Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2019, 22:02
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Oot siis ajanu 8S setupilla?

Mäki hommasin taas tollasen patterikasin, hpi vorzaa ollu paljon aikasemmin nyt on tuo kyoshon mp9e inffi, vaikuttais ihan kohtuu peliltä. Katotaan kuinka voimansiirto kestää, keskidiffi lukittu, etuperäs 500.000 öljyt taakse tulee 1.000.000.000.
Muut speksit taitaaki näkyä tos videolla

https://www.youtube.com/watch?v=EpJe1l8Vl5s&t=6s

Eihä noi kovinkaan ajettavia ole, kaasun jos lyö suoraan pohjaan ni selälläään on. Ninku varmaan toi äksmaksikin.

__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2019, 06:30
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Oot siis ajanu 8S setupilla?

Mäki hommasin taas tollasen patterikasin, hpi vorzaa ollu paljon aikasemmin nyt on tuo kyoshon mp9e inffi, vaikuttais ihan kohtuu peliltä. Katotaan kuinka voimansiirto kestää, keskidiffi lukittu, etuperäs 500.000 öljyt taakse tulee 1.000.000.000.
Muut speksit taitaaki näkyä tos videolla

https://www.youtube.com/watch?v=EpJe1l8Vl5s&t=6s

Eihä noi kovinkaan ajettavia ole, kaasun jos lyö suoraan pohjaan ni selälläään on. Ninku varmaan toi äksmaksikin.
En juuri ole muilla RC-autoilla ajanutkaan, tämä on minun ensiauto. Ja akkuina on tosiaan kaksi paria 4S-akkuja kytkettynä 8S:ksi. Kyllä kaasun käytön kanssa pitää olla varovainen, mutta kuvittelisin että XMaxxin isompi koko ja ajonvakautus muuttavat hallittavuutta helpommaksi perus-patterikasiin verrattuna.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2019, 22:05
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Ennen oli kova kun laitto miltsii diffiin, nyt pitää näköjään laittaa jo miljardii..!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2019, 20:44
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Kappas käynny pikku nolla virhe.... Millinen ja kuumaliima on ok,

On tollai patterikasikin melko rauhallinen ajettava painopiste hiton matalalla ja levee alusta.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.10.2019, 21:20
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 566
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
kaasun jos lyö suoraan pohjaan ni selälläään on. Ninku varmaan toi äksmaksikin.
Tuota tuli kokeiltua kesällä, vanhaan Asson RC10 B-neloseen tälläsin lentsikkaa varten haalitun "liian ison" harjattoman, ja akuksi kolmekennosen Lipon. Ihan tolkuton peli, varomattomasti kaasua avatessa aina nurin, riippumatta oliko soralla, hiekalla, nurtsilla, asvaltilla tai savella. Aina ympäri. Kerrankin oli sähkökrossarissa ns. tarpeeksi voimaa, ellei jopa liikaa...

Sai ihan oikeasti välillä pohtia miten sen saa vielä pysähtymään, etenkin kun kokeilussa oli myös lentsikan nopari, tottakai ilman jarrutoimintoa. Alustakin säädetty sen verran "helpoksi" ettei ohjaamalla saanut perää menosuuntaan, ja pitoja kun oli takarenkailla niin kaasulla ei kääntynyt kun lähti keulimaan. Vauhtia ei tullut mitattua, mutta ainakaan hitusen viritetyllä mopolla ei ollut mitään saumoja ohi, ja vielä piti riehua ohittelun jälkeen eli ajatus oli keulia päätteeksi, niin sitten mentiinkin taas nurin -ja oli sitten etsiminen että mistä puskasta mokoma löytyy...

Loppui se kivanpito sitten siihen, kun kaasua rajummin annostellessa katosi vetorattaasta hampaat. Kerrasta sileäksi, semmoinen mitä ei aikanaan kisakoneilla saanut edes yhden kisan aikana kulumaan... Vähän tuli sitten ajon jälkeen autoa katseltua, ja yllättävän paljon sai vahinkoja aikaan sillä paketilla. Voimansiirto alustasta löysässä, varsin moni muukin ruuvi löystyi sillä ajolla, metalliosia mutkalla jne, vaurioita mitä ei parissa vuosikymmenessä ole saanut aikaan tuolle tarkoitetuilla moottoreilla/akuilla...

On kyllä akku- ja moottoritekniikka kehittynyt noissa, siitä kun tuli 90-taitteessa kilpaa ajettua. Oli ihan tekeminen että sai akut kestämään vakioluokan neljän minuutin erän, saati viisiminuuttisen yleisen luokan. Eikä niitä parhaita akkuja saanut edes rahalla, ne meni suoraan huippukuskeille. Nyt taas ei tunnu voimasta olevan pulaa, eikä akkujen kestosta, saati saatavuudesta järkihinnalla...

Onneksi ei nuo lelut lopu, pari Schumacherin Cougaria ajokunnossa, pari eri versiota Asso RC 10:stä, Yokomon joku tourinkiauto ja kruununa Asso RC12LS. Ja "pakko" noita on useampi ollakin, muuten jälkikasvu käy käsiksi jos heillekin ei ajohetkiä tarjoile...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2019, 16:39
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

T-34 ja M36B1 Germanian maaperällä

__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2019, 16:52
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Hieman merkintöjä pitää vaunussa olla.

__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2019, 14:45
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Esitelläämpä omaakin Eipä tuo ole nyt useampaan vuoteen edistynyt kun valmistui koulusta eikä ole koneistusvehkeitä. 1/10, paino kaiketi jotain 50kg luokkaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Tankki 1.jpg‎
Views:	272
Size:	455,0 Kt
ID:	92807   Click image for larger version

Name:	Tankki 3.jpg‎
Views:	206
Size:	161,0 Kt
ID:	92808   Click image for larger version

Name:	Tankki 5.jpg‎
Views:	207
Size:	327,5 Kt
ID:	92809   Click image for larger version

Name:	Tankki 6.jpg‎
Views:	199
Size:	203,6 Kt
ID:	92810  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.10.2019, 19:02
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Esitelläämpä omaakin Eipä tuo ole nyt useampaan vuoteen edistynyt kun valmistui koulusta eikä ole koneistusvehkeitä. 1/10, paino kaiketi jotain 50kg luokkaa.
Piristävää vaihtelua yleismpiin vaunujen pienoismalleihin! Oliko "Klimenttiin" päätymiseen jokin tietty syy, vaiko vain mukavan tilava torni tekniikalle?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.10.2019, 20:28
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Piristävää vaihtelua yleismpiin vaunujen pienoismalleihin! Oliko "Klimenttiin" päätymiseen jokin tietty syy, vaiko vain mukavan tilava torni tekniikalle?
Iso torni toki helpottaa ja onhan tuo muutenkin jumalaista designia, tietty suora teräslevy on myös helppo muotoilla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hpi e-firestorm rc auto RalliJari O/M/V Muut 7 25.05.2012 19:29
Ostettu RC auto, kalliokiipeilijä ImacInnes O/M/V Muut 8 15.08.2010 14:09
Myydään / Vaihdetaan RC Auto polttis sumpe O/M/V Muut 5 29.07.2010 13:28
Ostetaan RC-Auto (biltema) rikkinäinen PeteTurku O/M/V Muut 1 29.03.2010 16:54


Sivu luotu: 13:34 (GMT +2).