![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jep. Joskus vaan vaatii sitä oikeaa rengas asentajaa tai ainaskii temppuja... Eli kuten sanottu niin puoli kierrosta pyöräytystä ja napakasti ilmaa että varmasti nousee vanteeelle. Sitten kaikki vanhat painot pois ja seikkailu alkakoon... Jos eka pyynti on 300 grammaa, niin aloittaa vaikka 100 ja katsoo mihin muuttuu. Siitä sitten jatkaa vähän kerrassaan ja jos aina pyytää uuteen paikkaan painoja, niin siirtää hieman jo laitettua jne. Kyä se lopuksi asettuu.. E. Wikke heitti tärkeän pointin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#2
|
|||
|
|||
|
OK, tuo olikin hyvä pointti tuo pyöräytys jne. Ja kyllä, ei ollut mitään rengasammattilaisia
tässä asialla, pikemminkin päinvastoin. Ajellaanpa menemään vähän aikaa ennenkuin kurvataan kylän oletettavasti parhaalle pajalle. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kyllä wikellä ja andylla hyvät pointit.
Itse en renkaiden painotuksia tee. Duunin puolesta sitten puhalminia yms. Joutuu asiakkaille välillä sanomaan että voin painottaa kierouden aiheuttaman epätasapainon pois, mutta kierouden aiheuttana "vatkaus" jää.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
"humpin" yli? (siis kunnolla vanteelle) Tätä voi silmämääräisesti yrittää katsella, että näkyykö renkaan reuna vanteelta jokapaikassa yhtä paljon (siis yleensä jotain reitoja tms. tuossa vanteen reunan lähellä) Kuten jo yllä kerrottiin, renkaat on voinut painua varastoinnissa. Tuota rengasta voi yrittää elvyttää ajamalla: laske paineet kohtuullisen alas, esim. kiloon tai jopa alle, mutta ei niin alas että pääsee lyömään vanteelle missään tilanteessa. Ja sitten ajetaan niin lujaa/pitkään (minä ajoin 70 km/h noin 30 min) että rengas lämpiää reilusti kädenlämpöiseksi. (oli nollakeli) Jos rengas ei ala lämpämään, niin tarkista, voisko ilmanpainetta laskea? Kun rengas lämpiää, paine nousee.... Siis älä jätä autoa seisomaan noilla alle kilon paineilla, vaan käy laittamassa normaalipaineet heti. Minulla oli yksien 285/75-16 (en muista minkä merkkiset, viesteistä voisi löytyä) sama ongelma n. 5v sitten. Ne oli jollain lailla valuvikaiset, kulutuspinnan pinta lähti "kesimään" lehteilemällä irti; siis samalla lailla kuin joskus pinnoitettujen renkaiden sivut. Noita n. 2x5mm vaurioita oli useammassa nappulassa. Noita ei saanut millään alle 300g painoille, vaikka selkäheittoa ei ollut käytännössä yhtään. (ajoin taka-akselilla pienillä paineilla kuumaksi yms. etuakselilla ollessa ei pystynyt ajamaan yli 30 km/h) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Samat renkaat, mutta koossa 245/75/16 ja meni 400g yhteen renkaaseen painoa. Ei ollu mitään ongelmaa. Onhan se aika klimppi, mutta pysy sen pari vuotta mitä mulla oli.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Renkaiden tasapainotus. | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.01.2016 00:47 |
| Kardaanin tasapainotus | Limite | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 23.09.2015 20:25 |
| kardaanin tasapainotus | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 25.09.2013 21:17 |
| ISOJEN renkaiden tasapainotus.... | SukiSuki | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 13.11.2010 17:12 |
| Tasapainotus hiekka | hilux -86 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 16.02.2010 06:18 |