![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikähän auto tuo on?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko kukaan kokeillut miten kuiva pitkävartinen heinä kulkee ruuvikuljettimessa? Vai kulkeeko ollenkaan? Ruokinta-automaattia suunnittelen hevosille ja siihen tarvis kuljettimen, mielellään mahdollisimman yksinkertainen ja toimintavarma.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Heinää en oo kokeillu, mutta 50×1mm muovin pätkiä oon ja tukkii.
Muovilla tulee niin sanotusti sulamis ilmiö |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitään ei hajua kuinka ruuvikuljettimen kanssa, mutta luulisi että putken ja ruuvin välyksien pitäisi olla aivan olemattomat että ei jumisi. Kuiva heinä (kuin tuorekkin) trimmeri/raivaussahankin välillä jumiin kun sopivasti sattuu, ja jengat "vähän" eri luokkaa.
Pitkän kaman aiheuttamia tukoksiakin voisi olettaa olevan odotettavissa, ja ehkä suurimman haasteen moiselle toisi se että miten pitkää ja kevyttä kamaa saa luotettavasti edes ruuvin kuljetettavaksi syötettyä? :?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lietsolla heinä mahtaa siirtyä melko kivuttomasti.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Samoja ongelmia itsekin pohdin... Varmaan teen ketjuvetoisen kola/harava tms. kuljettimen. Taitaa olla varmatoimisin, hieman työläämpi vain tehdä.
Piti googlettaa mikä on lietso. Löytyihän se, mutta ei ehkä paras vaihtoehto kun on tarkoitus siirtää kerralla ~5kg heinää... Edit. En huomannut ensimmäiseen viestiin kirjoittaa, mutta vain kaksi heppaa on ruokittavana eli ei mistään isoista heinämääristä ole kyse. Viimeksi muokannut Ippe69 : 10.01.2020 23:23 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Meinaatko ihan että kuljetin osaa ottaa 5kg heinää paalista ja siirtää kohteeseen? Mutta jos sen joutuu lastaamaan kuljettimelle niin eikö sitä voi sitten samalla kantaa pollen turvan eteen? Tosinonhan se nykyaikaa kun on ruokinta automaatti
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.facebook.com/10807396720...9185341778620/ Ei säädelläkään heinän määrää, vaan rajoitetaan aikaa jolloin hevoset pääsee syömään. Etuna vielä se, että saa koko paalin kerralla automaattiin. Hinnasta ei vielä tietoa, mutta ei taida ihan halpa olla... Olisi varmaan kohtalaisen helppo ja halpa toteuttaa sähkövinssillä siten että se nostaisi luukun ylös ja kun antaa löysää, niin luukku menisi omalla painolla alas. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Työmaalle tuli syksyllä tuollaisia www.hevoskeksinnot.fi single heinätin, jotain puoltoista tonnia kappale oli ollu hintaa
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuolla näkyy olevan paalivahti nimellä samantyyppinen laitos kuin aiemmin linkkaamani. Pitänee noista molemmista hinnat kysyä, mutta todennäköisesti teen itse ja säästän. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Sitä kateltiin kun niitä asenneltiin että onko järkee vai ei...
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Paalivahti oli niinkin edullinen kuin 10500+alv 😳
Haytecin laitos puolet siitä, eli melko kallis kotitalliin... Homma on kuitenkin toteutusta vaille lähes valmis. Sain ehdotuksen käyttää autotallin oven aukaisijaa. Niitähän saa edullisesti ja saa ylä- ja alarajan määritettyä ym. En tiedä miten sen saa ajastettuna toimimaan, mutta eiköhän siihenkin konsti löydy. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://photos.app.goo.gl/DtegPdb9xbBYHk7J7 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mites tossa on estetty ettei hepan tai ponin pää jää nalkkiin, jos ei maltakkaan lopettaa syömistä?
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oikeasti oven nostaa autollinovenaukaisija jossa on säädettävä voimantunnistin. Ja on tuo niin hidas, ettei siihen pää jää väliin jos ei ole takertunut johonkin kiinni. Kunhan eivät opi, ettei se menekään kiinni jos luukkua painaa alaspäin... |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaapa joku viisas että miten päin leuat kuuluu olla kutistuskoneessa. Jossain nettikuvissa ne lyhyemmät leuat on samalla puolella ja suurimmassa osassa ne taas on ristikkäin.
Tässä palat linjassa https://www.frost.co.uk/wp-content/u...Stretcher2.jpg ja tässä ristissä https://drwzpk38qkpfb.cloudfront.net...atpg620038.bmp Noihan on pääosin kiinassa kopioituja vehkeitä ja niissä kun ne voi olla alun perin miten sattuu. Omassa oli ristissä, mutta luulis ettei ne silleen venytä niin hyvin kuin samalla puolella eli linjassa ollessaan. Onnistuin hajottaa ne jouset sieltä leukojen välistä, joten en pääse nyt ite testaa kummin toimii paremmin. Mistähän sais 6mm halaksijaltaan olevia jousia jotka kasassa ollessaan 8mm pitkänä? Viimeksi muokannut Hessu888 : 09.03.2020 22:02 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lumilinkoilijat huomio.
Siis työntövehkeilijät ja itsevetävien käyttäjät. Ei rakvaattori miähil.
Mikäköhän mahtaa olla tollases kulmavaihteessa välitys-suhde lingon pyöritykselle. Ei pääse missään pyöritteleen ja tarkastaan. https://www.clasohlson.com/fi/Kulmav...SABEgLpKPD_BwE Tarkoitus olis naittaa toi Roybin raivurin 50cc Kawasaki 2-T mottiin potkurin vetovehkeeks jos välitys on sellanen ettei mee reissus koko päivää. Ja lähtöö pystyy avustaan muutamal tuhdil potkul..... ![]() ![]() Pitäis saada liikkuun 15-20km/h noin 20-30cm halkaisijalla olevilla nastoitetuilla pyöril. 0,3m rengas=0,96m/r, 0,2m=0,64m/r Tää ohi...... Löyty ihan noilt sivuilt asiantuntija vastaa osiost ruottin puolelt. (Utväxling: 10 varv ingående axel = 1 varv utgående axlar (uppmätt av oss, ej dokumenterade uppgifter)) Tos välitys 10:1 eli sisäänmenevä 10kierrosta joka ulosmenos yks kierros. Eli tonnin jengoilla pyörät pyörii 100r/min ja jne. Eli menee tilaukseen ja testiin. Eli menee kierrosauleelle toi 20km/h. Pääsee tolla 0,3m renkaalla viel kovempaakin. ps. Täytyy laittaa viel putkiponttoni kierto härvelin ympärille et se jää upotustilanteessa pinnalle...... Viimeksi muokannut uteiN_H : 10.03.2020 18:48 |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Elisan mainoksesta tuli mieleen, että onkohan kellään täällä Suomessa noita suokoptereita/airboatteja?
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Päästeli talvella näsijärvellä |
#20
|
|||
|
|||
![]() Viisaammat valistakoon.
Hakusessa paku tietyin edellytyksin.
Mulla ei oo kokemuksia kuin riihikoneesta (vw transporter T5). Pitkät ja matalat pakut. 2007-2015 merkit ja mallit joiden takatilan pituus vähintään 3250mm tai enemmän ja peräkärryn massa jarruin 2800kg tai enemmän. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo tietoa mut veikkaan että transporter tai vito pitkä 4wd vois päästä aika lähelle
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Just nyt en pääse tarkistamaan mut sanoisin ettei oo portterissa noin pitkää tavaratilaa.
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Vw Transporter T5 väliseinän puhkaisu 3300mm pitkälle tavaralle.Lainaus:
Voisko joku mitata uuden korimallisen pitkän Dukaton, Pösön, Citikan ja voortin tavaratilan? Ja laittaa mitat tänne. Ja noi pisimmät taitaa olla puolikorkeita. Kiitos jo etupeltoon. Tai täytyy tehdä reiät väliseinään ja pultattavat levyt niihin et kelkasta menee sukset noin 40-45cm hytin puolelle penkkien alle. Tosta artikkelista löytyy kuva kuinka se on toteutettu Transporter T6.1 mallissa ja pituus kasvaa 3300mm:n. https://koneporssi.com/autot/paivity...ansporter-6-1/ Tos mun mallissa ei oo ku yks akku konehuoneessa joten saa reiät kummllekin puolelle kelkan etusuksille. Yleensä toi toinen on kuskin penkin alla. Eli vaihto vielä tällä pysäkillä ohi. Mittoja kuitenkin kaivataan.... Tulevaisuutta varten. Tänään tarkastettu tilanne ja mitoitettu reiät. Huomenna työnalle. Kelkan muovises etusuksessa 30cm korkee silmukka edessä repimistä varten. Ton johdosta joutuu nostaan kuskin penkin kiinnitystä 5cm ylemmäks ja poistan kehikosta palan rautaa ja tekeen latasta uuden joka sallii ton 30cm koron. Hantin puolelle menee koron puolesta heittämällä mut alakehikosta joutuu ottaan kyljestä palan pois ja vääntään raudasta takanurkan kiinnikkeen lähemmäks kylkee. Täs kuva Vw Transporter T5 puukotuksesta kuinka leikataan 3250mm pitkälle moottorikelkalle. Küvasta puuttuu vielä hantin penkin kulmatuki ja väliseinän alaosa. Noi täytyy sovittaa etusuksien kans. Toimenpiteellä säästy auton vaihto tai kuomullisen kevytperävaunun hankinta, vähintään 2k€. Eikä tarvii körötellä kärrin kans 80km/h ja pysyy kelkka puhtaana kuljetukses. Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.01.2020 21:38 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
NP205 eli valurautajakolaatikko tuossa nyt purettuna. Paljonko tuo vaatii putsausta ja pohjatyötä jos siihen haluaa epoksin pysymään? Eikö valuraudan hitsaus ainakin vaadi työläät lämmittelyt että öljyt tulee huokosista pois, onko sama maalaulsessa? Hiekkapuhalluskin onnistuis mutta liikaa työtä alkaa kaikki pinnat ja kierteet suojaamaan
|
#25
|
|||
|
|||
![]()
Pystyykö moottorikelkan telaston "monojousta" mittaan kotikonstein, et montako nm se on ja jos niin kuinka? Kiitos etukäteen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 | JiiPee | Chit-Chat | 566 | 01.01.2020 02:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |