Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2019, 21:23
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Käsijarru pelittää kohtuudella, tosin vaijereita pitäs kiriä. Siis paljon paremmin kuin käyttöjarru.

Alb:n vaihdoin kun katsuri sanoi että ei ole pitoja. Vivusto oli jumissa ja venttiili oli aika raadon näkönen, mutta sama tilanne jatkui. Ohitusleikkaus pitää vielä kokeilla.

Työsylinterit vaihtelin ennen katsastusta, vanhat oli jumissa osittain.
Samalla tuli se säädin ja kengät molemmin puolin. Rummutkin on siis nyt vaihdettu. Ja kokeiltu vielä vanhoilla kengillä kun uusissa tarvikkeissa ei ollut abs anturin koloa, ei vaikutusta. Näissä kengissä tuli ne tapit mukana ja olivat identtiset vanhojen kanssa.

Hankala uskoa että niissä työsylintereissäkään mitään ihmettä voi olla, kovin häävisti niiden kenkien ei tartteis liikkua että pitoa tulisi. Kun se käsijarrukin sen pidon tekee.

Mitenkähän se abs yksikkö toimii? Järki sanoo että se ois pitäny rakentaa niin että hajotessaan ei rajottaisi painetta? Tai siis tuossa kuvassahan se on �� Mutta onko noita menny rikki ja mitkä oireet voisi tulla?


Viimeksi muokannut jmtillo : 15.08.2019 21:38 Perustelu: Abs yksikön toiminta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2019, 22:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ABS jarrujen ilmaus ...

Toisissa ko. Merkin vehkeissä on muuten työläs, mutta yks mikä tulee mieleen vielä, onko pääsylinterin säiliö semmoin kakskammioinen, eli väliseinällinen ??

Se pitää olla koko ajan aivan piripintaan täys ilmatessa, vetää hemmetin äkkiä ilmat mukaan ... Paras olis jos pääsis painamaan takajarruilta ilmanipasta (vaikka varuiks vielä jenGateipillä tiivistetystä) nestettä vastasuuntaan, niin että säiliö täyttyy / tulvii

(Omasta ilmailin kytkintä useamman tovin perinteisesti, sitten alipaine ilmaajalla, ja ei tulosta. Lopulta alhaalta ylöspäin nestettä ja onnistui. Joku ylälenkki ei vaan ilmaantunut muuten)

Tuota ABS ilmaamista kannattaa vielä GooGlata, vaatiskohan virrat päälle tjsp vaikka toisaalta kuvittelis että toimii ilman sähköä kuin normijarrut.

Huom. Luulis
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2019, 18:41
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Mulla on w460 vähän vastaavaa ongelmaa, ettei takajarrujen teho päätä huimaa. Siinä on uudet rummut, nauhat ja sylinteritkin jossain välissä vaihdettu. Paineensäätöventtiili odottaa hyllyllä asennusta.
Käsijarru on tehokas, varmaan 4 kiloa, mut käyttöjarru meni just läpi leimasta.

Voiko sinne kuormaventtiiliin jäädä ilmaa, sehän on siellä takana ylimpänä?
Mulla on venttiili lukittuna max kuorma-asentoon kun se tanko jäi jollekin reissulle..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2019, 09:38
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Asiasta kolmanteen.
Saako 80 luvun w460 laittaa väykän 290turbo koneen? Kuullut että intercooleria ei saa laittaa auton jossa sitä ei ole ollut uutena(mallisarja?). W461 on ollut samaa sähköohjattua om602 turbokonetta mutta sehän on eri mallisarjaa joten ei varmaan hyödytä mitään.
__________________
@merc80s_benz
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2019, 09:42
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vuorimies Näytä viesti
Asiasta kolmanteen.
Saako 80 luvun w460 laittaa väykän 290turbo koneen? Kuullut että intercooleria ei saa laittaa auton jossa sitä ei ole ollut uutena(mallisarja?). W461 on ollut samaa sähköohjattua om602 turbokonetta mutta sehän on eri mallisarjaa joten ei varmaan hyödytä mitään.
Edelliseen geeheni -81 w460 vaihtelin turbo om603:n ilman välijäähyä. Laput kävin dynosta ja pienen väittelyn jälkeen alkuperäiset jarrut yms kelpasi. Jotta miksipäs tuo 290kin ei meinisi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2019, 15:20
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vuorimies Näytä viesti
Asiasta kolmanteen.
Saako 80 luvun w460 laittaa väykän 290turbo koneen? Kuullut että intercooleria ei saa laittaa auton jossa sitä ei ole ollut uutena(mallisarja?). W461 on ollut samaa sähköohjattua om602 turbokonetta mutta sehän on eri mallisarjaa joten ei varmaan hyödytä mitään.
Saa laittaa. Wikipedian mukaan tehokkain W460 on 280GE 156 hevosvoimalla johon saa lisätä 20% eli tehoa saa olla 182 hevosvoimaa. Jos laitat koneen sellaisenaan, niin ei tarvi edes dynolappua vaan teho merkitään luovuttajan tietojen mukaan. Et tosin varmaan laita sellaisenaan jos se on sähköohjatulla pumpulla? Silloin tarvit teholapun ja ota huomioon että dynosta pitää saada vähintään sama tulos mitä koneessa on ollut alunperin. Ja varmaan joudut todistamaan että sinun auto vastaa sitä tehokkaampaa vertailumallia. Muita rajoituksia koneen vaihtoon ei ole, kunhan akselimassa kuormattuna ei ylity.

Edit. Sen verran pitää vielä kommentoida, että samalla vaivalla sinne laittaisi OM605 tai 606 koneenki jotka minun mielestä on huomattavasti parempia vaihtoehtoja.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 19.08.2019 21:56
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2019, 21:55
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vuorimies Näytä viesti
Kuullut että intercooleria ei saa laittaa auton jossa sitä ei ole ollut uutena(mallisarja?).
Mulla 617a coolerilla ja otteessa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.09.2019, 12:12
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Käsijarru pelittää kohtuudella, tosin vaijereita pitäs kiriä. Siis paljon paremmin kuin käyttöjarru.

Alb:n vaihdoin kun katsuri sanoi että ei ole pitoja. Vivusto oli jumissa ja venttiili oli aika raadon näkönen, mutta sama tilanne jatkui. Ohitusleikkaus pitää vielä kokeilla.

?
kyllähän tämä ilmavaivaksi kääntyi. Kyläseppä käänteli alb:n putket ja harkkari oli ilmaillu viitisen tuntia En ole vielä tarkastanu onko ne putket nyt kumminkin väärinpäin. Olen ollut tyytyväinen kun pito löytyi ja leima on lapuissa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 14:26 (GMT +2).