten olevat pinnat: Siis siellä kosteus pysyy pisimpään, ja taitaapa kumissa olla rikkiäkin, joka aiheuttaa ruostumista. Ja jos/kun noita kumia yhtään "raottaa" irroittaa tms, niin väliin kertynyt ruoste irtoaa, ja takuuvarmasti asettuu semmoiseen kohtaan, että pieni rako luikertelee tiivisteen ja metallin välistä.... Ja tuo rako oikein "imaisee" kapillaarilla kosteuden tiivisteen väärälle puolen, joten ruostuminen kiihtyy todella nopeaksi. -> joskus taannoin ostin hj-60:sen, ja oli katsastettu pari kuukautta aikaisemmin, ja etujarrut oli hyvin saman tehoiset, olikohan ero 10 %? Toiselle puolen oli laitettu uusi satula, ja toiselle puolen oli kasattu noista kahdesta satulasta toimiva. -> 2 kuukauden kuluttua tuo vanhoista kasattu puoli jumi niin pahasti, että, että ei pystynyt ajamaan: nuo pölysuojan tiivistepinnat olivat paksussa ruosteessa, ja silikonirasvasta ei mitään jälkiä/merkkejä. Vesi oli päässyt ruostuttamaan männän ja satulan pahasti, toki avatessa olivat kuivat, vesi oli poistunut "jarrujen hajun mukana" siis kävi niin kuumana, että jarrupalat haisi 50 km ajon jälkeen. Jos Käytätte jarruja auki, ja suojakumit liikahtaa Männässä taikka satulassa, niin irroita kokonaan, että saat putsattua ruosteet pois. Ja sitten kasaus Jarrusilikonin/-rasvan kanssa (Oliskohan tuo? https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...rrurasva-100-g, minulla jotain muuta, sinisessä metallituubissa, tarkoitettu juurikin tuohon jarrujen kumien voiteluun/tiivistämiseen) Minä olen poistanut ruosteen suojakumien vastinpinnoista rapaamalla meisselillä/katkaistulla rautasanterällä, ja loput pois pienellä teräsharjalla, jota pyöritetään porakoneella. Ja sitten silikonia hierotaan jäljelle jääneeseen ruosteeseen/karheaan pintaan muutaman millin leveämmälle alueelle, kuin mihin kumi asettuu. esim. rätillä. Samoin tiivisteen pinnat rasvataan. Ja sitten ohut kerros, ja kumi paikoilleen. (silikoni tarttuu metalliin, ja ei päästä sitä ruostumaan, ja kun laitetaan asennuksen yhteydessä niin paljon, että pikkuisen tursuaa kumin alta pois, niin vedellä ei ole pääsyä suojakumin väärälle puolen. Seuraavat "Hätäkorjaukset-" omalla vastuulla, ja nimenomaan ei tieliikennekäyttöön. Ruosteen poisto jarrusylinterin ja -männän nesteen tiivistyskumin vastaisesta pinnasta: Jos ruoste poistetaan sylinteristä/männästä kovakouraisesti/kokonaan, niin pintaan jää koloja, ja tiiviste ei tiivistä/pysy ehyenä. Siis männät/sylinterit pitää uusia. Jos uusia ei saa tms, niin vaihtelevalla menestyksellä olen tehnyt seuraavasti: Ruoste "turvonnutta rautaa ja happea", siis pinta on yleensä koholla ehyestä pinnasta. Männän ruoste on kohtuu helppo hioa pinnan tasoon lasin päällä olevaa ohutta, 800-1600 öljyttyä hiekkaparia vasten. Minä olen hionut ruosteen pinnan tasaan mäntää käsin pyörittämällä: Siis mäntä etusormen ja peukalon väliin, ja mäntää painamatta vedetään ruostekohtaa hiekkapaperia vasten pikkuisen vinossa, esim. pölysuojan pää edellä, samalla pyörittäen. Siis yhdellä "vedolla" saadaan mikroskooppiset naarmut noin kolmasosalle kierrosta, ja naarmut eivät ole kuin sorvin jäljiltä, vaan pikkasen vinossa... seuraavalla kieroksella mäntää vedetään toinen pää edellä, ja silloin mäntään saadaan mikroskooppisen pienet, ns. hoonausjäljet. Kemiallisella metallilla en ole saanut aikaan kestävää korjausta; kemialliset metallit ei kestä jarrunestettä, varsinkaan paineistuskohdassa; siis siinä kohdassa, missä toinen reuna "paikasta" on satojen? baarien paineessa, ja toinen puoli normaalissa ilmanpaineessa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
eikä uudetkaan satulat mahdottoman kalliit ole 80e kpl pääsee ainakin helpolla ja satulat saa ihan motonetistä
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on BJ:ssä edessä ja takana motonet satulat ja ne on toimineet todella hyvin. Näissä huomioitava että tilalle vietävä usein vaihdossa vanhat jolloin saa takaisin "pantin". Olleet jo vuosia ja vuosia käytössä ongelmitta. Sitten toisena esimerkkinä hdj takasatulat jotka jo hieman päälle vuoden ikäisinä alkoivat kenkkuilemaan. Männät ruosteessa vaikka kumit ehjät. Välillä purin ne ja teräsharja porakoneeseen kiinni ja ruosteeks veks. Taas toimi jonkin aikaa kunnes rupesi jarrut haisemaan kun ei palaudu. Lopulta kyllästyin siihen ja tilalle sorvattiin rosteriset männät jotka nyt "testissä". Tästä eteenpäin kun männässä ruostetta, en ala taistelemaan vaan RST mäntä tilalle.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Pakettiauto (umpi) | kj_temmes | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 27.11.2010 15:27 |
Umpi vw lt lavapeliksi? | jansku | Chit-Chat | 0 | 20.02.2008 17:19 |
BS vai BFG? + ET kysymys | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 26.04.2005 10:17 |
HJ-61 kysymys | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.04.2005 14:05 | |
Umpi suitsasta avo suikka | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.07.2004 09:58 |