Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2019, 15:28
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja thx 1138 Näytä viesti
bf goodrich all terrainissa on hiutale merkintä eli sen perusteella sen pitäisi olla oikea talvirengas?

Niin. Oikea ja oikea...

__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2019, 19:01
Technics Technics ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.07.19
Sijainti: Kontiolahti
Viestit: 81
Perusasetus

Just tulin tallilta. Mennessä oli alla allterrainit ja takas tullessa hankook i pike nastat. Olihan nuissa vähä eroa kuten olettaa sopii. Varsinki jarrutusmatka on varmaan puolet lyhkäsempi.

Ajoin tässä syksyllä jonkin verran allterrainilla lumella ja kyllä silläki pärjää kun ei hankkiudu äkkitilanteisiin, toki nuo on vasta muutaman kuukauden vanhat, jollain 10 vuotta rullatuilla tuskin viittisin ajella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2019, 22:46
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Nokian Rotiivassa on myös lumihuippu-merkintä ja oikeasti jopa talvipitoa
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2019, 01:46
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Kesäkelillä ajetaan kesärenkaalla, mudassa mutarenkaalla ja talvikelissä talvirenkaalla, valitettavasti kompromissia talveksi ei ole.

Hengellä (omalla ja muiden) leikkii kun mutapyörällä talvikelissä ajaa.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2019, 10:40
Tilley Tilley ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Nokian Rotiivassa on myös lumihuippu-merkintä ja oikeasti jopa talvipitoa
Komppaan tätä. Tarkennuksena, siis nimenomaan Rotiiva AT -versiosta puhutaan. Vianor myy tätä kesärengas-kategoriassa, mutta tosiaan lumihuippu löytyy ja kuvio on lähempänä kitkarengasta kuin kesärengasta. Ei aivan niin paljon lamelleja kuin "aidoissa" kitkoissa tosin. Kumiseos kuitenkin todella hyvä talvella, lumipinnalla pitää loistavasti. Peilijäällä ei tietenkään niin hyvin kuin nastarengas.

Tosin tämähän on offtopic, sillä mitkään mutarenkaathan nämä ei ole, kuvio on niin pieni.

Viimeksi muokannut Tilley : 15.11.2019 10:45
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2019, 16:59
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

En ymmärrä, jos on rahaa autoa rakennella, mutta pitää miettiä voiko mutarenkailla ajaa talvella?
Vaikka niillä pärjäisi, niin pitää muistaa, ettet ole yksin liikenteessä. Osaat kyllä ennakoida jarruttamalla aikaisin niihin tuttuihin liikennevaloihin, mutta entäs yllättävässä tilanteessa, pysähtyykö se ruosteen raiskaama tojota hyvin niillä boggereilla? Tuskin.

Nykyaikana kun on hyvät akkupulttipyssyt yms(ja tietenkin jokasella palkkihelmat josta voi autoa hiliftillä nostaa) niin miksei voi niitä mutarenkaita laittaa alle silloin kun on edessä ajopäivä tms.?

Itsellä jeepissä nokian hakkapeliitat talvella ja ketjut, jotka saa sillon alle kun tarve vaatii. Ja ketjuilla kyllä kulkee siellä talvisessa metsässä paremmin, kuin mudterraineilla.. Ja auttavat kesälläkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2019, 19:56
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Mites toi ruoste vaikuttaa pysähtymiseen/renkaisiin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.11.2019, 19:58
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Se ruoste varisee kivasti renkaiden alle ja toimii kuin hiekoitus tuollaisessa paniikkijarrutuksessa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2019, 09:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Technics Näytä viesti
Ajoin tässä syksyllä jonkin verran allterrainilla lumella ja kyllä silläki pärjää kun ei hankkiudu äkkitilanteisiin, toki nuo on vasta muutaman kuukauden vanhat, jollain 10 vuotta rullatuilla tuskin viittisin ajella.
Tuskin viitsisit ajaa 10 vuotta vanhoila nasta- tai kitkarenkaillakaan, aivan paskat nekin olisi. 4-5 vuotta vanhat "oikeat" talvirenkaat on käyttöikänsä päässä talvirenkaana, joten ihan turha odottaa tai olettaa että mikään muukaan rengas toimisi talvella kunnolla vastaavan iän jälkeen.


Oli muuten jännä homma viime viikolla kun aamulla oli Kehä I, Lahdenväylä ja Porvoonväylä täysin peilijäässä. Normaalisti siellä mennään kuuden jälkeen aamulla mittarin mukaan 70-85km/h nopeutta ja motarilla 90-110km/h. Täysin peilijäässä olevilla teillä mentiin - kuinkas muuten - aivan samaa nopeutta. Menneinä talvina olen todistanut useaakin tilannetta missä edessäoleva on pyörähtänyt motarin rampissa kaiteeseen tai penkkaan, kun urpot ajaa talvirenkailla ihan älyttömiä nopeuksia uusilla autoilla. Kummasti ne samat mutkat on päässyt ehjin nahoin all-terraineilla autolla missä ei ole mitään ajonvakautuksia. Peilijää ja kiillottunut nuoskalumi on "ei-talvirenkaiden" pahimmat ongelmapaikat, ja esim. sohjokelillä tai kaistojen väliin kasautuneita lumivalleja ylittäessä taas ovat kuvioltaan avoimempana usein parempia ja suuntavakaampia kuin vastaavankokoinen kitka tai nasta.
Mutta hyvät renkaat ei auta mitään, jos kuski on täysi idiootti. Niitä idiootteja tuntuu riittävän ihan poskettoman paljon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.11.2019 09:05
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2019, 11:03
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Ja eniten täällä pelti paukkuu sisääntuloväylillä, kun maalaiset tulee stadiin!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.11.2019, 12:48
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Nyt höpö höpö soo soo.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.11.2019, 12:50
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Mut niil on varmaan kaikilla passateissaan mutikat, tai vähintään altsikat. Ei ne muuten törmäilis!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.11.2019, 15:38
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Nyt höpö höpö soo soo.
Totuus sattuu?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.11.2019, 15:57
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ja eniten täällä pelti paukkuu sisääntuloväylillä, kun maalaiset tulee stadiin!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Nyt höpö höpö soo soo.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mut niil on varmaan kaikilla passateissaan mutikat, tai vähintään altsikat. Ei ne muuten törmäilis!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Totuus sattuu?
Ne samat maalaiset vantaalta ja lohjalta ja nummelasta ja tuusulasta jotka joka aamu rynnistävät liian myöhään töihin
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.11.2019, 20:35
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Totuus sattuu?
Ei satu.
Kyllä mä pärjään, täällä ja siellä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.11.2019, 18:13
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ja eniten täällä pelti paukkuu sisääntuloväylillä, kun maalaiset tulee stadiin!
Onko Vantaa stadia?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.11.2019, 19:04
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Onko Vantaa stadia?

Ei. Vaan Stadi on vain pieni osa Helsinkiä. Oletko aina elänyt tässä uskossa että Vantaakin olisi Stadia?

Eli kuulunet heihin jotka tutustuvat Stadin yöelämään jo Riihimäkeläisellä nakkikioskilla iltapäivästä...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.11.2019, 19:37
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ei. Vaan Stadi on vain pieni osa Helsinkiä. Oletko aina elänyt tässä uskossa että Vantaakin olisi Stadia?

Eli kuulunet heihin jotka tutustuvat Stadin yöelämään jo Riihimäkeläisellä nakkikioskilla iltapäivästä...
Kuulun just niihin ja Riihimäki on mulle jo ihan liian iso metropoli.
PS. Veijon Esson kotipaikka näyttäs olevan Vantaa, siksi utelin.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.11.2019, 17:09
Technics Technics ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.07.19
Sijainti: Kontiolahti
Viestit: 81
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuskin viitsisit ajaa 10 vuotta vanhoila nasta- tai kitkarenkaillakaan, aivan paskat nekin olisi. 4-5 vuotta vanhat "oikeat" talvirenkaat on käyttöikänsä päässä talvirenkaana, joten ihan turha odottaa tai olettaa että mikään muukaan rengas toimisi talvella kunnolla vastaavan iän jälkeen.
Totta, en viitsisi. Tähän vielä voi lisätä renkaan säilytystavan vaikutuksen, jos talvirenkaat viskaa keväällä pihanurmelle ja kaivelee ne siitä syksyllä ensilumen tultua auton alle niin ei säily hyvänä tuotakaan 4-5 vuotta.

Tämän maalaisen passatissa on 6 vuotta vanhat nastat jotka kieltämättä on jo uutuudenkarheutensa menettäneet. Mutta ei pelkoa, en oo tulossa etelään sekoilemaan jos ei ole aivan pakko
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.11.2019, 19:09
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 556
Perusasetus

On kyllä vähän kelistäkin kiinni, mikä rengas toimii. Tätä tuli kummasteltua lauantaina, nelostiellä lähellä Pihtipudasta, vesisateen pehmentämää lunta ohituskaistalla, sinne tottakai piti lähteä kokeilemaan miten "oikea" talvirengas toimii... Ja joo, palattiin takaisin sen seittemääkymppiä ajelevan taakse, kun ei vaan saanut yhtään lisää vauhtia siellä sohjossa, verrattuna enemmän ajettuun kaistaan missä taasen kulki hyvinkin kevyesti...

Tosiaan, kulkupeli oli semmoinen mistä puuttuu kaikki maasto-ominaisuudet, Sitikan C8, alle tuhat kilometriä ajetuilla nastarenkailla. Potku ei olisi loppunut koneesta, ellei ESP olisi sitä vähentänyt. Vähänkin kun yritti lisätä kaasua, niin merkkivalo tauluun ja tehot pois, ei vaan toimi tuommoinen talvirengas semmoisessa pöperössä. Aivan toista oli Rangella niillä Ziarellin BFG-kopioilla, kuten myös P38:n alla olevilla "oikeilla" kitkarenkailla joilla samaisessa paikassa ohittaminen ei aiheuttanut minkäänlaisia harmaita hiuksia 15 senttiseen lumeen painaessa. Pöllysi vaan kivasti perässä se...

Se mitä on tullut sohjopöperössä ajeltua "mutiaisilla" niin paremmin ne tuntuu siinä toimivan mitä oikeammat talvirenkaat. Muutamia eri renkaita on tullut eri ajopeleissä koettua, mutta ei mikään ole ollenkaan niin pätevä tuommoisessa sohjossa mikä ei mahdu renkaan urista pakenemaan...

Muutenkin kyllä tuota tila-autoa tuli sitten pohdittua, että minkälaiseen keliin se on tarkoitettu. Ja minkälaiselle tielle. Kyllä se menee asvaltilla, ilman lunta tahi jäätä, vallan kivasti, oli se sitten kuivaa tai sateesta märkää. Ei mitään ongelmia. Liukkaalla sitten en tykkää ollenkaan, ESP tekee omia ylläreitään, sen sielunelämästä en vielä saanut kiinni. Ehkä keväällä, kun pääsee taas liukastelemaan radalle eli jäälle, saa sen toiminnasta jotain tolkkua? Missään kun ei aiemmin ole ollut tuommoista avustinta, niin jotenkin tulee selkärangasta ohjauskomennot, kaasunkevennykset yms, joihin taas tämmöinen avustettu keksintö reagoi aivan toisin. Hiekkatiellä ei isommin viitsi ajaa, täristää ilman nimismiehen kiharoitakin, josta niska ei vaan tykkää. Joustot loppu kesken, ja kun on yritetty tehdä mukavaksi, niin loppuu sitten joustovarat varsin pikaseen, suuntaan ja toiseen...

Kävi kyllä mielessä hukata tuo, ja haalia vaikka seitenpaikkainen Disco perhekuljettimeksi... Vähän karkasi aiheesta, mutta taisi olla vähän aihetta sivuavaakin seassa..?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.11.2019, 16:56
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
On kyllä vähän kelistäkin kiinni, mikä rengas toimii. Tätä tuli kummasteltua lauantaina, nelostiellä lähellä Pihtipudasta, vesisateen pehmentämää lunta ohituskaistalla, sinne tottakai piti lähteä kokeilemaan miten "oikea" talvirengas toimii... Ja joo, palattiin takaisin sen seittemääkymppiä ajelevan taakse, kun ei vaan saanut yhtään lisää vauhtia siellä sohjossa, verrattuna enemmän ajettuun kaistaan missä taasen kulki hyvinkin kevyesti...

Tosiaan, kulkupeli oli semmoinen mistä puuttuu kaikki maasto-ominaisuudet, Sitikan C8, alle tuhat kilometriä ajetuilla nastarenkailla. Potku ei olisi loppunut koneesta, ellei ESP olisi sitä vähentänyt. Vähänkin kun yritti lisätä kaasua, niin merkkivalo tauluun ja tehot pois, ei vaan toimi tuommoinen talvirengas semmoisessa pöperössä. Aivan toista oli Rangella niillä Ziarellin BFG-kopioilla, kuten myös P38:n alla olevilla "oikeilla" kitkarenkailla joilla samaisessa paikassa ohittaminen ei aiheuttanut minkäänlaisia harmaita hiuksia 15 senttiseen lumeen painaessa. Pöllysi vaan kivasti perässä se...

Se mitä on tullut sohjopöperössä ajeltua "mutiaisilla" niin paremmin ne tuntuu siinä toimivan mitä oikeammat talvirenkaat. Muutamia eri renkaita on tullut eri ajopeleissä koettua, mutta ei mikään ole ollenkaan niin pätevä tuommoisessa sohjossa mikä ei mahdu renkaan urista pakenemaan...

Muutenkin kyllä tuota tila-autoa tuli sitten pohdittua, että minkälaiseen keliin se on tarkoitettu. Ja minkälaiselle tielle. Kyllä se menee asvaltilla, ilman lunta tahi jäätä, vallan kivasti, oli se sitten kuivaa tai sateesta märkää. Ei mitään ongelmia. Liukkaalla sitten en tykkää ollenkaan, ESP tekee omia ylläreitään, sen sielunelämästä en vielä saanut kiinni. Ehkä keväällä, kun pääsee taas liukastelemaan radalle eli jäälle, saa sen toiminnasta jotain tolkkua? Missään kun ei aiemmin ole ollut tuommoista avustinta, niin jotenkin tulee selkärangasta ohjauskomennot, kaasunkevennykset yms, joihin taas tämmöinen avustettu keksintö reagoi aivan toisin. Hiekkatiellä ei isommin viitsi ajaa, täristää ilman nimismiehen kiharoitakin, josta niska ei vaan tykkää. Joustot loppu kesken, ja kun on yritetty tehdä mukavaksi, niin loppuu sitten joustovarat varsin pikaseen, suuntaan ja toiseen...

Kävi kyllä mielessä hukata tuo, ja haalia vaikka seitenpaikkainen Disco perhekuljettimeksi... Vähän karkasi aiheesta, mutta taisi olla vähän aihetta sivuavaakin seassa..?
Kait sen ESP:n saa pois päältä? Subaru Outback kanssa kerran ohituskaistalla ylämäkeen meinasi että ei mennä, mutta mentiin sitten jotenkin. No seuraavaksi selvittämään miten sen ESPin saa pois, tässä vuosimallissa kun ei ollut nappulaa. No nyt on ja etenee pöpperössä hyvin kun nappaa "avustimen" pois siksi aikaa kun tarvii.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.11.2019, 20:17
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Kait sen ESP:n saa pois päältä? Subaru Outback kanssa kerran ohituskaistalla ylämäkeen meinasi että ei mennä, mutta mentiin sitten jotenkin. No seuraavaksi selvittämään miten sen ESPin saa pois, tässä vuosimallissa kun ei ollut nappulaa. No nyt on ja etenee pöpperössä hyvin kun nappaa "avustimen" pois siksi aikaa kun tarvii.
Saa, mutta alle 50km/h nopeudessa, ja tuon nopeuden ylittyessä ESP kytkeytyy takaisin päälle...
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 12.11.2019, 08:46
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Technics Näytä viesti
Totta, en viitsisi. Tähän vielä voi lisätä renkaan säilytystavan vaikutuksen, jos talvirenkaat viskaa keväällä pihanurmelle ja kaivelee ne siitä syksyllä ensilumen tultua auton alle niin ei säily hyvänä tuotakaan 4-5 vuotta.

Tämän maalaisen passatissa on 6 vuotta vanhat nastat jotka kieltämättä on jo uutuudenkarheutensa menettäneet. Mutta ei pelkoa, en oo tulossa etelään sekoilemaan jos ei ole aivan pakko
Mä on tehny Hakkapeliitta LT:stä aikaisessa vaiheessa kesärenkaita poistamalla nastar ja saanut pidettyä ne tällä tavoin uutena. Jos haluaisin kokeilla, vanhemman Hiluxin mukana tuli BFG all terrainit uudempi versio. Tykkäsin niistä yleisrenkaana, mutta kyseessä on leveämpi rengas kuin minun pizzaleikkuri nasta, jonka kokeeksi kavensin 215/85/16 kokoiseen kun ennen oli 235/85/16.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 13.11.2019, 14:41
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Itse heitin kuukausi sitten alle omat nastoitetut M/T -renkaat (ikää varmasti yli 10v) ja jo pelkästään vesisateella hiljaa jarruttaessa meni risteyksessä pitkäksi ja ABS teki töitä käskettyä. Totesin että näillä ei kyllä talvikäytössä tee enää yhtään mitään. Tuskin on koskaan tehnytkään, nimittäin elämäni ainoan kolarin olen näillä ko. renkailla ajanut talvella kun ei pysähtynyt riittävän nopeasti...

Päätin että pienempi paha on heittää omat BFG A/T KO2:t alle, kun niistä tosiaan löytyy se 3PMSF- merkintä. Vaikka nekään ei kunnolliset talvirenkaat olekaan, mutta kyllä varmasti nuo toiset voittaa. Tänä keväänä olen ne itselleni uutena hankkinut.
__________________
Satunnainen huutelija.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
allterrain talvella örvelö Chit-Chat 164 21.11.2023 18:46
Snorkkeli talvella tsss1 Tekniikka & Jutustelu 7 23.05.2011 22:08
Creepyt talvella ??? Sten Tekniikka & Jutustelu 6 14.12.2009 03:58
chevy talvella Tekniikka & Jutustelu 8 05.09.2005 12:03
Tarkeneeko talvella? Tekniikka & Jutustelu 9 08.08.2004 16:26


Sivu luotu: 17:11 (GMT +2).