![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() lukekaa toi Tapsan juttu ensin tehtiin Jeeppi, loput on kopioita !
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mutta etyleeniglykolin kiehumispistekin on 190°C kun vede on ainoastaan 100.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meille karujen ilmojen miehille, paras on 50/50 suhde. Silloin kestää pakkasta ja keittää vasta 107asteen kohdalla ILMAN paineistusta.
- Pelkkää vettä --> rauta ruostuu ja aiheuttaa kalkkeumaa lauhduttimiin. Hapettaa alumiiniin syövyttämällä reikiä osiin. - Pelkkää glykolia (vihreä) --> kiehuu 127asteessa, mutta lämpenee hitaammin. Sohjoutuu -14asteessa ja jäätyy joskus -100asteen paikkeilla. Suojaa alumiinia 2vuotta korroosiolta ja 4vuotta rautaa. (Ja jenkkilässä etelävaltioiden pojat käyttää 100% tätä, kiehumispisteen takia --> 1bar paineessa 148astetta kiehumispiste) Tukkii innokkaasti lämmityslaitteen kennon, syylari ei jostakin syystä ota nokkiinsa glygolista??? Ja kannattaa lukea myös toi Tapsan juttu!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
siksti-fifti sanois M.Nykanen
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
lainaus: "Lauhdutin on lämmönsiirrin, jossa virtaava höyry tai kaasu lauhdutetaan nesteeksi siirtämällä lämpöenergiaa fluidista toiseen virtaavaan aineeseen tai ympäristöön. Tavallisimpia käyttökohteita ovat voimalaitokset ja kompressorikylmäkoneet." ei mul muuta... ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kalaviehe näsäilee...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyl mulla on Rangessa toi. Ja Volvossakin...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Miten on, tietääks Tapsa (melkeen naapuri muuten ;-) ) tai joku muu onko vesillä eroa jäähdytykseen? Siis tislattu vs. kraana vesi.
Muistan vaan lukeneeni jostain jenkki lehdestä että olisivat tunkeneet tislattua vettä moottoriin!? Mulla itsellä on tollaisesta oikeesti puhtaasta vedestä meinaan vaan sellaista kokemusta että se ainakin ruostuttaa ja nopeasti! =:-O -sami- |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä nuo ihmenesteet on saman asian parempaa tuotteistamista, eli katteen kohennusta. Normi glygoli 50/50-suhteessa kaiken paras. Ja aina, oli kesä eli talvi. Kotimaisista dieseleistä lämpimissä maissa asiantuntemattomien käyttäminä, ilman glygoleita, on kilahdellut sylinteriputkien katkeamisiin. Korroosio syö sopivassa kohtaa märän putken seinämän, ja naps!
Ja eikös jäähdytysneste ja jarruneste mene samaan ongelmajäteastiaan? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Puristus suhde-puristuspaine-bensiinin oktaani | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 08.01.2010 13:14 |
M: 7X15 Olosuteiden pakosta omistus suhde muuttunu | tomikoo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 13 | 17.03.2007 16:49 |
Johtajan ja sihteerin suhde | tuska | Jokes | 0 | 10.09.2006 14:03 |
nenän ja aikidon suhde | Luomu | Rakas Päiväkirja | 0 | 11.03.2005 08:38 |
Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |