Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2019, 10:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa.

HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 24.12.2019 10:44
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2019, 16:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa.
Johtuu osittain siitä että pakuna ei joskus taannoin saanut täysiä massoja, mut viimeiset 15 vuotta on ollut samat säännöt. Eli voi muutoskatsastaa valmistajan sallimaksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2019, 16:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa.

HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.
Autoliikkees tsekkailin HDJ 100:sta, eikä sekään enää säädettävineen alustoineen parasta bestiä ollut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2019, 16:51
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Satanen taitaa olla muuten viimeisiä oikeita autoja,seuraajat sellaisia riisikippoja. Mut ei taida ihan kympillä mennä sataa kilometriä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2019, 16:56
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Satku on kyllä hieno peli. Varsinkin faceliftinä.

Ruostuvat vaan niin järjettömästi. Samaan tapaan kuin j120:t
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2019, 17:27
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Satku on kyllä hieno peli. Varsinkin faceliftinä.

Ruostuvat vaan niin järjettömästi. Samaan tapaan kuin j120:t
Melko jämäkkää tekoa on myös Discovery. Kaverilla oli Discovery 3.

https://www.autotalli.com/vaihtoauto...over/discovery

Olikos noissa kaksi turboa, koneet silti vetää kohtuudella vaikka ei hirvee sylinteritilavuus. Runko järeän näköinen ja 3500 kilom vetopaino.

Hinta Toyotaa halvempi käytettynä ainakin jos 3500 kilon vetopainon mallit kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2019, 17:33
Hulivili Hulivili ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.18
Sijainti: somero
Viestit: 62
Perusasetus

Mulla oli Disco 3 ja olihan kallis ylläpitää... toki herraskaista kyytiä tarjosi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.12.2019, 11:43
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

L322 Range TD6 dieselillä.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.12.2019, 16:55
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Jos meinaa hyvän ja kohtuuhintaisen Geen löytää, niin voi joutua jonkin aikaa etsimään. Vilkaisin taas nettiauton tarjontaa ja aika älyttömiä pyyntihintoja oli taas. Vertailuna oma ~3 vuotta sitten ostettu -91 johon oli vaihdettu uudempi turbodiesel-kone vaparin tilalle ja automaattilaatikolla. Ruostettakaan ei ikään nähden juuri nimeksikään ja kauppahinta oli muistaakseni 11500.

Geestä yleisesti, käyttöautona W463 eli -90 ja uudemmat on mieleisempiä. Sisusta ei ole niin työkalumainen ja jatkuva neliveto on talvella mukava. Vanhemmissa ei myöskään ole turbokoneita alunperin ollu. -90 alun turbokoneissa on tosin kansivikoja ja automaatit nelivaihteisia eli polttoainetta kuluu kun välitykset on hitaat. Muita yleisiä vikoja ikkunanostimet ja saranat, koskee siis kaikkia malleja.
Korjaaminen ei ole useimmiten kovin kallista jos ei tarvi veholta hakea osia. Moottori ja päävaihteisto ovat pääosin samanlaisia kuin henkilömalleissa, joten varaosaa löytyy. Alustaan ei ihan niin helpolla, mutta toisaalta ne on hyvin tehty ettei niitä jatkuvasti tarvi korjatakaan. Ainoa osa jonka hinta on oikeasti ärsyttänyt oli abs-anturi joka maksoi ~280 euroa.
Taisi olla -96 kun tuli Om606 moottori ja sen perään 5-vaihteinen automaatti. Jos sellaisen sattuu tuohon hintaan löytämään suht. ruosteettomana, niin olisi varmasti hyvä auto. Ei vanhemmatkaan toki huonoja kunhan ottaa nuo aiemmin mainitut asiat huomioon.

Huoltoautostatuksesta ei kannata hermostua. Jos auto on aiemmin ollu henkilöauto, niin sen voi muuttaa takaisin ilman veroseuraamuksia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Ostetaan Maasturi käyttis/safari käyttöön Nico_de_Nirvi O/M/V Ajoneuvot 13 14.04.2012 09:48
M: Tojo LJ70 tai Mitsu Pajero O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2006 17:43
Mitsu L-200, mikä vempele? veejii Tekniikka & Jutustelu 5 14.09.2004 16:17
Mikä käyttis kotona ? mika Hardware 2 11.02.2003 19:27


Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).