![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Yllättävän monessa vehkeessä on asennettuna 2200kg vetokoukku, vaikka valmistaja olisikin tyypittänyt ajoneuvon 3500kg painolle. Näin ainakin rekisteriotteissa. Tuossa saa siis olla tarkkana. Se on sitten oma juttunsa, että riittääkö itse lisätyt vinotuet, että saa sen 3500kg ja/tai onko kyseessä se tietojen siirtyminen uuteen järjestelmään joskus takavuosina mikä heitti erinäisiä tietoja väärin noissa vetopainoissa. HDJ80 on kyllä saavuttanut jonkunlaisen kulttiauton maineen, vaikka todellisuus on se, että 99% niistä on raiskattu huoltuautoiksi ja alkavat olla siinä iässä, että esimerkiksi syöttöpumpuista alkaa tiivisteet kovettumaan. Onhan niissä kyllä järkyttävät verot henkilöautona, mutta todella kökkö ajoneuvo 1+1 matkustajakapasiteetilla. Kutoskone on tietty aina "kivempi", mutta samalla rahalla (tai pienellä lisäpanostuksella) voi tosiaan saada uudemman ja hipaisun paremmilla varusteilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 24.12.2019 10:44 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Johtuu osittain siitä että pakuna ei joskus taannoin saanut täysiä massoja, mut viimeiset 15 vuotta on ollut samat säännöt. Eli voi muutoskatsastaa valmistajan sallimaksi.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Satanen taitaa olla muuten viimeisiä oikeita autoja,seuraajat sellaisia riisikippoja. Mut ei taida ihan kympillä mennä sataa kilometriä
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Satku on kyllä hieno peli. Varsinkin faceliftinä.
Ruostuvat vaan niin järjettömästi. Samaan tapaan kuin j120:t |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.autotalli.com/vaihtoauto...over/discovery Olikos noissa kaksi turboa, koneet silti vetää kohtuudella vaikka ei hirvee sylinteritilavuus. Runko järeän näköinen ja 3500 kilom vetopaino. Hinta Toyotaa halvempi käytettynä ainakin jos 3500 kilon vetopainon mallit kiinnostaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli Disco 3 ja olihan kallis ylläpitää... toki herraskaista kyytiä tarjosi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
L322 Range TD6 dieselillä.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jos meinaa hyvän ja kohtuuhintaisen Geen löytää, niin voi joutua jonkin aikaa etsimään. Vilkaisin taas nettiauton tarjontaa ja aika älyttömiä pyyntihintoja oli taas. Vertailuna oma ~3 vuotta sitten ostettu -91 johon oli vaihdettu uudempi turbodiesel-kone vaparin tilalle ja automaattilaatikolla. Ruostettakaan ei ikään nähden juuri nimeksikään ja kauppahinta oli muistaakseni 11500.
Geestä yleisesti, käyttöautona W463 eli -90 ja uudemmat on mieleisempiä. Sisusta ei ole niin työkalumainen ja jatkuva neliveto on talvella mukava. Vanhemmissa ei myöskään ole turbokoneita alunperin ollu. -90 alun turbokoneissa on tosin kansivikoja ja automaatit nelivaihteisia eli polttoainetta kuluu kun välitykset on hitaat. Muita yleisiä vikoja ikkunanostimet ja saranat, koskee siis kaikkia malleja. Korjaaminen ei ole useimmiten kovin kallista jos ei tarvi veholta hakea osia. Moottori ja päävaihteisto ovat pääosin samanlaisia kuin henkilömalleissa, joten varaosaa löytyy. Alustaan ei ihan niin helpolla, mutta toisaalta ne on hyvin tehty ettei niitä jatkuvasti tarvi korjatakaan. Ainoa osa jonka hinta on oikeasti ärsyttänyt oli abs-anturi joka maksoi ~280 euroa. Taisi olla -96 kun tuli Om606 moottori ja sen perään 5-vaihteinen automaatti. Jos sellaisen sattuu tuohon hintaan löytämään suht. ruosteettomana, niin olisi varmasti hyvä auto. Ei vanhemmatkaan toki huonoja kunhan ottaa nuo aiemmin mainitut asiat huomioon. Huoltoautostatuksesta ei kannata hermostua. Jos auto on aiemmin ollu henkilöauto, niin sen voi muuttaa takaisin ilman veroseuraamuksia. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Ostetaan Maasturi käyttis/safari käyttöön | Nico_de_Nirvi | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 14.04.2012 09:48 |
M: Tojo LJ70 tai Mitsu Pajero | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.05.2006 17:43 | |
Mitsu L-200, mikä vempele? | veejii | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.09.2004 16:17 |
Mikä käyttis kotona ? | mika | Hardware | 2 | 11.02.2003 19:27 |