![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kelpaahan ne kunhan seuraavat ehdot täyttyvät, on muutakin kuin akselimassat: Tossa on laki, loppu on spekulaatiota.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kun ei varsinaisesti ole saatu mitään uutta aikaiseksi niin kerrataan jo tehtyjä asioita. Portaalit yritetään toteuttaa järjellisillä kustannuksilla niin aika paljon aikaa ja vaivaa käytetään edullisten ratkaisujen löytämiseen. Joskun mukana on myös kourallinen onnea.
Hyvä esimerkki tästä on vesileikatut alumiinit bokseja varten. Kevättalvella suunnittelupöydällä boksin materiaaliksi oli valuteräs, teräs ja alumiini. Kaikilla on hyviä ja huonoja puolia. Sitten onni lykästi sen verran että Zonesuunnistuksesta voitettiin Suomen vesileikkauksen lahjakortti. Kannatti käydä kisakeskuksessa myös sunnuntaina. Suomen vesileikkaus osoitti joustavuutta hankkimalla varta vasten neliön 7075 työkalualumiinia meille. Heille se on mitätön määrä, mutta iso juttu meille. Poikkeava palvelu hinnoiteltiin järkevästi ja saimme lahjakortilla hintaa vielä alas joten alumiinin valinta boksin materiaaliksi oli lopulta helppo, ja jälkikäteen myös oikea, valinta. Toinen iloinen havainto on ollut, että meidän puuhastelu kiinnostaa muitakin. Bloki on nyt luettu yli 50000 kertaa. Lisäksi pähkäilymme jarrujen kanssa innosti yhtä palstalaista lähettämään meille vanhat jarrusatulat sovitettavaksi, veloituksetta. Kiitos niistä. Olemme taas vähän viisaampia. Toisen palstalaisen kanssa olemme jakaneet kokemuksia hammasrattaista. Sieltä olisi saanut magneetteja proppuihin, mutta ne meillä sattuikin olemaan jo valmiina. Ostettiin ne jo aikasemmin, yllätys yllätys, yhdeltä palstalaiselta. Ja kiitokset myös -Matille- kommenteista katsastukseen liittyen. Vaikka onkin hyvin epätodennäköistä, että bokseista tulee katulailliset niin se pyritään mahdollisuuksien mukaan ottamaan huomioon. Esimerkiksi yritämme vielä löytää jarrusatulat (liukusatulat), joissa olisi noin 55mm mäntä ja ne olisivat yli 960kg akselista. Jos tämmöisiä pyörii kulmissa niin saa huuta hep. Nyt hiljennymme joulun viettoon. Pikkuisissa glögeissä keksimme varmasti paljon uusia (hyviä) ideoita. Tässä sovituksessa Suzuki Vitaran jarrusatula. Hyvin sopii. Tulitikku mahtuu satulan ja vanteen väliin. Viimeksi muokannut Sumsar : 19.12.2019 10:37 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eli Wilwood kaatuu tähän. Niille ei ilmoiteta akselimassoja tai vertailuajoneuvoja.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aika monessa autossa niitä silti on kadulla ja menee leimasta läpi. Toi on aika jännä tulkinta, levyjarrun teho on kuitenkin helppo määrittää mittojen perusteella, joten tollanen tulkinta on mielestäni liian tiukka. Itelläki ollu wilwoodit parikyt vuotta, kadulla.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja täältä lisää: https://www.wilwood.com/BrakeKits/BrakeKitLanding |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Spoorin tekoa vähän harjoiteltu
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sattuipa kivasti. Minulla onkin valmiina vastakappaleen aihiot.
SSAB:lla on muutakin kivaa rautaa. Harmi vain kun saatavuus on haasteellinen https://www.ssab.com/products/brands...docol-r8-tubes Viimeksi muokannut Sumsar : 31.01.2020 19:22 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sitten ei ole paluuta
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Asialliselta näyttää
|