Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2019, 15:46
Tomppa82:n Avatar
Tomppa82 Tomppa82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.05
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 418
Perusasetus

Corollan takajarrut


Corolla e9 -89 takajarruissa tehoeroa. Leimasetä ei tykkää. Uusittu nytten sylinterit ja rummut. Kengät uusittu vuosi sitten jolloin sylintereissä paskaa jotka putsattu silloin. Käsijarru ok ja ottaa tasaisesti(testattu dynolla). Katottu että ilmausropusta tulee nestettä--> tulee ja on kirkasta eikä ole ilmaakaan. Oikea puoli ihan ok, mutta vasen heikkotehoisempi. Dynolla alussa viisarit nousee samaan tahtiin mutta vasen hyytyy kesken.

Kaiken järjen mukaan nestepuolella häikkää. Joko putkessa tai letkussa paskaa mutta tulee kuitenkin kirkasta nestettä? Pääsylinteri tuskin syyllinen?

Rintapellistä löytyy jarrupaineensäädin. Se on oikeastaan ainoa mikä mietityttää. Voiko sitä huoltaa/putsata?
Vai pistänkö paskan paaliin?

  #2  
Vanha 14.11.2019, 19:00
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa82 Näytä viesti
Corolla e9 -89 takajarruissa tehoeroa. Leimasetä ei tykkää. Uusittu nytten sylinterit ja rummut. Kengät uusittu vuosi sitten jolloin sylintereissä paskaa jotka putsattu silloin. Käsijarru ok ja ottaa tasaisesti(testattu dynolla). Katottu että ilmausropusta tulee nestettä--> tulee ja on kirkasta eikä ole ilmaakaan. Oikea puoli ihan ok, mutta vasen heikkotehoisempi. Dynolla alussa viisarit nousee samaan tahtiin mutta vasen hyytyy kesken.

Kaiken järjen mukaan nestepuolella häikkää. Joko putkessa tai letkussa paskaa mutta tulee kuitenkin kirkasta nestettä? Pääsylinteri tuskin syyllinen?

Rintapellistä löytyy jarrupaineensäädin. Se on oikeastaan ainoa mikä mietityttää. Voiko sitä huoltaa/putsata?
Vai pistänkö paskan paaliin?
Vaihda rummut päittäin ja käy jossain dynossa koittaa. Ja sit lämmitä kunnolla jarrut.
  #3  
Vanha 14.11.2019, 19:08
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Itse olen pyyhkäissyt hiomapaperilla kenkien ja rumpujen pintaa karheammaksi, että saa sen lasittuman pois. Rumpua kun vähän hioo poikittaisessa suunnassa ja kengän pinnalle on ihan sama, kunhan se kova ja kiiltävä pinta rikkoutuu niin saa taas pitävät jarrut. Lopuksi romut kasaan ja säätö tasaiseksi. Sama homma täytyy tehdä molemmille puolille, muuten toinen pitää liian hyvin ja taas tulee hylkäys leimalla.
  #4  
Vanha 20.11.2019, 09:05
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.912
Perusasetus

Sisustatko talosi näin ?

  #5  
Vanha 20.11.2019, 22:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Honda eu 20i aggrekaatti sammuu, eikä lähde käyntiin.


Käy normaalisti suuruusluokkaa 10-30 minuuttia, ja sitten käynti alkaa aaltoilemaan ja sammuu muutamassa sekunnissa.
Aivan kuin bensa loppuisi....
Ja ei lähde käyntiin millään... pitää kirjaimellisesti loppupäivän vapaata. Eikä lähde pakkasesta käymään.
Uudesta asti temppuillut, käynyt Oulun huollossa muistakseni 2 kertaa, ja maahantuojan huollossa myös 2? kertaa.

Ei ole ollut apua.... aina selitys on ollut, että löytynyt likaa polttoainejärjestelmästä, mutta viimmeksi kun tuli maahantuojalta, niin puhtaalla bensalla kävi 15 min, ja sitten sammui....

Vika tuntuu olevan joko polttoainepumpussa, taikka jossain suojajärjestelmässä? se vaan ihmetyttää, että ei ole oikein mitään merkitystä, onko perässä akkuporakoneen laturi vai useampi halogeeni työvalo.

Ja jos esim. puola ylilämpenisi tms. niin miksi sammuu aaltoilun jälkeen? ja ei lähde käyntiin vaikka jäähtyisi pari tuntia.

Onko kellään kokemusta vastaavasta viasta?
  #6  
Vanha 20.11.2019, 22:37
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Tarkasta venttilivälykset.


Vois vaikka alkaa lämpimänä kantaan jonka jälkeen ei enää räjähdä. Mä lähtisin tost liikkeelle. Jos ok. Nii menee polttoaine tai kipinä puolelle. Voi olla myös öljyvahti joka suojaa moottorin. Voi olla myös joku komponentti kortilla. Komponentti vika tai kylmäjuotos. Ja näist sammuu varmasti.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 20.11.2019 22:43
  #7  
Vanha 20.11.2019, 22:59
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Käy normaalisti suuruusluokkaa 10-30 minuuttia, ja sitten käynti alkaa aaltoilemaan ja sammuu muutamassa sekunnissa.
Aivan kuin bensa loppuisi....
Ja ei lähde käyntiin millään... pitää kirjaimellisesti loppupäivän vapaata. Eikä lähde pakkasesta käymään.
Uudesta asti temppuillut, käynyt Oulun huollossa muistakseni 2 kertaa, ja maahantuojan huollossa myös 2? kertaa.

Ei ole ollut apua.... aina selitys on ollut, että löytynyt likaa polttoainejärjestelmästä, mutta viimmeksi kun tuli maahantuojalta, niin puhtaalla bensalla kävi 15 min, ja sitten sammui....

Vika tuntuu olevan joko polttoainepumpussa, taikka jossain suojajärjestelmässä? se vaan ihmetyttää, että ei ole oikein mitään merkitystä, onko perässä akkuporakoneen laturi vai useampi halogeeni työvalo.

Ja jos esim. puola ylilämpenisi tms. niin miksi sammuu aaltoilun jälkeen? ja ei lähde käyntiin vaikka jäähtyisi pari tuntia.

Onko kellään kokemusta vastaavasta viasta?
Ohita öljyvahti ja vaihda tulppa, ellet näitä jo kokeillutkin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
  #8  
Vanha 20.11.2019, 23:11
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Ja noit Antaan vinkkei ennen tarkasta öljytaso ja kato.


Et värkki on tasos ennen ku lyöt tulille. Öljyn vaihoist, määristä ja venavälyksist kannattaa pitää huolta. Tää kokemukset. Yhen 3-vaihe Kiporin paskoneena, huonolla huollolla ja vaan öljyy lisänneenä. Ja nois kiporeis se vaurio tulee nokkaaxulan pienempään laakeriin jolloin nokka ei pyöri enää keskiös. Onnex osat Kiinasta ei ollu kalliita.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 20.11.2019 23:33
  #9  
Vanha 30.11.2019, 14:31
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ohita öljyvahti ja vaihda tulppa, ellet näitä jo kokeillutkin...
Vähän vanhempi Hondan pikkuaggregaatti ainakin sammuu kertalaakista, jos öljyvahti on sitä mieltä. Se ei humppaa, vaan sammuu kuin sammuttimesta kääntäisi. Talvella -15...-20 lämpötilassa se lähtee kylmänä sinänsä helposti käyntiin ja käy hyvin hetken (n. 5 min), mutta sitten sammuu. Jos heti nykii narusta, niin öljyn varoitusvalo vilkkuu. Uudelleen käynnistämisen jälkeen käy sitten vaikka koko tankillisen. Ilmeisesti kylmää öljyä on kampikammion pinnoilla niin paljon, että öljyvahti jää kuiville. Öljyn määrä on oikea, mutta eihän sitä pikkukoneessa ole kuin joku 3 desilitraa.

Valmistajan tai maahantuojan ohjeen mukaan suositeltu öljyn viskositeetti on 10W-40, mutta käytän siinä 5W-40:tä, jolla käyntiin nykiminen kylmässä on helpompaa. Pitäisi kai laittaa 0W-30 talveksi.
__________________
Jukka
  #10  
Vanha 21.11.2019, 12:54
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Käy normaalisti suuruusluokkaa 10-30 minuuttia, ja sitten käynti alkaa aaltoilemaan ja sammuu muutamassa sekunnissa.
Aivan kuin bensa loppuisi....
Ja ei lähde käyntiin millään... pitää kirjaimellisesti loppupäivän vapaata. Eikä lähde pakkasesta käymään.
Uudesta asti temppuillut, käynyt Oulun huollossa muistakseni 2 kertaa, ja maahantuojan huollossa myös 2? kertaa.

Ei ole ollut apua.... aina selitys on ollut, että löytynyt likaa polttoainejärjestelmästä, mutta viimmeksi kun tuli maahantuojalta, niin puhtaalla bensalla kävi 15 min, ja sitten sammui....

Vika tuntuu olevan joko polttoainepumpussa, taikka jossain suojajärjestelmässä? se vaan ihmetyttää, että ei ole oikein mitään merkitystä, onko perässä akkuporakoneen laturi vai useampi halogeeni työvalo.

Ja jos esim. puola ylilämpenisi tms. niin miksi sammuu aaltoilun jälkeen? ja ei lähde käyntiin vaikka jäähtyisi pari tuntia.

Onko kellään kokemusta vastaavasta viasta?
Tekeekö samaa tankin korkki auki? Jos vaikka tankin huohotus tukossa tms. ja tuon takia ei saa polttoainetta?
  #11  
Vanha 21.11.2019, 22:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kiitos vinkeistä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Tekeekö samaa tankin korkki auki? Jos vaikka tankin huohotus tukossa tms. ja tuon takia ei saa polttoainetta?
öljyn puutetta se ei ole, kerran huollosta tullessa öljyä oli jopa niin paljon, että alkoi käymään öljyllä bensan lisäksi, tuli tuommoinen 100m2 halli äkkiä savuseksi

Kaikki em. on jo kokeiltu, suraavaksi pitänee kokeilla puhaltaa tankkiin, kun sammuu...

Joo, jos sammuisi kerta laakista, ja sitä nopeampaa mitä enemmän kuormaa, ja esim. 15min kuluttua käynnistyisi taas normaalisti, niin olisi varmaan joku sähkövika/ylilämpö tms.

Mutta kun se alkaa humpaamaan muutamaksi/pariksi sekunniksi ennen kuin sammuu....

Polttoineen loppuminen kuulostaa justiinsa tuolta; mutta sammuu täydellä tankilla, ja ilmaruuvi/korkki auki.

Pitänee kaivaa polttoainepumppu esiin, ja levälleen....

p.s on muuten aika anhiton polttoainesuodatin tuossa; suodatinpinta-alaa noin 1x15mm neljästi.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 Nikuzai Chit-Chat 680 31.12.2017 23:06
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 Nikuzai Chit-Chat 791 28.12.2016 06:22
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 03:19 (GMT +2).