|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
L200 etunavatMorjesta. Kuinka on, onnistuisiko tälläseen 2002 malliseen L200:een sellainen hommeli, että laittaisi napalukot? Nythän on niin, että autossa on "kiinteät" etunavat ja etuvetarit ja jordaani pyörii koko ajan takavedollakin tekemässä lisäkuormaa. Ajosta 99% kuitenkin maantiellä takavedolla ja 1% pikkunelivedolla venkslailua. Ajatuksissa ihan manuaaliset napalukot jotka jaksan vääntää kiinni kun tarvii nelivetoa. Eikös vanhemmissa Pajeroissa ainakin ollu manuaaliset navat ennenkuin tuli automaattinapalukot? Entäs vanhemmissa L200:sissa? Kävisköhän ne sellaiset "heittämällä" vai onko napa jotenkin sellainen ettei niitä saa vapaiksi? Auto on muutenkin nihkeä menemään ja kuluttaa liikaa polttoainetta enkä oikeen enää keksi muutakaan kevennystä kulkuun. Toinen kysymys olisi sellainen, että onko mitään mahiksia modifioida jakoloodaa sellaiseksi, että voisi käyttää pikkupuolta ilman, että neliveto menee päälle? Olisi tosi iso hyöty ahtaissa paikoissa esim. peräkärryn kanssa venkslatessa.
|
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
Viimeksi muokannut kenni_ : 01.06.2020 17:57 |
#3
|
|||
|
|||
Hidas takaveto ei yleensä tarvitse kuin toisen etuvetarin (tai napalukon) kytkennän irroittamisen. Jos etuperässä on etuvedon kytkentä toteutettu alipaineella, niin mieti, mitä pitää muuttaa, että toinen vetoakseli ei olekaan enää "ehjä".
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuten tuossa yllä todettiin niin kiinteillä navoilla olevissa autoissa voi olla katkeava vetari tai muu systeemi millä etupää irrotetaan kuvioista kun on takaveto päällä jolloin etukardaani ja -murikka ei pyöri mukana. Jenkkipeleissäkin noita oli joskus 80-90- luvun taitteen hujakoilla, sitten onneksi poistui pariksikymmeneksi vuodeksi. Nyt niitä on valitettavasti taas alkanut ilmestymään viherpesun takia..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Toyota #J:n etunavat | Sumsar | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 11.11.2018 19:48 |
Myyty HJ:n etunavat | JRpower | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.06.2012 12:09 |
Jimnyn etunavat | riude | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.05.2009 12:37 |
Ostetaan Etunavat | Yölento | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.10.2008 21:51 |
hj etunavat | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.09.2004 12:43 |