Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Nopeudenrajoitinhan näihin N2-kuorma-autoihin tulee vasta 2001-vuonna, joten ei semmosia 90-luvun vehkeissä ole.
|
Mulla on 2001 vuosimallin Ram 2500 ja siinä ei ole rajoitinta. Se kyllä on siihen ohjelmoitavissa esim. Smartyn kapulalla käsittääkseni. Ihan tarkalleen ottaen nopeudenrajoitin on kaiketi pakollinen noissa pikkupeissa siinä tapauksessa, jos on jotain hiukkaskiihdyttimiä tms. saastelaitteita, eli joku Euro3 tai jotain? Mutta jos tosiaan pysytään 90-luvun puolella niin ei ole huolia siitä. Minua ei tuossa autossa kiinnosta tuon taivaallista, jos joku näkee asiakseen roikkua takapuskurissa kiinni. Yleensä liikennevaloista lähtiessä tulee takaviistoon suunnatuista pystyputkista turbon herättelysavut joka karkoittaa paatuneimmatkin puskurin kyylääjät turvallisen matkan päähän. En aja mitään 600km retkiä, kyllähän se niissä sitten näkyy tietty hitusen matka-ajassa jos rajoitusta noudattaa. Cruise päälle ja antaa maiseman vaihtua.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58
Eikö niitä Pick-Uppeja ole henkilöautoina ja siten ilman rajoittimia...? 
|
Fordia, Dodgea ja Chevya on jokaista tuo 1500:nen malli joka on siis pakettiauto. Sillähän saa ajaa satasta jos on airbag ja ABS. Ilman jompaa kumpaa tai molempia niissäkin 80km/h rajoitus ja jos tarpeeksi vanhan haluaa niin 80 lätkä kaupan päälle jos omamassa on yli 2200kg.
Dodgessa ylivoimaisesti suurin heikkous on automaattivaihteisto. Itse en löytänyt ehjällä automaatilla ja päässä naksahti pahasti kun sattui tuo tehtaan manuaalivaihteinen myyntiin

Rautaa on paljon, mutta auton sisusta on todella muovinen ja se muovi on kirjaimellisesti paskempaa laatua, kuin mitä kiinalaisissa lasten leluissa oli joskus 90-luvulla. Ohjaus on nelivedossa toteutettu Y-haara systeemillä missä on ohjausvaihteen lisäksi noin 4+1 palloniveltä mihin voi kertyä välystä ja ohjaus on hyväkuntoisenakin vähän välttävä. Chevyn K1500 oli tässä suhteessa valovuosia parempi, mutta siinä ei ollut taasen jäykkää etuakselia. Cumminssi lämpeää todella hitaasti ja sen saa tuntea nahoissaan talvella, koska lämppärin kenno on myös todella surkeasti mitoitettu eikä 60 asteinen moottorikaan tunnu vielä juuri miltään. 80 asteessa alkaa sen sijaan tulemaan ihan kunnolla lämmintä kabiiniin. Sähköjärjestelmä on myös vähän kiinan laatua amerikkalaisella suunnittelulla, kun esimerkiksi ajovaloille menevä johdon paksuus on jotain 1 neliömillin luokkaa, tai alle. Erilaisia maadoituspisteitä on vähintään 30kpl eri puolilla autoa ja neki voi enemmän kuin todennäköisesti aiheuttaa jotain häröilyä.
Ilmastointi on 90% myyntiin tulevissa Rameissa rikki, omassa lakkasi mukavasti juuri kesän alkuhelteillä toimimasta vaikka keväällä täytätin sen. Osia olen tilaillut rockautosta eikä niiden hinnoilla pääse köyhtymään sen kummemmin kuin muissakaan vehkeissä. Esimerkiksi joku moottorin ilmansuodatin voi tulla todella paljon halvemmaksi rockautosta, kuin joltain kotimaiselta kauppiaalta. Itellä tosin on vara-autona Volvo V70 niin joutaa odottamaan sen 4-12 päivää jos jotain ratkaisevaa hajoaa. Cumminssiin saa öljynsuodattimia esimerkiksi paikalliselta IKH/Case varaosatiskiltä ja silläkin hintaa kaikki 12,50e. Itellä meni myös pitkä jarruputki polttoainesäiliön ja rungon välistä ja tein siihen uuden putken mikä menee laiskasti ihan toista reittiä.
Pääsääntöisesti nää jenkit on paljon ajettuja mitä myyntiin tulee ja aivan varmasti joka merkkisestä löytyy näprättävää. Kuitenkin puhutaan autoista, minkä valmistusmäärät korimallia kohden on semmoiset 2 miljoonaa kappaletta, vai oliko peräti 2 miljoonaa vuodessa? Dodgen automaatteihin en koskisi pitkällä tikullakaan ja muista merkeistä löytyy sitten taas ne omat murheensa. Dodge puolipitkällä ohjaamolla, pitkällä lavalla ja 3,9 metrin akselivälillä on tehty ajettavaksi suoraan perille, kääntösäde on jonkun paperin mukaan 12 metriä! Ja leveyskin on riittävät 2,2m. Eli käyttöautona voi tulla hankaluuksia esimerkiksi työpaikan parkkipaikan kanssa jos on kovin ahdasta joka kannattaa huomioida tuollaista käyttöautoksi harkitessa.
Millä tommosen muka voisi perustella puolisolle, että miksi hankkia? Parempi keksiä valmiiksi syitä siihen, että miksi sitä ei voi tai kannata myydä!