![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Käsijarru pelittää kohtuudella, tosin vaijereita pitäs kiriä. Siis paljon paremmin kuin käyttöjarru. Alb:n vaihdoin kun katsuri sanoi että ei ole pitoja. Vivusto oli jumissa ja venttiili oli aika raadon näkönen, mutta sama tilanne jatkui. Ohitusleikkaus pitää vielä kokeilla. Työsylinterit vaihtelin ennen katsastusta, vanhat oli jumissa osittain. Samalla tuli se säädin ja kengät molemmin puolin. Rummutkin on siis nyt vaihdettu. Ja kokeiltu vielä vanhoilla kengillä kun uusissa tarvikkeissa ei ollut abs anturin koloa, ei vaikutusta. Näissä kengissä tuli ne tapit mukana ja olivat identtiset vanhojen kanssa. Hankala uskoa että niissä työsylintereissäkään mitään ihmettä voi olla, kovin häävisti niiden kenkien ei tartteis liikkua että pitoa tulisi. Kun se käsijarrukin sen pidon tekee. Mitenkähän se abs yksikkö toimii? Järki sanoo että se ois pitäny rakentaa niin että hajotessaan ei rajottaisi painetta? Tai siis tuossa kuvassahan se on Mutta onko noita menny rikki ja mitkä oireet voisi tulla?
Viimeksi muokannut jmtillo : 15.08.2019 21:38 Perustelu: Abs yksikön toiminta |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ABS jarrujen ilmaus ...
Toisissa ko. Merkin vehkeissä on muuten työläs, mutta yks mikä tulee mieleen vielä, onko pääsylinterin säiliö semmoin kakskammioinen, eli väliseinällinen ?? Se pitää olla koko ajan aivan piripintaan täys ilmatessa, vetää hemmetin äkkiä ilmat mukaan ... Paras olis jos pääsis painamaan takajarruilta ilmanipasta (vaikka varuiks vielä jenGateipillä tiivistetystä) nestettä vastasuuntaan, niin että säiliö täyttyy / tulvii (Omasta ilmailin kytkintä useamman tovin perinteisesti, sitten alipaine ilmaajalla, ja ei tulosta. Lopulta alhaalta ylöspäin nestettä ja onnistui. Joku ylälenkki ei vaan ilmaantunut muuten) Tuota ABS ilmaamista kannattaa vielä GooGlata, vaatiskohan virrat päälle tjsp vaikka toisaalta kuvittelis että toimii ilman sähköä kuin normijarrut. Huom. Luulis
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on w460 vähän vastaavaa ongelmaa, ettei takajarrujen teho päätä huimaa. Siinä on uudet rummut, nauhat ja sylinteritkin jossain välissä vaihdettu. Paineensäätöventtiili odottaa hyllyllä asennusta.
Käsijarru on tehokas, varmaan 4 kiloa, mut käyttöjarru meni just läpi leimasta. Voiko sinne kuormaventtiiliin jäädä ilmaa, sehän on siellä takana ylimpänä? Mulla on venttiili lukittuna max kuorma-asentoon kun se tanko jäi jollekin reissulle.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Asiasta kolmanteen.
Saako 80 luvun w460 laittaa väykän 290turbo koneen? Kuullut että intercooleria ei saa laittaa auton jossa sitä ei ole ollut uutena(mallisarja?). W461 on ollut samaa sähköohjattua om602 turbokonetta mutta sehän on eri mallisarjaa joten ei varmaan hyödytä mitään.
__________________
@merc80s_benz |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edit. Sen verran pitää vielä kommentoida, että samalla vaivalla sinne laittaisi OM605 tai 606 koneenki jotka minun mielestä on huomattavasti parempia vaihtoehtoja. Viimeksi muokannut Ippe69 : 19.08.2019 21:56 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla 617a coolerilla ja otteessa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |