Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 20.03.2020, 23:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vois onnistua...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja john_k Näytä viesti
No juu imusarjan paineesta toimiva säädin siinä on. Muistaakseni näyttää juuri tuolle kuin linkin koneessa ja rivipumppu siinä on. imu ja pakosarja siinä on erilainen jolloin ahtimen kompressorin ulostulo liittyy melkein suoraan imusarjaan. Pitää vielä tutkia tarkemmin jos yhdyskappaleen saisi irti testimielessä.

OM366A 170hp kone on vuodelta -85 1117 11T Mesen kuorma-autosta. Siellä se on vieläkin paikallaan ja autokin leimassa mutta jossain kohtaa pitää antaa sille viimeinen tuomio.

Aikaa oli tarkoitus "säästää" siinä että laittelen ahtimen ja rakennan putkiston toisessa seisakissa, kone siinä ensimmäisessä. Ei oikein ole tuossa 416 mogin konehuoneessa tilaa millekään joten ahtimen sijoitus vienee reilusti aikaa.

OM366A koneen kansi ja imusarja on paljon leveämpi kuin OM352 kansi jossa on imusarja ja venttiilikoppa samaa osaa. Käyttämällä OM352 koneen kantta on tarkoitus välttää kopin nostaminen ja voi olla että erillisellä imusarjalla oleva kansi ei edes mahdu moottorikopan alle. Sinällään kahdesta koneesta kasaaminen ei muuten aikaa säästä. OM352 koneen kansi on vielä muutama vuosi sitten rempattu täysin joten siitä ei tarvitse murehtia. Amerikassa joku benzworldille kirjoitteleva mog kuski on tehnyt tuollainen kannen vaihdon joten usko on että se sattuu bolt on.

OM352 on 5,7 ja OM366A on 6,0.
Sylinterissä on halkaisija eroa vain vajaa milli, joten se (halkaisijaero) ei liene ongelma.
Jotenkin vaan mielessä "ahistaa" , että -60 luvun n. 65 hevosvoiman kone (ilman turboa)
Ja 20 vuotta uudempi,- 80 luvun, pelkästään turbolla oleva, 170 hv moottorit voisi "sekoittaa" keskenään; siis OM352 ja OM366A. Ja noiden välistä OM355 on aivan erilainen.... (samoin kuin henkilöautopuolella OM601 ja OM606, toki ns. samaa perhettä, sopivat? mm. samaan vaihteistoon, iskupituus ja männänhalkaisija samat jne)

Alkuperäiseen kysymykseen: Siis tuon 170 hv turbodieselin syöttöpumppu n. 65 hv koneen yläkerran kanssa:

Kun kyse varmaan 60 luvun kuorma-autosta, niin päästömittauksia ei tehdä?
-> tulppaa tuo syöttöpumpulta imusarjaan menevä letkun nipat molemmista päistä.
Nyt (perus-)syöttö on vielä varmaan aivan liian isolla; siis syötön säätö ruuvia pienemmälle; niin aina kaasu pohjassa ei tule mustaa pilveä pakoputkesta....
JOS/kun syöttö ruuvataan reilusti alkuperäistä pienemmälle, niin esim. kylmäkäynnistyksen kanssa voi tulla ongelmia?

Jos minä tekisin tuon "alakerran vaihdon", niin selvittelisin tarkasti mm. tulevan puristussuhteen, ja sen että vedet ja öljyt pääsee liikkumaan ....
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 2l-t syöttöpumppu vilperi55 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.11.2015 11:29
Myydään SYÖTTÖPUMPPU 6.5 GM noro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2013 20:59
Myydään HJ 60 Syöttöpumppu jarkko88 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.06.2010 09:06
Myydään Lj:n syöttöpumppu LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.12.2008 07:39
Myydään lj syöttöpumppu LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.10.2008 20:59


Sivu luotu: 23:19 (GMT +2).