![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Veikkaan, että olet väärällä asemalla. Käsittääkseni se homma menee niin, että myyjä sanoo sulle niiden käyvän sun autoon ja se on sillä selvä. Todisteena vaikka se myyjän ilmoitus. Kyllä 4cm pitäs vielä helposti onnistua, koska edelliseen suikkaan tuli se melkein 15cm korotus jousilla 😃
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kyllä sain valmistajalta laput että tuote on tehty kyseiselle autolle (grand vitara).
Pitkään katsuri raapi päätä ja löysi sellase kohdan missä mainittiin että korotus sarja täytyy soveltua auton massoille. En nyt muista sanatarkkaan voin sen kaivaa jossai vaiheessa tänne kun kerkeän. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
http://www.ironman4x4.com/products/c...il-springs-xl7 tuo on se jousi mikä mulla tuli taakse. No tuon perusteella tuo sallii lisäkuormaa 0-200kg. Kyllä nyt tyhmemmänkin katsurin pitäisi siitä ymmärtää, että se kantaa vähintään sen alkuperäisen silloin jos se kerta jaksaa 200kg lisäkuorman. Siinä myös selkeästi lukee sen käyvän juuri mun autoon.
Samanlainen sivu sun jousista pitäs löytyä jos ne on ironmanin. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tuota korotussettiä tuli hieman koeponnistettua. Toimii kyllä ihan ok. Maavaraa on ainakin omasta mielestä ihan riittävästi. En ainakaan tällä hetkellä kaipaa enempää. Sama reitti ajettu Dusterilla niin sillä sai vähän katsella, ettei kivet kolise pohjaan. Nyt ei siitä ollut kyllä mitään huolta. Ajoi vaan. Renkaat on vaan aivan perseestä maastoon. Mutta niiden avulla tuokin paikka oli kohtuu haastava. Pitkän akselivälin etuna on taas, että kun keula uppoo syvälle niin se perä on jossain siellä kaukana, eikä se ole uponnut. Minkä myötä pääsee jumituksista pois.
Samalla fixailtiin valoja. Hieman kun hinkuttaa niin johan tulee paremman näköistä. Nyt noilla valoilla ehkä näkeekin jotain. Samalla mätkäsin nokkaan myös led polttimot parkeille ja ajovaloille. Hieman yllättäen valokuvio oli ihan ok. Ei eronnut mitenkään alkuperäisestä. Valo oli kyllä huomattavasti kirkaampaa. Noissa pitäisi olla joku phillipsin led valo. Tiedä sitten. Mut vältettiin tällä erää niitä ihan halvimpia valoja. Nuo maksoi 30e. Katsotaan kuinka kestää. Seuraavaksi varmaan mätkäsen android radion paikalleen. Peruutuskameran kera. Radio on vielä tilaamatta, mut menen varmaan samalla mikä oli Dusterissa. Eli 1din ja 10" näyttö. Se 10" näyttö oli todella jeppis. Tuota on melko vaikea peruutella kun perä on niin hemmetin kaukana. Tuolla kauppojen pihalla kun pysäköi niin aina saa vähän arpoa osuuko se takapää takana olevaan autoon vai ei. Useimmiten siellä on melkein 2m tyhjää. Samaten kun tuolla helsingin keskustassa ajelee niin tuo on niin hemmetin kankea. Todella vaikea saada taskuparkkiin sitä kun se ei vaan taivu. Eli peruutuskameraa tuo ainakin kaipaa. Rengastusta kanssa pähkäillyt. Tuohon on nyt 3 rengassarjaa, mistä yhdet 16" renkaat on aika lopussa. Niille voisin laittaa uutta rengasta. Mutta laittaako siihen 235/70-16 vai 225/75-16 renkaat? Nuo 235 leveet tuntuu olevan melko uraherkkiä. Edellisessä suikassa ei sitä ongelmaa ollut kun siinä oli 225/75-16 renkaat. Eli hieman kaposempi rengas voisi poistaa tuon uraherkkyyden. Sitten laitetaanko alle AT rengas ja MT rengas? Tuo Goodyearin Wrangler MT/R näyttäisi kyllä hyvälle suikkelin alla. Mutta varmasti pitää melkoista meteliä. Toisaalta kun on noin monta rengassarjaa niin sitä voisi yksi mutasarja olla? Vaihtaa ne alle aina kun lähtee metsään. Sen nyt suurinpiirtein tietää etukäteen milloin on menossa metsään ja milloin ei. ![]() ![]() Noilla kahdella olisi n.80e hintaeroa Gripmaxin eduksi. Tuolta olisi löytynyt myös pinnattua MT rengasta, mutta hintaero tuohon Goodyeariin oli 3e/rengas, joten ei maksa vaivaa ottaa jotain pinnattua. Niin ja tuo kulutus. Edellinen 2.7-litraisella bensakoneella ja automaatilla varustettu XL-7 hörppi omassa kaupunkiajossa sellaiset 20l/100km. Nyt itsellä on mennyt sellainen 8.7l/100km dieseliä samoissa ajoissa. Tuo kulutus on vaan pikkusen vaikea laskea kun trippi mittari ei pidä ollenkaan paikkaansa noiden 2" isompien renkaiden takia. Mutta tuo nyt on se kulutus mitä tripin mukaan on tankilla päästy. Oikeasti kilsoja on paljon enemmän, minkä myötä kulutuskin on varmaan ollut pienempi. Viimeksi kun katselin niin se trippi kusetti n.30km luokkaa 100km matkalla. Eli tripin mukaan menty 100km ja oikea määrä oli yli 130km. Hieman enemmän syö kuin Duster, mutta on tuo aika paljon isompi ja painavampi myös. Dusteri hörppi n.7 luokkaa kaupungissa. Joka tapauksessa aika hyvä saavutus sukisukilta. Ehkä se lastutus auttaa tuohon myös? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ei sillä 10mm leveyserolla ole mitään vaikutusta ura herkkyyteen. Renkaan olkapään muoto sen sijaan vaikuttaa huomattavasti.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Päivitetääs tätä hieman.
Rengastukseksi tuli nyt ostettua Goodyear Wrangler MT/R renkaat 235/70-16 koossa. Hieman yllättävää, että nuo ei pidä kovin suurta meteliä. Eikä kulutuskaan noussut pahemmin. Edelleen kaupunkipyörityksessä menee alle 9 litraa dieseliä. Ei paha ollenkaan. Maantiellä pääsee 7 kulutuksella. Taakse tuli hieno clubi tarra. Koska Sukisuki on niin ylivoimainen niin poitsu innostui kanssa. Se kävi ostamassa itselleen kanssa oman Grand Vitaran. Vielä XL-7 mallin. Erona poitsun mallissa on, että nokalla on 2.7 V6 bensa ja automaatilla varustettu. Sekä tuo on vanhempaa mallia. Löytyy nahkajakkaraa ja oikein kattoluukkua. Poitsu on oikein ylpeä menopelistään. Siihen tilattiin tuo samainen +50mm korottava palasetti kuin itsellä. Jostain syystä jälleen keulan kanssa aivan karmea tappelu. Aivan perseestä tuollainen erillisjousitettu keula. Syystä tai toisesta itsellä camberin osalta loppuu säätövarat. Mutta poitsulla ei ole mitään ongelmaa. Tosin poitsun autoon joku on väkertänyt kunnon pohjapanssarin, joka suojaa kunnolla moottorin ja vaihteiston. 6mm paksusta kamasta tehty ja painaa kuin tauti! Ehkä tämä lisäpaino sitten auttaa camberin osalta? Käytiin myös vähän maastossa testaamassa. Korotus toimii ok. Vakiona tuo on niin pirun matala. Ei paljon maastossa uskalla ajella kun koko ajan kolisee. Melkoinen vaikutus tuolla 50mm korotuksella. Ilmeisesti tuossa bensa mallissa on myös jonkin asteen kitkalukko perässä. Tai itselläkin on, mutta joku on sen pilannut käyttämällä perus peräöljyjä. Seuraavaksi poitsu meinas autoonsa tilaa kanssa mutarenkaat. Ei kuulemma saa olla samat kuin itsellä vaan se haluaa eri merkin renkaat. Katsotaan mitä se hankkii. Omaan peliin piti tuossa tilata pohjapanssaria, vinssilavettia ja vinssiä nokkaan. Mutta sitten tulikin vähän muuta rahareikää niin nuo jäi nyt toistaiseksi odottamaan parempia aikoja. Sen huomasin myös kulmakorven ajoissa, että sinne ei ole yhtään mitään asiaa noin pienillä renkailla. Korotustakin pitää melkein olla enemmän. On sen verran kivikkoa kaivettu esille. Lisäksi välitykset kusee tuossa omassa pelissä. Ne on aivan liian pitkät, minkä myötä kytkin käryää Josta päästään taas siihen ongelmaan kun nokalla on diesel niin tuohon ei näytä saavan välityssarjoja jakolaatikkoon. Koska nokalla on diesel niin siihen ei myöskään saa lukkoja akseleihin tai ne maksaa aivan helvetisti. Ilmeisesti dieselissä on erilainen jakolaatikko ja eri etuperä ja takaperä kuin bensamallissa. Jos jossain lukee, että lukko sopii bensa ja diesel malliin niin epäilen vahvasti. Koska niin monessa paikkaa muualla sanotaan ettei ne käy diesel malliin.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Noi mutasuddaus kuvat tais olla punkalta? kulmakorvessa lienee minimi järkevä jossain 31" nurkilla ja kyllä se melkoista kivikkoa on, omalla jeepillä en sinne menis ihan helpolla. (varmaan joku Suzuki sj menee siellä alkuperäisillä pikkurenkailla kuin pilvenreunaa, mutta noin keskimäärin olis hyvä olla isompaa rengasta)
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand Vitara -04 | Nerd-O | Maasturiprojektit | 51 | 04.01.2019 09:56 |
| Grand Vitara | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.02.2018 09:16 |
| Myydään / Vaihdetaan Grand vitara 1,9 | stigu64 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.07.2017 11:20 |
| Grand Vitara -08 | tjoki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.08.2013 08:47 |
| M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" | rocky4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2007 18:07 |