Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 01.11.2019, 10:48
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Perusasetus

Minullakin on semmoinen kumma halu edes päästä kokeilemaan manuaalivaihteista jeeppiä kutosella. Ei se maastossa varmaankaan mitenkään kätevä ole automaattiin verrattuna mutta ihan se tuntuma olisi testattava, kun momentinmuuntimen luisto siitä välistä puuttuu.

Vastaa lainaten
Vanha 01.11.2019, 16:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Noh, manuaalilla se lähtee terävämmin ja veto on "kova" Siinä ne hyvät puolet sitten onkin, kaikki muu on miinusta

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 02.11.2019, 22:54
Rizhto Rizhto ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 31.10.19
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Ei mulla mitään automaattia vastaan ole. Perus maantiekäyttöön se olis jopa mieluisa. Maastoautokäytössä minulla ei ole tomaatista kokemusta, mutta ainakin uudempi Cherokee CRD+automaatti yhdistelmällä ei ole ollut kovin kehuttu huonoissa olosuhteissa. Minä en ole ettimässä autoa varsinaisesti offroad käyttöön, vaan kakkosautoksi, jolla tarvittaessa pääsee huonommissakin olosuhteissa, siksi myös polttoainetaloudella on merkitystä. Automaatti lisää huomattavasti tuota bensankulutusta.

Cherokee on vain yks vaihtoehto. Muita mielessä olleita ovat Suzukin SJ410/413 ja Vitara, sekä Daihatsu Feroza ja oli niitä vielä jotain muitakn. Lada Nivaa jää pois laskuista vaimon toiveesta.
Vastaa lainaten
Vanha 03.11.2019, 16:48
Kipsi Kipsi ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 20.12.11
Sijainti: Järvenpää
Perusasetus

Eilen ostin ekan XJ:n.

Kysymys XJ ohjaussimpukasta.. Keskellä rattia "kuollut kohta." Henkilöauto mersuja olllut monesti samaa vikaa ja niistä homma ratkennut siten että olen kääntänyt simpukan päältä lisää "ahdistusta" maltilllisesti. Tuo säätäminen ei ole aiheuttanut koskaan ongelmia kun on vain vähän kerrallaan tiukentanut simpukkaa.

Onko XJ:ssa tuo sama mahdollisuus ? Kattelin että sielläon saman näköinen säätöruuvi jäähyttimen tuulitunnelin muovin alla piilossa.
Vastaa lainaten
Vanha 03.11.2019, 18:09
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsi Näytä viesti
Eilen ostin ekan XJ:n.

Kysymys XJ ohjaussimpukasta.. Keskellä rattia "kuollut kohta." Henkilöauto mersuja olllut monesti samaa vikaa ja niistä homma ratkennut siten että olen kääntänyt simpukan päältä lisää "ahdistusta" maltilllisesti. Tuo säätäminen ei ole aiheuttanut koskaan ongelmia kun on vain vähän kerrallaan tiukentanut simpukkaa.

Onko XJ:ssa tuo sama mahdollisuus ? Kattelin että sielläon saman näköinen säätöruuvi jäähyttimen tuulitunnelin muovin alla piilossa.
Syytä olisi säätää sekä matoruuvin laakeroinnin esijännitys, ja vasta sen jälkeen tuo over-the-center- säätö kohdalleen. Sillä saa parhaiten välyksen minimiin ja ohjauksen toimivaksi.
Muistaa vaan sitten sen, että jos simpukka on kulunut niin se todellakin on sitten kulunut eikä siihen säätö enää auta. Vastaavasti taas sitten yhtäkään tehdas"korjattua" simpukkaa en suosittele ostamaan, vaan tehdasuusi jos sellaisen tarvitsee.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Vastaa lainaten
Vanha 05.11.2019, 22:31
Kipsi Kipsi ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 20.12.11
Sijainti: Järvenpää
Perusasetus

Sitten toinen kysymys.. Kuraläpppiä kaipaan.

Sellaisia mitkä edessä pitäs kyljet puhtaina ja takana ehkäisis kuran pääsyn sinne puskurin koteloon sisään mikätkä on aika tympeitä puhdistaa. Mistä saisi parhaita semmosia jos saa valmiita?

Joskus olen leikannut autotarvikeliikkeestä ostetuista isoista kumipaloista sopivia mutta jos on valmiita/hyviä niin olen kiinnostunut tästä helpommasta vaihtoehdosta. EBAY:STA JA amazonista kattelinkin jo ja siellä oli muutama mielenkiintoinen malli.
Vastaa lainaten
Vanha 23.11.2019, 14:53
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Perusasetus

Sähkö kateissa

Miten äxjiissä bensapumpun ja bensamittarin virrat kulkee? Välillä loppuu pumpun ja mittarin toiminta kokonaan ja varsinkin jos on vähemmän ainetta tankissa vika ilmenee useammin.
Vanha 03.11.2019, 18:07
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rizhto Näytä viesti
Ei mulla mitään automaattia vastaan ole. Perus maantiekäyttöön se olis jopa mieluisa. Maastoautokäytössä minulla ei ole tomaatista kokemusta, mutta ainakin uudempi Cherokee CRD+automaatti yhdistelmällä ei ole ollut kovin kehuttu huonoissa olosuhteissa. Minä en ole ettimässä autoa varsinaisesti offroad käyttöön, vaan kakkosautoksi, jolla tarvittaessa pääsee huonommissakin olosuhteissa, siksi myös polttoainetaloudella on merkitystä. Automaatti lisää huomattavasti tuota bensankulutusta.
Automaatti ei lisää bensankulutusta huomattavasti, oliskohan tuollaisessa 4.0 XJ:n tapauksessa ehkä karvan yli litran enemmän satasella hujakoilla. Offikäytössä en saa päähäni oikeastaan mitään tilannetta, missä automaatti olisi manuaalia huonompi. Jokainen toki saa ajaa juuri sillä vaihteistolla millä haluaa, mutta tosiaan kovin vähissä ainakin omasta mielestäni on ne tilanteet missä keppivaihteisesta olisi mitään oikeaa hyötyä tai iloa näissä vermeissä.

Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13

Sivu luotu: 01:38 (GMT +2).