![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Paloautoni on epävirallinen testauslaite renkaille. Edessä on nastarenkaat ja takana M+S talvisellaiset. Kävin testailemassa jäisillä sivuteillä ja keula meni melkein minne ohjailin, mutta peräpää liiruili ja laaruili puolelta toiselle. Tosin saattoi johtua myös paripyörien sopimattomuudesta tien uriin? Land Cruiserissa kiinalaiset "maastorenkaat" vs nastoitetut Continentalit = 100, nolla nastoitetuille. En kuulu huippukuljettajien joukkoon!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Monenlaisilla renkailla on tullut ajettua omia ja vieraita autoja. Usein on perillekin päästy. Nykyään on kai ikää jo sen verran, että osaa arvostaa vähemmän stressaavaa matkantekoa, siksi talvella on alla kohtuullisen hyvät nastarenkaat. Toisaalta pari talvea olen pitänyt Bj:n pois liikennekäytöstä, kun ei ole siihen varaa ostaa riittävän hyviä renkaita.
Tienpito on meillä varsin vaatimatonta. Tuollainen tavallinen syrjäseudun nelinumeroinen asvalttikihara aurataan heti, tai parin päivän päästä lumisateesta. Kovimpiin mäkiin saatetaan tuoda hiekkaa, eikä suola-autoista tarvitse välittää. Lumitalvena oikein kiva, jäätalvena ei niinkään. Muutama vuosi sitten oli märkää peilijäätä kuudetta viikkoa putkeen. Viimeksi muokannut turakki : 19.11.2019 14:17 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pari talvea takaperin ei olisi huvittanut lähteä kaupunkiin ajaa koska arvelutti, että muut aiheuttaa vaaraa niin huonolla kelillä. Mäkeä alas hiljaa liikennevaloihin hiljentäen viereisellä kaistalla ei saanut pysähtymään ja ajoi viereisen auton päälle. Itsellä oli ok renkaat ja varovainen asenne koska keli oli vaikea. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Minun mielestä henkilöauton renkaat eli alle 35" saa vaihdettua aika kiireettömästi alle puoleen tuntiin vaikka pitäisi hieman kahvitaukoakin.
Suosin useampaa rengas sarjaa autoa kohti. Valinta kelin ja käyttötarkoituksen mukaan. Kolareissa mitä omalle kohdalle on sattunut ei renkailla ole ollut osaa eikä arpaa. Edes tilanne nopeus ei ole ollut poikkeava. Syyllinen on AINA löytynyt penkin ja ratin välistä. Jarrutus on yksinkertaisesti aloitettu liian myöhään tai ei ollenkaan! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ovatko muut osapuolet olleet aina samaa mieltä?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei aina. Kerran kävi niin, että perääni ajanut lähti karkuun ja katosi.
Tästä viisastuneena, ja neuvon muitakin näin tekemään. Älkää antako mahdollisuutta paeta. Autosta ulos katsomaan ja kirjaamaan tunnistetietoja. Älkää ainakaan siirtäkö kalustoa pois tieltä ennen sitä! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
allterrain talvella | örvelö | Chit-Chat | 164 | 21.11.2023 18:46 |
Snorkkeli talvella | tsss1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.05.2011 22:08 |
Creepyt talvella ??? | Sten | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.12.2009 03:58 |
chevy talvella | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.09.2005 12:03 | |
Tarkeneeko talvella? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.08.2004 16:26 |