Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2019, 12:34
turbodiesel:n Avatar
turbodiesel turbodiesel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.01.12
Sijainti: Himanka
Viestit: 249
Perusasetus

Olikos näissä sd33t pumpussa jossaki banjossa tms jonkilainen polttoaine sihti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2019, 06:01
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 409
Perusasetus

Taisi jonkinlainen sihti olla muistaakseni käsipumpulle menevässä liittimessä
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2019, 08:13
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.834
Perusasetus

On joo ja vaikuttaa hitosti kun sen oman pumpun putsaa ja kattoo et kalvo on kunnos.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.10.2019, 14:21
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Oisko vinkkiä miksei 160 korisessa sd33 kestäny kannen tiiviste ku n. 200km ELi kyseessä vapari kone johon tein tädellisen koneremontin. Toki kasasin koneen orkkis tiivistesarjalla ja näin ollen vaparin massa kannen tiivisteellä. Koneeseen tuli remontin myötä ahdin kylkeen ja paineet oli siinä 0,7-0,9bar tienoilla. Pidemmässä vastasessa tuli kannentiivisteestä loppu. Vesi tule ulos. Tilasin jo turbo mallin teräs kannentiivisteen ja sitä kokeillaan mutta onko vinkkejä mikä mahtoi mennä vikaan? Koneessa on enne koneremotin tekoakin ollut ahdin ja paineet ollu samoissa lukemissa ja ei ole ollut ongelmia?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.10.2019, 14:43
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.912
Perusasetus

Joku pultti pohjannu tai kierre vastustanu eikä tullu oikiaan momenttiin ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2019, 21:50
Mik4-- Mik4-- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.12.17
Sijainti: Oulu
Viestit: 29
Perusasetus

Kannen jälkikiristys oli varmaan tehty?

Metallitiivisteen kanssa tasopintojen oikaisu suositeltavaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2019, 08:04
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

Taistelin saman asian kans
Ja pelti tiiviste vieläki tarkempi eli jos ei oo pinnat suorat ja putket oikialla korkeudella niin ei kestä jos ei massakaan pysy välissä suotta koitatkaan sillä pelti tiivisteellä ennenkö oot löytäny vian
Mulla oli lohkon pinta U mallinen eli putkien välistä matalampi ku reunoilta

Nyt on vaparin kone massatiivisteellä 1.5 ahdoilla ainaki ku mittari loppuu siihen ja kestäny monta vuotta jo
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.10.2019, 13:25
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaakkoM Näytä viesti
Taistelin saman asian kans
Ja pelti tiiviste vieläki tarkempi eli jos ei oo pinnat suorat ja putket oikialla korkeudella niin ei kestä jos ei massakaan pysy välissä suotta koitatkaan sillä pelti tiivisteellä ennenkö oot löytäny vian
Mulla oli lohkon pinta U mallinen eli putkien välistä matalampi ku reunoilta

Nyt on vaparin kone massatiivisteellä 1.5 ahdoilla ainaki ku mittari loppuu siihen ja kestäny monta vuotta jo

Jes. Kiitti infosta pitääpä tutkia pinnat ja kahtoa pitääkö hommata kuitenkin massa tiiviste.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.10.2019, 08:04
makke_mies:n Avatar
makke_mies makke_mies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.19
Sijainti: pori
Viestit: 80
Perusasetus

Mikäs 2.8turbo patrollin vakio ahtopaine kuulu olla?
Löytyykö imusarjasta tms paikka josta haaroittaa ahtomittari?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.10.2019, 21:24
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nakke_mies Näytä viesti
Mikäs 2.8turbo patrollin vakio ahtopaine kuulu olla?
Löytyykö imusarjasta tms paikka josta haaroittaa ahtomittari?
Olisikohan ollut joku 0.7 bar?? Turbolta lähtee letku hukkaportin kellolle ja syöttöpumpulle, siihen vaan letkuun t-haara
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.10.2019, 20:13
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viesti
Kannen jälkikiristys oli varmaan tehty?

Metallitiivisteen kanssa tasopintojen oikaisu suositeltavaa.

En ole koskaan patrollin kantta jälkikiristäny aijemmin ja ei ole ollu ongelmia. Virallinen ohje ei käske kiristää. Mutta jos nyt on antaa parempaa infoa kiristys tiukkuuksista ja jälkikirostys ohjeista niin saa tähän kirjoitella. Alkuperäiset kiristysarvot ja kiristysjärjestys multa jo löytyy.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.10.2019, 06:09
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

Minkä moottorin ohje sulla oli
Mut joo muistelisin että ei ollu jälkikiristystä mut semmonen taika on olemassa että ne pultit on venyny liikaa pitäis uusia ei enään tule nimellis puristusta kun menee ten tietyn pisteen yli se venyminen
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.10.2019, 15:25
Mik4-- Mik4-- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.12.17
Sijainti: Oulu
Viestit: 29
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunoksa Näytä viesti
En ole koskaan patrollin kantta jälkikiristäny aijemmin ja ei ole ollu ongelmia. Virallinen ohje ei käske kiristää. Mutta jos nyt on antaa parempaa infoa kiristys tiukkuuksista ja jälkikirostys ohjeista niin saa tähän kirjoitella. Alkuperäiset kiristysarvot ja kiristysjärjestys multa jo löytyy.
Ei oo virallisia ohjeita antaa. Foorumeilta lukenut että jos viimeinen kiristys on nm eikä asteita niin jälkikiristys suositeltavaa.

Nyt omaan tein kahteen kertaan kansirempan kun metallitiiviste ei pitänyt 4500km jälkeen, niin osa pulteista oli irrottaessa huomattavasti löysemmällä kuin toiset. Nyt jälkimmäisellä kerralla laitoin massapahvin ja jälkikirin. Ensimmäisen lämminkäytön jälkeen oli samaa löysyyttä havaittavissa osassa pulteista jälkikiristyksen yhteydessä.

Tämän viisaampaa vinkkiä ei tähän ole.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 04:10 (GMT +2).