Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2020, 19:11
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tätä suosin Raptorin sijaan lukuunottamatta pintapeltejä: https://duoproduct.com/tuote/noxudol-3100/

Pystyy maalaamaan millä vaan päälle. Tässä BJ:n takalattia Temadurilla maalauksen jälkeen:


Levitys hivenen haasteellista, olomuoto kun on lähimpänä saneerauslaastia. Rakennemaaliruutalla tuon sai tykitettyä pintaan. Vesiohenteista 1K-kamaa, mut pinta on hiekkaisen karhee ja muovinen, sitkeetä hioo pois, mut hiekkapaperillakin saa hiottua tarvittaessa tasaisemmaks. Ja tämähän sisältää korroosionestoaineita, eli Raptoria parempi auton alle.
Mitenköhän tuo vertautuu perinteiseen, auton sisäpuolella oleviin ääneneristysratkaisuihin? Lattiamatot, ne liimattavat kalvot yms. En haluais mitään semmosia sisustaa rumentamaan nii sais olla joku tuommonen ulkopuolelle tuleva.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.05.2020, 11:06
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

vanhoissa autoissa aina "hieman" ruostetta. kaikkea ei saa aina pois....miten alle jäänyt ruoste käyttäytyy?

aattelin lähinnä takakontin käsittelyä. muhiiko kuinka pahasti alla?

aattelin kun "Rust is an iron oxide, a usually reddish brown oxide formed by the reaction of iron and oxygen in the presence of water or air moisture" jos tolla saa ilman ja kosteuden pysymään ulkopuolella, niin ei "pitäisi" ruostua?

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 26.05.2020 11:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.06.2020, 18:37
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Kuinka rankka hionta vanhalle hyväkuntoiselle maalille kannattaa tehdä ennen raptoria? Koneella, vai vähän käsin sutasee pintaa karheaksi? Vastaus lienee konehionta

12 vuotiaan lavan muovikaukalon alta paljastui yllättävän paljon jokseenkin uuden veroista maalipintaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.06.2020, 15:57
Sorgen Sorgen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.05.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

vanhoissa autoissa aina "hieman" ruostetta. kaikkea ei saa aina pois....miten alle jäänyt ruoste käyttäytyy?

aattelin lähinnä takakontin käsittelyä. muhiiko kuinka pahasti alla?

aattelin kun "Rust is an iron oxide, a usually reddish brown oxide formed by the reaction of iron and oxygen in the presence of water or air moisture" jos tolla saa ilman ja kosteuden pysymään ulkopuolella, niin ei "pitäisi" ruostua?

//Janne
Itse maalasin Transporter t4:n puolivälistä alaspäin kun alkoi olla sen verran pintaruostetta. Ruosteenpoistoon käytin 3M:n neekerintukkaa ja vinkua ahtaammissa paikoissa. Pohjalle 2k epoksia ja pintaan raptoria.

Näin kahden vuoden jälkeen kaarista ruoste puskee läpi ja herkästi näkyy valkeassa raptorissa ruostepisteitä muuallakin "vanhoissa" ruostekohdissa. Lisäksi muovipuskureista raptori ropisee alas hetkessä jos puskurit taipuvat yhtään enemmän (lue: ajetaan lumipenkan läpi).

Ajattelin hiekkapuhaltaa seuraavaksi nämä samaiset ruostekohdat koska epäilen, että neekerintukalla ei vain saa riittävän hyvin ruostetta poistettua ja maalata kiinteän öljyisen jätteen mustalla raptorilla ympäriinsä. Ei näy ruostekkaan sitten niin herkkään...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.06.2020, 18:45
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

vanhoissa autoissa aina "hieman" ruostetta. kaikkea ei saa aina pois....miten alle jäänyt ruoste käyttäytyy?

aattelin lähinnä takakontin käsittelyä. muhiiko kuinka pahasti alla?

aattelin kun "Rust is an iron oxide, a usually reddish brown oxide formed by the reaction of iron and oxygen in the presence of water or air moisture" jos tolla saa ilman ja kosteuden pysymään ulkopuolella, niin ei "pitäisi" ruostua?

//Janne
Pointti taitanee olla että sinne ei sitten TODELLAKAAN jää yhtään pienintäkään taskua johon vaikkapa jo pelkkä kondensio kykenisi pesimään? Vaan ruoste kun on nokkela kaveri, saattaapi tehdä noita "taskuja" sinne- sun tänne, sekä kiertää toiselta puolelta. Ja sitten mönjä päälle odottelemaan kunnon kukkimista mehittyään aikansa. Lienee oikeasti kunnon "muhittaja". Vaan onko oikeasti tarkoitettukkaan mihinkään muuksi kuin TERVEEN lavan suojaksi ja liukuesteeksi? Ei käsittääkseni. Muutama muukin taisi aiheesta avautua toisessa ketjussa, että olisi mielenkiintoisia ajokkeja tyrkyllä mutta kun niitä ei ole maalattu vaan...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.06.2020, 22:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Mitenköhän tuo vertautuu perinteiseen, auton sisäpuolella oleviin ääneneristysratkaisuihin? Lattiamatot, ne liimattavat kalvot yms. En haluais mitään semmosia sisustaa rumentamaan nii sais olla joku tuommonen ulkopuolelle tuleva.
Reilusti parempi etenkin paksulla kerroksella, mut puolet kevyempi. Täällä käppyröitä: https://duoproduct.com/wp-content/up...ite-9-2016.pdf
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2020, 23:42
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Reilusti parempi etenkin paksulla kerroksella, mut puolet kevyempi. Täällä käppyröitä: https://duoproduct.com/wp-content/up...ite-9-2016.pdf
Jos se on reilusti parempi ja kevyempi (myös käytössä, ei vain markkinointimateriaalissa), niin miksi kukaan käyttäisi perinteisiä ääneneristyksiä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.06.2020, 18:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Jos se on reilusti parempi ja kevyempi (myös käytössä, ei vain markkinointimateriaalissa), niin miksi kukaan käyttäisi perinteisiä ääneneristyksiä?
Halvempaa? Mersu ja Volvo kuulemma käyttää tätä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maali kysymys? Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 11 12.05.2016 09:52
Multimix-maali Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 02.05.2009 09:18
2komponentti maali kävikökipiäää Tekniikka & Jutustelu 8 29.04.2008 21:37
MAALI JaHa Tekniikka & Jutustelu 3 05.11.2005 21:21
OT: Harjoitus maali toytoy O/M/V Muut 0 08.04.2005 19:15


Sivu luotu: 23:19 (GMT +2).