![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Suzuki Jimnyn tuonti Eurooppaan loppuu. Supersuositun ja reilun vuoden tilausajoilla olevan Suzuki Jimnyn tuonti Eurooppaan loppuu EU:n kiristyvien emissiosäännösten takia. Tehdas on tutkinut asiaa eikä ole mitään helppoa keinoa saada 1,5 -litraisen moottorin päästöjä pienemmäksi. Nykyisin manuaalin CO2 päästöt ovat 178 g/km ja automaatin 198 g/km. Tuonti loppuu heti. Eli ne autot mitkä on laivattu luovutetaan ostajille. Tilalle Suzuzki miettii mahdollisuutta saada Jimny läpi pakettiautona takapenkit poistamalla. Yleensä Euroopassa takapenkkien poistaminen riittää pakurekisteröintiin. (lähde Autocar) https://www.autocarindia.com/car-new...-europe-415721
Viimeksi muokannut Pikkuvalmet : 23.01.2020 19:24 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Paatko linkin mistä tämä ilmenee?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Näkyy olevan 4x4 maailman facebook julkaisussa,Mutta ei suoraa linkkiä lähteeseen.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
__________________
-Pauli- |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Pistin Suzuki.fi:lle kyssärin että pitääkö paikkansa että uusia tilauksia ei enään otettaisi vastaan. katsotaan mitä vastaavat, vai vastaavatko mitään...
-> minä Hei, Viesti: Onko perää huhussa että uusia Jimnyn henkilö mallin tilauksia ei enään otettaisi vastaan, ja että jo vain aiemmin tilatut toimitettaisiin? Vastaus: Juurikin näin valitettavasti. Meillä taitaa muutama vapaa auto olla myynnissä jos olet kiinnostunut? Ystävällisin terveisin Susanna Lehtonen Automyyjä ![]() Puh +358452304750 Autoverkkokauppa.fi
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. Viimeksi muokannut wikke : 27.01.2020 11:26 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Vaihtelevasti woblaavaan jimppaani laitettiin tänään Raptorin ohjausiskari. Odotukset eivät olleet kovin korkealla, mutta ainakaan ensimmäiseen 100km ei vispannut kertaakaan, tuli hyvä mieli.
Muuten ohjaus lähes ennallaan, ehkä hieman rauhoitti tuntumaa. Mekatsu oli sitä mieltä ettei navoissa juurikaan väljää, mutta kuulat kuivat, pitäisi kuulemma olla rasvassa, tuomitsi tiivisteet entisiksi.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Mekatsu oli sitä mieltä ettei navoissa juurikaan väljää, mutta kuulat kuivat, pitäisi kuulemma olla rasvassa, tuomitsi tiivisteet entisiksi.
Öö......tohdin kyllä kyseenalaistaa tuon. Sitten kun tiivisteen läpi tulee "rasvaa", tietää että akselin stefa on pettänyt. Eli peräöljyllä jatkettu rasva tulee ulos. Ja en ole varma, mutta siinä käsityksessä olen, ettei olkatappien kevyttä (=kuitenkin vaikuttaa jo esim. woblaukseen) kulumaa kyllä ulkoisesti pysty toteamaan? Siis kuten esim. katsastuksessa tehdään. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Jep, ei kääntöpäissä mitään rasvoja ole. Kääntöpään tiiviste on vaan ulkoista paskaa vastaan. Murroksienkin vaseliini pysyy kyllä siellä missä pitääkin, eli jos sieltä jotain kuulan välistä valuu, niin se on juurikin peräölppää.
Jos autoon ei ole koskaan olkalaakereita vaihdettu, niin ne on 100% varmuudella vaihtokunnossa, eli kannattaa ottaa työn alle. Ohjausiskarilla ei myöskään korjata mitään ongelmia josta woblaukset johtuu, vaan sillä korkeintaan saadaan niitä vähän peiteltyä.
__________________
-Pauli- |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Tossa vielä toinen artikkeli liittyen uuteen jimppaan-->
https://www.carthrottle.com/post/the...tTlQfUJW8p0Y5k |
|
#12
|
|||
|
|||
""" Väärin korjattu"""" Vai onko?Lainaus:
Onhan Jimmyssä alunperin "Ohjaus Iskari"? Missä kunnossa se on/oli? Toyotassa, jäykillä etuakseleilla olevissa nelivedoissa ohjausiskari on uutena niin jäykkä, että ei sekunnissa/parissa käytä päästäpäähän edestakaisin edes keskiverto mies. (Huom. useat iskarit pitää olla oikeassa asennossa; siis siinä asennossa mihin ne asennetaan autossa; jos käytetään väärässä asennossa, jotkin iskarit vetää ilmaa/kaasua männän jommalle kummalle puolen, ja silloin siitä ilmasta/kaasusta tulee "jousikomponentti" ) Toinen, paljon tarkempi tapa todeta kuluminen (ei vielä välttämättä täysi romu) on se, että vetää/työntää käsin iskaria vakiovoimalla esim. suuruusluokkaa 10 N tai 1 kg edestakaisin, ja jos keskellä (asennossa jossa ajetaan suoraan) on selvästi nopeampi liike, niin kannattaa harkita iskarin vaihtoa. Ja jos iskari on todella loppu, niin se ei pane vastaan juuri yhtään, siis sitä voi pumpata melkein kuin polkupyörän pumppua... Ja kun luin nuo vastaukset/jäljemmät viestit: Niin aloin miettiä asiaa syvällisemmin: Tuo mm. Minun käyttämä "Iskari" "Ohjaus Iskari" yms. Juontaa juurensa tuonne 80- luvun alkuvuosiin (-82?); silloin minulle kerrottiin että ""tässä (HJ-60) on toimiva ohjausiskari"" kun ajoin "mersumiehenä-" Vasen peukalo näytti kello 10 ja oikea kello 2.... Taustaa- olin ajanut Fordson Majoria jo vuosia, ja täytyy sanoa, että kokemus on paras opettaja... Ja kun rasvattiiin tuota alustaa, niin sieltähän se viides iskari löytyi.... Englannin kielellä tuota "Ohjausiskaria" kutsutaan "Steering Damper" ja "Steering Stabilizer" Siis ohjaus vaimennin taikka ohjaus vakain? (google translator) ei iskunvaimennin, joka on ylläolevan mukaan Shock absorber Siis tuo minun ohjausiskari on väärää termi.... Esim. "Palex" käyttää tuota vakiintunutta suomenkielen termiä. -> Noiden jäykillä etuakseleilla olevien autojen ohjaus; siis Ratin liikkeet, menee niin monen nivelen (ei merkittävästi väljyyttä) kautta renkaiden väliseen raidetankoon, JA siinä vastavoimana on (esim. hdj-80 land cruiser) panhardin (kumi)-puslat, jotka toimivat jousena... siis siis jos renkaat "haluaa" pikkasen ravistaa.... ja voblauksen perimmäinen syy on todella renkaiden epätasapaino/-pyörimissäde/epätasapaino. Kun renkaat lähtee voblaamaan esim. 60 gramman (hihasta; arvaus) epätasapainon vuoksi, niin kun ei ole vaimennusta (ohjaus "iskaria") Niin tuo alunperin huomaamaton epätäsapaino lähtee kertaantumaan, ja kun ei ole vaimenninta (joka muuttaa tuon voblaaamisen lämmöksi ) niin siinä sitten vuorotellen kuljettaja pitää vastaan, ja renkaat "vetää---"
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 02.02.2020 00:37 Perustelu: mikä sen alkuperisen ohjaysiskarin kunto oli? |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Ei ole ollut vakiona 1998-2018
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
![]() |
| Luokat |
| jimny, jutustelua, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty suzuki jimny | Pönde | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 19.05.2013 09:53 |
| Myyty Suzuki Jimny | Smäkä | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.06.2012 08:17 |
| Ostetaan Suzuki Jimny | ahola | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.01.2012 20:26 |
| Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
| M: Suzuki Jimny | raw | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.04.2008 11:07 |