Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuri
Pitää tähän vielä kuitata, että jälleen oireet hävisi (lähes) kokonaan putsaamalla syöttöpumpun tulopuolen sihti. Näköjään herkästi pääsee varsinaisen suodattimen ohi pskaaja ko. sihti menee tukkoon.
|
Yleensä tuo suodattimen jälkeinen sihti on sitä varten, että jos sattuu esim. suodattimen vaihdossa tippumaan likaa suodattimeen, taikka jos polttoaineputkesta alkaa irrota sisäkerros. (yleensä silloin mustaa kumi muhaa taikka kumipaloja-suikaleita)
Jos se sihti on likainen, niin joku lienee joskus tehnyt jotain todella typerää....
Siis esim. talvella suodatin on mennyt tukkoon kesälaadun dieselistä, ja joku käsistään kätevä on tehnyt "pikakorjauksen": tuhonnut suodattimen suodatinpanoksen esim. meisselillä.
-> lika pääsee suodattimen ohi noista reijistä.
Se sihti on niin harva, että siitä pääsee läpi niin isot epäpuhtaudet, että rikkovat pumpun ja suihkut. (Jos ongelmia käynnin/päästöjen suhteen, niin selitys voi löytyä tuosta.... siis pumppu ja suihkut kannattaa käyttää testipenkissä)