Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2019, 12:46
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Paloautoni on epävirallinen testauslaite renkaille.
Edessä on nastarenkaat ja takana M+S talvisellaiset.
Kävin testailemassa jäisillä sivuteillä ja keula meni melkein minne ohjailin, mutta peräpää liiruili ja laaruili puolelta toiselle. Tosin saattoi johtua myös paripyörien sopimattomuudesta tien uriin?
Land Cruiserissa kiinalaiset "maastorenkaat" vs nastoitetut Continentalit = 100, nolla nastoitetuille.
En kuulu huippukuljettajien joukkoon!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2019, 14:10
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Monenlaisilla renkailla on tullut ajettua omia ja vieraita autoja. Usein on perillekin päästy. Nykyään on kai ikää jo sen verran, että osaa arvostaa vähemmän stressaavaa matkantekoa, siksi talvella on alla kohtuullisen hyvät nastarenkaat. Toisaalta pari talvea olen pitänyt Bj:n pois liikennekäytöstä, kun ei ole siihen varaa ostaa riittävän hyviä renkaita.

Tienpito on meillä varsin vaatimatonta. Tuollainen tavallinen syrjäseudun nelinumeroinen asvalttikihara aurataan heti, tai parin päivän päästä lumisateesta. Kovimpiin mäkiin saatetaan tuoda hiekkaa, eikä suola-autoista tarvitse välittää. Lumitalvena oikein kiva, jäätalvena ei niinkään. Muutama vuosi sitten oli märkää peilijäätä kuudetta viikkoa putkeen.

Viimeksi muokannut turakki : 19.11.2019 14:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2019, 15:17
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Paloautoni on epävirallinen testauslaite renkaille.
Edessä on nastarenkaat ja takana M+S talvisellaiset.
Kävin testailemassa jäisillä sivuteillä ja keula meni melkein minne ohjailin, mutta peräpää liiruili ja laaruili puolelta toiselle. Tosin saattoi johtua myös paripyörien sopimattomuudesta tien uriin?
Land Cruiserissa kiinalaiset "maastorenkaat" vs nastoitetut Continentalit = 100, nolla nastoitetuille.
En kuulu huippukuljettajien joukkoon!
Siirsin keväällä puuliiteri Jumperin eri paikkaan ja se oli ihan paska vanhoilla Hakkapeliitta LT:llä nastat poistettuna. Voisko toistakymmentä vuotta olla eroa iässä uusimpiin ja ero hitonmoinen.

Pari talvea takaperin ei olisi huvittanut lähteä kaupunkiin ajaa koska arvelutti, että muut aiheuttaa vaaraa niin huonolla kelillä. Mäkeä alas hiljaa liikennevaloihin hiljentäen viereisellä kaistalla ei saanut pysähtymään ja ajoi viereisen auton päälle. Itsellä oli ok renkaat ja varovainen asenne koska keli oli vaikea.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2019, 16:36
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Minun mielestä henkilöauton renkaat eli alle 35" saa vaihdettua aika kiireettömästi alle puoleen tuntiin vaikka pitäisi hieman kahvitaukoakin.

Suosin useampaa rengas sarjaa autoa kohti. Valinta kelin ja käyttötarkoituksen mukaan.

Kolareissa mitä omalle kohdalle on sattunut ei renkailla ole ollut osaa eikä arpaa. Edes tilanne nopeus ei ole ollut poikkeava. Syyllinen on AINA löytynyt penkin ja ratin välistä.

Jarrutus on yksinkertaisesti aloitettu liian myöhään tai ei ollenkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2019, 17:12
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Kolareissa mitä omalle kohdalle on sattunut ei renkailla ole ollut osaa eikä arpaa. Edes tilanne nopeus ei ole ollut poikkeava. Syyllinen on AINA löytynyt penkin ja ratin välistä.

Jarrutus on yksinkertaisesti aloitettu liian myöhään tai ei ollenkaan!
Ovatko muut osapuolet olleet aina samaa mieltä?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2019, 18:32
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ovatko muut osapuolet olleet aina samaa mieltä?
Ei aina. Kerran kävi niin, että perääni ajanut lähti karkuun ja katosi.
Tästä viisastuneena, ja neuvon muitakin näin tekemään.
Älkää antako mahdollisuutta paeta. Autosta ulos katsomaan ja kirjaamaan tunnistetietoja.
Älkää ainakaan siirtäkö kalustoa pois tieltä ennen sitä!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2019, 18:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Kolareissa mitä omalle kohdalle on sattunut ei renkailla ole ollut osaa eikä arpaa. Edes tilanne nopeus ei ole ollut poikkeava. Syyllinen on AINA löytynyt penkin ja ratin välistä.

Jarrutus on yksinkertaisesti aloitettu liian myöhään tai ei ollenkaan!
Mielenkiintoinen havainto. Mikset ole aloittanut jarrutusta ajoissa, eli miksi et ole keskittynyt liikenteeseen ? Ja on tämäkin itse asiassa liian suuri tilannenopeus, hiljempaa ajamalla olisit ehtinyt pysähtyä ajoissa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2019, 18:22
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mielenkiintoinen havainto. Mikset ole aloittanut jarrutusta ajoissa, eli miksi et ole keskittynyt liikenteeseen ? Ja on tämäkin itse asiassa liian suuri tilannenopeus, hiljempaa ajamalla olisit ehtinyt pysähtyä ajoissa
Tulet Heguli luultavasti huomaamaan kun kilometrejä on kertynyt auton ratissa, että onnettomuuksissa on monta osapuolta. Turman osapuoli ei automaattisesti ole sen aiheuttaja. Onnekseni en yleensä aja itäautolla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2019, 19:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Tulet Heguli luultavasti huomaamaan kun kilometrejä on kertynyt auton ratissa, että onnettomuuksissa on monta osapuolta. Turman osapuoli ei automaattisesti ole sen aiheuttaja. Onnekseni en yleensä aja itäautolla
OK, eli syyllinen oli toinen osapuoli, se ei ihan tullut esille alkuperäisestä postauksesta. Riittääkö miljoona ajettua kilsaa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
allterrain talvella örvelö Chit-Chat 164 21.11.2023 18:46
Snorkkeli talvella tsss1 Tekniikka & Jutustelu 7 23.05.2011 22:08
Creepyt talvella ??? Sten Tekniikka & Jutustelu 6 14.12.2009 03:58
chevy talvella Tekniikka & Jutustelu 8 05.09.2005 12:03
Tarkeneeko talvella? Tekniikka & Jutustelu 9 08.08.2004 16:26


Sivu luotu: 18:27 (GMT +2).