Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 13.11.2019, 14:02
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Torstai 24.10.2019

Aamulla leirissä oli 18 autoa. Melkoisen pitkä letka saatiin kasaan ja oli vaikea saada kaikkia edes samaan kuvaan mahtumaan.



Suunniteltiin päivän reittiä ja päätettiin skipata niittysuo ja ajaa suoraan oikoradan huoltotietä suursuon itälaidan uudelle pätkälle. Ilkkakin laittoin viestiä missä olette ja kerroin hänelle päivän epistolasta. Huoltotie oli melkoisella nimismiehenkiharalla vaikka on hienoa hiekkaa. Lisäksi sade oli vienyt reunoilta hiekkaa ja laidoissa oli melkoisia kanjoneita. Niin paljon hakkasi että Kaken hodarista lensi etupanhardin pultti mäelle ja sitä pysähdyttiin korjaamaan. Onneksi varaosista löytyi sopiva pultii ja auto saatiin nippuun.



Koopeen rajusti leikatut creepyt


Saavuttiin pätkälle. Sen alussa Rafu pysähtyi ruuvaamaan välikardaania paikalleen volvoon. Kärki jatkoi jo pätkälle koska meitä oli niin paljon ettei kannattanut kaikkien jumittaa samassa paikassa. Saavuttiin ekalle pehmeälle niitylle ja siitä päästiin aika helposti yli.







Oli lopulta aika kuivaa kesän jäljiltä. Ajeltiin kokolailla samoja jälkiä kuin aikasemminkin, yritin parista kohtaa katsoa oikoreittiä mutta en nyt jaksanyt lähteä sooloilemaan, pitää joskun kokeilla kun on vähemmän autoja letkassa. Koneura joka oli täynnä tukkia ja kantoja oli nyt astetta helpompi mutta siihen sai helposti auton jumiin jos otti väärät ajolinjat.



Hieman tasaisemmalla paikalla pidettiin ruokatauko. Samalla Ilkka alkoi kuulumaan länkystä ja kyseli missä ollaan. Heillä oli suuria ongelmia kun volvosta oli mennyt murros ja konekkin oli revennyt korvakkeista irti. Ilkka oli suusuon päällä turvesuon hiekkateillä ja kerroin hänelle sijaintimme. "Saavutaan jonkun tunnin päästä" oli aino jota osasin sanoa. Seuraava pehmeä niitty oli hieman haastavampi ellei ottanut rajua kiertoa sivummalta. Päästiin isolle ojalle josta vedettiin viimeksi ajamaton reitti puskan läpi ojalinjaan jossa oli tarpeeksi väljää ajella. Niityt oli niin umpeen kasvanutta ettei niitä tunnuistanut muusta kuin ojista. Hieman arvelutti oja joka oli viimeksi melko pehmeä.



Katolle kaatunut puu oli katketessaan vienyt takalasin. No ainakin helppo ottaa cosasolaa.



Yllätykseksi koko reitillä vinssasin vain kerran ja toisen kerran nyppäsin kallellaan olevan puun pois edestä. Ensimmäisenä menevä Roope joutui plaanaamaan reittiä auki ja siinä vinssattiin jopa porttaalimonsteria. Ojalinjalta käännyttiin 90 astetta vasemmalle ja siitä muutaman sata metriä pehmeää ränniä kunnes saavuttiin kovemmalle. Reitti oli selvästi helpottunut mutta hauska vieläkin ajaa. Kovalle saavuttaessa Matin defenderistä oli konepelti pystyssä ja miehistö ihmettelemässä vikaa. Vesipumpun akseli oli katkennut ja flekti hihnapyörineen tipahtanut. Huono homma sillä kyseiseen konemalliin ei kellään ollut varaosia matkassa. Defe otettiin varalta toisen lantikan perään ja hinattiin maaliin.











Loppumatka oli aika kuivaa mutta melkoista puikkelehtimista metsässä. Hämärässä meinasi edellä ajavan jälki hukkua väkisin jos et ollut näköetäisyydellä. Välillä mentiin ahtaista kuusien väliköstä eikä siihen suuri jäänyt jälkeä kun oksat peittivät näkyvyyden. Lopulta saatiin kärki reitistä läpi hiekkatien kurviin ja siihen myös laitettiin leiri pystyyn. Muukkonen oli taas kaverinsa kanssa taksina ja toi Simpan leiriin. Defen vesipumppua purettiin ja mietittiin korjausta. Flekti irti ja pelkkä siimapyörä käyttöön. Vesipumpun akselintynkään reikä johon kierre ja siimapyörä pultilla kiinni. Vaikutti toimivalta idealta ja se toteutuikin muutaman tunnin pajotuksella.






Ilkan murros melkein vaihdetaan mutta luovutetaan jo renkaan irroituksen jälkeen. Teltta oli hyvä pystyttää pehmeään hiekkaan ojan penkalle. Nuotiopiirissä kuultiin mm. mistä kännärin nimimerkki on tullut. Siihen liittyy lause "Et sä mua oikeasti rakasta, sää oot vaan sellanen kännirakastaja". Ilkan tilannetta selviteltiin myös. Olivat käyneet Haukkavuoressa harhailemassa ja hajottaneet Volvon. Kokeilivat myös taksimiesten leirin uutta kiertoa mutta joki välissä oli ollut haasteellinen ja kävivät vain rannalla kurkkaamassa. Samassa paikassa ilmeisesti kun LaaLaa Suzuki safarilla.

Väki alkoi nuotiolla vähetä ja oli aika vetäytyä unten maille.





Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PäHäMa saunasafari 18 - 21.7.2019 mikjus Tapahtumat 12 13.08.2019 15:27
PäHäMa - Ladoga Trophy 2019 (8-16.6.2019)? mikjus Tapahtumat 6 04.07.2019 10:40
PäHäMa Venäjän safari helatorstai 27.5 - 2.6.2019 mikjus Tapahtumat 33 02.07.2019 15:42
PäHäMa Venäjän safari pääsiäinen 17 - 22.4.2019 mikjus Tapahtumat 35 27.04.2019 08:01
PäHäMa Lumisafari venäjälle 28.2 - 3.3.2019 mikjus Tapahtumat 10 18.03.2019 01:37


Sivu luotu: 09:53 (GMT +2).