![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Korihommia edelleen.. Työläimmät hommat tehtynä, eli apukuskin takakaaren sain hitsailtua, samoin kaikki helmat ja taka-alakulmat. Tässä kopassa on hyvää se, että korjatut kohdat pääsee pääsääntöisesti käsittelemään hyvin takapuolelta, eli tännekin tulee happo & epoksi aikanaan. Takakulmiin uutta peltiä, tuota palaa piti leikata, naputtaa ja väännellä pari tuntia että tuli sopiva. Hidasta hommaa.. Pitkään 7-sarjalaiseen kun ei kohtuuhinnalla löydy koko takakulman korjauspalaa, pitää hyödyntää Lj//Rj:n korjauspeltiä. Tuon takia joutui laittamaan jatko-osan helmaan takanurkan ja lokarin kaaren välille. Nurkka ja kaari siis Lj:n korjauspellistä ja välillä on peltiliikkeessä mallin mukaan pokattu soiro. Toiselle puolelle sama homma. PV:n ajoilta on katossa muutamia jälkeenpäin huonosti paikattuja läpivientireikiä, jotka piti korjailla. 30 mm rasiaporalla huono kohta pois.. ..ja tilalle korjauslätkä. Hitsasin tuon tiiviiksi, vaikka kuvassa vaan hepeillä kiinni. Lopuksi kortina tiiviyden varmistamiseksi ja tasoitus. Ensin meinasin vain hioa kopasta maalikerroksia vähemmäksi ennen lopullista pintaa. Mutta kun huomasin että kohtuu helposti lähtee tuolla pikkupytylläkin maali irti isoimmalla suuttimella, pöhäytin kuskinpuolen kokonaan. Ihan hyvä onkin näköjään puhaltaa tuo koko kori peltiin asti, kun ehjältä näyttävän maalin alta löytyi pieniä nuppineulanpään kokoisia korroosion alkuja varsinkin kopan alaosasta, kivenhakkaumaa siis. Noilla vehkeillä ei näköjään ole pelkoa että pellin venyttäisi piloille, pytty on parikymmentä vuotta käytössä ollut IKH-tuote ja kompurana 1000 litran tuotolla oleva Hydori. Homma jatkuu tuulilasin kehyksen ja sadevesikanavien kunnostuksella. Loppuviikosta kotiutuu Terrain Tamerin alustasetti jo valmiiksi odottamaan runkoprojektia, kunhan tuon korin saa maalaamokuntoon ensin. Noita kuvien ARB:in puskureita oottelen myös saapuvaksi, ihan hyviltä näyttäävät omaan silmään ainakin tuossa pätkämallissa. Tuossa näkyy myös tuo orkkis 6H9 värisävy, joka autoon on suunnitteilla vetää. ![]() ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja moottoririntamallakin sen verran edistystä, että nippeleitä lähti keltapassivointiin Petäjävedelle.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Todella hienoa peltityötä! iso peukku!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mukavan perusteellista. Monelta olis jääny vaikka toi viimeisin paikka aukomatta, vaikka selvästi oli syytä kun liitosta katsoo.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
onko kyllä mukava seurata tätä jälki on viimisen päälle.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset kannustavista kommenteista. Tuli kyllä aikas iso kakunpala haukattua, mutta onneksi on jo voitonpuolella tuo kopan kunnostus.
Lainaus:
RJ:stä tuommosen aikanaan korjasin, oli tosi tympeä hitsata pyörillään olevaan autoon, mutta grillissä huomattavasti helpompi kun kääntää kopan ylösalaisin ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Lähiviikkoina vähäisten korikorjausten ohessa saanut hankittua alustasarjan ja puskurit. Terrain Tamerin SK009 alustasetti siis 50 mm korotuksella, muutama sata kg pitäisi olla kantavuutta lisää. Toisessa etupakassa huomasin yhden lehden olevan 2-3 cm erimittainen toiseen pakkaan verrattuna, no tyrkkäsin kuvat jousista Terrain Tamerille, niin lähettivät viikossa uuden ylimääräisen etupakan..
Merkkiin mätsäävät asennusjuomatkin sain tingittyä kaupantekijäisiksi ![]() ARBin puskurit tuli siis myös. Etupuskurin valinnassa sattui ehkä ihan onnekaskin moka, alunperin ajatus oli tilata deluxe-versio, mutta paketissa olikin commercial-malli. No nyt kun olen noista kuvia kuukletellut, näyttää tuo jotenkin omaan silmään ehkä sopivammalta, ei niin massiiviselta kuin tuo deluxe.. ja onhan tuo vähän halvempikin. Jokatapauksessa vaihto onnistuu jos silmä tuossa sairastaa, kun joskus tuota pääsen paikoilleen sovittamaan. Pitää kyllä Cros4wd:n asiakaspalvelua kehua noiden puskureiden toimituksessa! Jopa toivat itse puskurit Jyväskylästä tänne Lieksaan kotiovelle. Takapuskuriahan tuon ikäiseen 75-sarjalaiseen ei ARBin mallistosta suoraan löydy, mutta 2007 ja uudemman malliseen 76-sarjalaiseen tuota on maailmalla olemassa. Korin takaosahan noissa on lähes identtinen, joten käsittääkseni tuon saa kiinnikkeitä vähän muokkaamalla sopimaan myös tuohon omaan kikottimeen. Aikomus on tehdä tuohon puskuriin erillinen kääntyvä tellinki vararenkaalle, jos vaan suht kivuttomasti onnistuu.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |