Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 12.09.2019, 21:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis vika tuli remontissa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gen2 3500 v6 Näytä viesti
Moro! Vaihdoin eilen pajeroon etummaiset vetonivelet niin nyt sytyttää abs valon kun lähtee liikkeelle... Kehät on puhdistettu mutta ei apua...
k.o mitsusta ei kokemusta eikä paljon Wanhojen Mitsujen ensimmäisistä abs- järjestelmistä...

Minkä ikäinen pajero?

-> Jos et ole käyttänyt abs:n anturia irti (siis ei voi olla väärässä kohtaan/asennossa) niin johto vois olla poikki taikka oikosulussa?

Onko sinulla kytkentäkaaviota tuolle abs:n boksille: siis pääsetkö mittaamaan aivolaatikolle tulevasta liittimestä kaikki abs-anturit?
Yleismittarilla Ohmi(vastusalueella, ohmin "merkki" näyttää herkkusieneltä) anturin resistanssi vois olla suuruusluokkaa? 10-200? ohmia, tärkeintä on se, että samanlaiset, esim etupyörien oikea ja vasen on noin 15% prosentin tarkkuudella sama.

((((Ja kun mittaa yleismittarilla vaihtojännitealueella (AC) niin kun rengasta pyöräyttää käsin reippaasti, niin näyttää jotain jännitettä. (hankala mitata/lukea mittausta, varsinkin jos ei ole ns. parempi mittari...) aloittelijan kannattaa todeta, että "jotain tapahtuu-")))

Ja yleensä nuo anturit ei ole auton koriin yhteydessä; siis kun abs- aivolaatikon liitin on irti, ja mitataan liittimestä, niin vastus on yleensä yli 1000 ohmia; siis yli 1 k ohmia, uusissa jopa yli 1000 k ohmia... siis yli 1M ohmia...

Jos sinulla ei ole kunnon kytkentäkaaviota, JA auto niin vanha, että siinä ei ole standardin mukaista obd- pistoketta, niin kannattaa maksaa jollekkin, joka osaa... siis enemmän kuin kaljakori? taikka euro- kossu?
(esim. Jo reilu 10v aikaisemmin? osassa vm. -81 mitsu galant on testausliitin, joka ei kerro mitään obd tms. yleismallin lukijoille)

-> itse "katkaisin" kerran abs- anturin johdon, kun vaihdoin pyörän laakerin:
Toki vastakkaisesta "nurkasta" -> anturin johto oli niin loppu, että kun nostin 2- pilarinosturilla ilmaan, niin johto katkesi....
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ ABS-vikaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 29.04.2011 16:51
Automaattilukossa vikaa? joker Tekniikka & Jutustelu 3 10.09.2006 12:03
laturi vikaa sippis Tekniikka & Jutustelu 5 01.02.2006 11:59
Warnissa vikaa EPO Tekniikka & Jutustelu 1 29.12.2005 09:37


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).