![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla tulossa DIY tukkivannesaha 12m kiskoilla. Alkaa oleen loppusuoralla. 2m pitkillä kiskostoilla pulttiliitoksilla ja ohjureilla et saa suorax tosin vaatii ropsii ja konesahan et saa alle sopivan perustan. Liikuteltavis ja kasattavis mihin haluu. 20hp kohler 2syl 20hp bensiinimoottorilla. Sahattu jo mut vaatii viel muutoksia. Suurinosa kierrätys materiaaleista. Kulut minimis. Nää DIY rojektit ottaa mielinmäärin kahvia ja kaljaa, tupakat jotka mä skippaan. Laskukonetta , ruutupaperii ja jopa cad ohjelmistoo. Metalli , kemppi hitsausmuuntajaa, puikkoja, metallisahaa, sorvii, ym muita materiaaleja. Ja sähköttömäs paikas 3-vaihe diesel generaattrorin joka kykenee syöttään 250A hithausmuuntajan. Toi tulee suoraan. 200A kestää hitsausmuuntajan potikasta vielä hyvin tolla muuntajalla. Ja isoimmille moteille mulla on kaikkien kans yhteensopiva tamu voimavirtapistokkeiden välissä. Virrat pysyy kurissa kun käynnistää puhallinkäytön parametreillä ja kun pyöriin max niin parametrit voi vaihtaa lennosta kunhan on alle mitä genu jaksaa ruokkii. Genu painaa 300kg ja kulkee 4x4 hiacen takaronkis. Ja siirtyy lautalla hicen kans vaikka mihin tahansa saimaalla. Normisti toi hicen paikka talvella 120m mäen kukkulan takana mökistä, mistä äänet ei kantaudu mökkirantaan. Genu sytyy ja sammuu myös mökistä kaukokäynnistyksellä. Ei oo sysitalvella sähkönpuutetta. Ja tolla toimii myös lattialämmityksetkin talvella. Möksä ok pohjilla kallioperustuksilla. Ekan 12h aikana genu apuna saapumisesta ennekuin varaavat tulisijat ehtii apuun. Ja kaikki paikalliset jotka talvella on käyny yli -20 cO pakkasilla on kehunu et kestää olla parketilla saunan jälkeen avojaloin eikä mistään vedä. Parketin ja ylävalun välis on viel 35mm alkkarikuorilla oleva ympäripontttu saunasatu. Eikä pelkkää kuplamuovii tai huopaa. Ja tää oli mahdollista kun kuusamohirsitalot teki mulle protoversion mun spekseillä. Mun muokkaamilla kuvilla. Sai korot kohilleen ja korkeet hukkatilat korotettuina hyöytykäyttöön eli makuuhuoneiksi. Ja tärkein.... Pilariperustus muutettu kiinteäksi kallioperustukseksi omakotitalo pohjilla. Alavalun alla 1,5 m lekapapuu josta kapilaarpapuui 1m. Täystiilipiiput alavalus ja lämmitää myös ylävaluu. Alavalun alla pavun päällä 150mm urstuu. Ala ja ylä valun välis 50mm urtsuu. Mokillä pitää olla talvella sisällä > +20 ja kesällä mieluummin alle +18 et on mukava nukkuu...... Toi viimenen 35mm urtsuu sen takii että sisälämpö jää suoraan parkettinn eikä huku betoniin. Ja lopuksi. Vain itse tekemällä saa sellasen kun haluaa. Johda, valvo ja kilpailuta omat rakennus projektisi jos siihen rahkeet, koulutus, valtuudet ja lisenssit riittää...... Ja suurimman säästön saat kun mittaat projetin aikajanan. Mitä lyhyempi niin sitä halvempi jos joudut käyttämään vierastyövoimaa. Ja joskus ja tarvittaessa täytyy olla itsekin rakennustyömaan tärkeimpänä työntekijänä eli etuputsimiehenä jos tilanne vaatii. Ja koittakaa pitää tästä viimeisestä lauseesta kiinni. Jos ette itse kykene niin järjestää joku muu. Raksamiehet veloittaa myös ventasta. https://www.youtube.com/watch?v=1NGM...=4&app=desktop Viimeksi muokannut uteiN_H : 11.11.2019 23:23 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Polttopuuta | puskajussi | O/M/V Muut | 0 | 18.04.2014 10:11 |
Ostetaan Polttopuuta | Mixu1 | O/M/V Muut | 0 | 13.03.2011 20:31 |
Millä kiiltoa pintaan kotikonstein? | Riku | Yleiset | 8 | 10.05.2005 22:44 |
polttopuuta | Heikki L | Chit-Chat | 3 | 21.03.2005 19:31 |
ECM-koodit selville kotikonstein | Runner | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 27.02.2003 16:38 |