Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Ja viimmeisenä, mutta ei vähäisimpänä: Poraaminen On Lastuavaa Työstöä;
Siis jos hammas ei leikkaa lastua, niin silloin se "mankeloi/hiihtää" ja varsinkin rosterissa ja hst:ssa se tarkoittaa terän tuhoutumista lyhyessä ajassa. (ja uusikaan terä ei pysty tuohon Lämmöllä/Mankeloivalla kovetettuun pintaan)
|
Tämä on 100% tosiasia kaikinpuolin. Sen huomaa pirun hyvin kun isokin rasiaterä lastuaa reikää, liki heti kun leikkuu- ura/ terä menee tukkoon niin homma tyssää siihen jopa ihan mustalla raudalla.
Olen tuhonnut 32mm:n jonkin verran käytetyn rasiaterän kun koitin käsikoneella porata reikää ~1mm:n paksuisesta rosterista läpi. Onnistuin ilmeisesti karkaisemaan pinnan sen verran hyvin että terä oli pehmeämpi kuin levyn pinta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|