|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1676
|
|||
|
|||
Missäs kaikkialla 160 korisessa pitkässä mallissa on runkonumerot?
Olis pihassa ajokuntoinen patrol jossa paperit hukassa sekä varaosa patu jossa paperit. Onkos kukaan koskaa vaihtanut runkonumeroita? |
#1677
|
||||
|
||||
Rungossa oikea etunurkka. Renkaan etupuolella jossain. En tarkalleen muista, mut jospa jotain hyötyä.
|
#1678
|
|||
|
|||
Keskellä palkkia noin 15cm keulasta taaksepäin. Joutui kauan ja huolella rapsuttelemaan palkkia että omasta sai kaivettua edes muutamankaan numeron näkyviin. Riitti muistaakseni että neljä viimeistä oli tunnistettavissa niin sai stanssata viereen uuden runkonumeron
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#1679
|
|||
|
|||
ok kiitos tiedosta
|
#1680
|
||||
|
||||
Mistä patrollimiehet on hommannut turbotus lappuja varten vertailutiedot. Kyseessä siis 160 korinen pätkä pate joka alunperin vapari sd33 ja nyt siinä on turbo ja cooleri. Penkityslaput on mutta pitäs kuulemma olla konttorille jotain faktaa nuista mallisarjoista ja niiden tehoikkaimmista malleista.
|
#1681
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sinnehän tarvii vertailutodistuksen että alusta, jarrut yms vastaa turbokoneellista. Sulla varmaan on vakio turbokoneen tehot, vaikka onkin cooleri? Mitä muiden merkkien kanssa touhunnut niin merkkiliike tai merkkiä paljon korjaava liike niitä on kirjoitellut. Ennenhän riitti itse tulostetut laput josta vastaavuudet näkyi, mutta enää eivät kelpaa. |
#1682
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1683
|
||||
|
||||
Ehkä ois voinu laittaa yleisempään osioon mutta menkööt.
Miten kannattais katon raja korjata? Sen verra iso väli ettei vissiin ole hitsaukset revenny/ruostunu? Vai miten nuo on alunperin tehty? Eli kyseessä - 87 korkeakattonen. Kiertää takakautta toiselle puolen |
#1684
|
||||
|
||||
Olikos näissä sd33t pumpussa jossaki banjossa tms jonkilainen polttoaine sihti?
|
#1685
|
|||
|
|||
Taisi jonkinlainen sihti olla muistaakseni käsipumpulle menevässä liittimessä
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#1686
|
||||
|
||||
On joo ja vaikuttaa hitosti kun sen oman pumpun putsaa ja kattoo et kalvo on kunnos.
|
#1687
|
||||
|
||||
Oisko vinkkiä miksei 160 korisessa sd33 kestäny kannen tiiviste ku n. 200km ELi kyseessä vapari kone johon tein tädellisen koneremontin. Toki kasasin koneen orkkis tiivistesarjalla ja näin ollen vaparin massa kannen tiivisteellä. Koneeseen tuli remontin myötä ahdin kylkeen ja paineet oli siinä 0,7-0,9bar tienoilla. Pidemmässä vastasessa tuli kannentiivisteestä loppu. Vesi tule ulos. Tilasin jo turbo mallin teräs kannentiivisteen ja sitä kokeillaan mutta onko vinkkejä mikä mahtoi mennä vikaan? Koneessa on enne koneremotin tekoakin ollut ahdin ja paineet ollu samoissa lukemissa ja ei ole ollut ongelmia?
|
#1688
|
||||
|
||||
Joku pultti pohjannu tai kierre vastustanu eikä tullu oikiaan momenttiin ?
|
#1689
|
|||
|
|||
Kannen jälkikiristys oli varmaan tehty?
Metallitiivisteen kanssa tasopintojen oikaisu suositeltavaa. |
#1690
|
||||
|
||||
Taistelin saman asian kans
Ja pelti tiiviste vieläki tarkempi eli jos ei oo pinnat suorat ja putket oikialla korkeudella niin ei kestä jos ei massakaan pysy välissä suotta koitatkaan sillä pelti tiivisteellä ennenkö oot löytäny vian Mulla oli lohkon pinta U mallinen eli putkien välistä matalampi ku reunoilta Nyt on vaparin kone massatiivisteellä 1.5 ahdoilla ainaki ku mittari loppuu siihen ja kestäny monta vuotta jo
__________________
Simply put klever Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#1691
|
||||
|
||||
Mikäs 2.8turbo patrollin vakio ahtopaine kuulu olla?
Löytyykö imusarjasta tms paikka josta haaroittaa ahtomittari? |
#1692
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jes. Kiitti infosta pitääpä tutkia pinnat ja kahtoa pitääkö hommata kuitenkin massa tiiviste. |
#1693
|
||||
|
||||
Olisikohan ollut joku 0.7 bar?? Turbolta lähtee letku hukkaportin kellolle ja syöttöpumpulle, siihen vaan letkuun t-haara
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#1694
|
|||
|
|||
Onko muilla ollut ongelmia Patrolleissa vinssin kanssa? Tuli laitettua uusi vinssi 160-koriseen. Jaksaa keskimäärin vinssata joku 5metriä ja hyytyy sen jälkeen. Akkuja kokeiltu vaihtaa ja laturikin tekee jännitettä sen 29v. Voiko vain yksinkertaisesti johtua siitä, että tollanen vakiolaturi (25A?) ei vaan jaksa tehdä tarpeeksi virtaa vinssatessa??
Vai olisiko syytä epäillä itse vinssiä? |
#1695
|
|||
|
|||
Epäilenpä vinssiä..
Ei ole koskaan ollut ongelmia,akut 2x105A,edessä 12000 takana 9500 vinssi.Pitkät 50mm kaapelit Eihän vinssin moottorissa ole ykskään kaapeli löysällä..?
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#1696
|
||||
|
||||
Lainaus:
En ole koskaan patrollin kantta jälkikiristäny aijemmin ja ei ole ollu ongelmia. Virallinen ohje ei käske kiristää. Mutta jos nyt on antaa parempaa infoa kiristys tiukkuuksista ja jälkikirostys ohjeista niin saa tähän kirjoitella. Alkuperäiset kiristysarvot ja kiristysjärjestys multa jo löytyy. |
#1697
|
||||
|
||||
Minkä moottorin ohje sulla oli
Mut joo muistelisin että ei ollu jälkikiristystä mut semmonen taika on olemassa että ne pultit on venyny liikaa pitäis uusia ei enään tule nimellis puristusta kun menee ten tietyn pisteen yli se venyminen
__________________
Simply put klever Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#1698
|
||||
|
||||
Autodata:sta olen SD33 ohjeita tulostellu ikäni. Mutta tuossas pultti teoriassa on varmnasti perää.
|
#1699
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nyt omaan tein kahteen kertaan kansirempan kun metallitiiviste ei pitänyt 4500km jälkeen, niin osa pulteista oli irrottaessa huomattavasti löysemmällä kuin toiset. Nyt jälkimmäisellä kerralla laitoin massapahvin ja jälkikirin. Ensimmäisen lämminkäytön jälkeen oli samaa löysyyttä havaittavissa osassa pulteista jälkikiristyksen yhteydessä. Tämän viisaampaa vinkkiä ei tähän ole. |
#1700
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mennäänkö samaan momenttiin sitten kun on käytetty lämpimäksi vai mikä on sitten jälkikiristyksen momentti. Illalla alkasi remontti niin jos joku voisi kerota |
|
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5031 | 18.09.2024 07:27 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |