Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2019, 18:42
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Oman auton kanssa meni ainakin vuosi ennenkuin sain jäähdytysjärjestelmän puhtaaksi vuosikausien aikana kertyneestä törystä.
Pari pesua, syylärin vaihto ja taas pari pesua, jokä välissä uudet nesteet eikä meinannut auttaa.
Viimein laitoin lämppärin kiertoon suodattimen ja siitä se pikkuhiljaa kirkastui.

Ongelma oli silloin ettei eberin magneettivetoinen vesipumppu meinannut pelata kun keräsi ropelille niin paljon ruostemujua.

__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.11.2019, 21:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pakkasten aikana ei kannata ajaa pelkällä vedellä


Jos/kun pesette noita rautalohkolla/-kannella olevia jäähdytysjärjestelmiä, niin laittakaa sekaan vähintään 5 (10) prosenttia pakkasnestettä....

Toki tuo syö puhdistustehoa, mutta pakkasella puhdas vesi muuttuu teräsjääksi, ja kasvaa n. 10% -> yksikin pilli jäähdyttimessä TAI lämppärissä, joka oli auki, ja täynnä "puhdasta" vettä, ja kun paska lähtee liikenteeseen, niin tukkii sen..... ja kun "pilli" tukossa, niin pakkasneste ei pääse sinne, ja silloin se jäätyy.... ja alkaa vuotamaan/halkeaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Oman auton kanssa meni ainakin vuosi ennenkuin sain jäähdytysjärjestelmän puhtaaksi vuosikausien aikana kertyneestä törystä.
Pari pesua, syylärin vaihto ja taas pari pesua, jokä välissä uudet nesteet eikä meinannut auttaa.
Viimein laitoin lämppärin kiertoon suodattimen ja siitä se pikkuhiljaa kirkastui.

Ongelma oli silloin ettei eberin magneettivetoinen vesipumppu meinannut pelata kun keräsi ropelille niin paljon ruostemujua.
Jos pesee järjestelmää, ja varsinkin ruosteista, niin kannattaa miettiä, että voisko jonnekkin laittaa magneetin:

Ja nimenomaan siten, että sen saa poiskin
vanha messinkinen syyläri on huono paikka, jos ei laita narulla kiinni... toki sama on monessa nykyautossakin....

Ja monet autot ei kestä ajaa jäähdytysjärjestelmä avoinna; siis että järjestelmään ei kerry painetta....

Omakohtaisia kokemuksia yhdestä uudehkosta kevytkuorma-autosta; 9 kw webaston pumppu jumi ruosteen takia (siis magneettivetoinen pumppu)

Ja ruostetta ei saatu pois pesemällä, nähtävästi ruostui lisä, kun webaston pumppu jumi kuukauden kuluttua uudestaan

Otin tietokoneen kovalevyn magneetin, ja pikkasen muokkaamalla sopi webaston imuletkuun.... kuukauden päästä webasto taas mykkänä....

Oli tuo magneetti kasannut niin paljon ruostepölyä, että vesi ei mahtunut virtaamaan
Nyt vissiin kunnossa, kun vuosiin ei ole kuulunut mitään....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L200 neste häviö? rieko3 Tekniikka & Jutustelu 9 13.03.2015 21:26
Neste Cruising 2012 Oxanen Tapahtumat 1 17.07.2012 21:26
Ostetaan Neste kaasu poltin ORR O/M/V Muut 7 25.01.2012 20:02
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
Neste- vai kaasuiskarit? kany Tekniikka & Jutustelu 3 17.07.2005 19:56


Sivu luotu: 22:33 (GMT +2).