Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2019, 08:17
JLX JLX ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.19
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 26
Perusasetus

Tuo deutsin hammaskehä aika iso joten toivottavasti on startissa kierroksia ni lähtee hyvin käyntiin..
Aikoinaan golffissa itellä meni startti huonoksi ja tippui kierrokset vähän ni älytön sahaaminen aina käyntiin, uusi startti ja lähti hipaisemalla..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2019, 09:52
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JLX Näytä viesti
Tuo deutsin hammaskehä aika iso joten toivottavasti on startissa kierroksia ni lähtee hyvin käyntiin..
Aikoinaan golffissa itellä meni startti huonoksi ja tippui kierrokset vähän ni älytön sahaaminen aina käyntiin, uusi startti ja lähti hipaisemalla..
No ainakin se on deutsin kiertänyt käyntiin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2019, 10:03
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Jos jollakin on nurkissa traktorista, genusta, puimurista, tai mistä työkoneesta tahansa peräisin oleva boschin jakajapumpun raato niin tarvisin sätäjän jousia ym.osia...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2019, 10:58
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Kato nyt sitten se nokkahihnan hammaspyörän kiilauran sekä kampuran pään kondis ennen kuin lusikoit tuon vehkeen paikoilleen. Ja nokkahihnaa vaihtaessa EI tarvitse avata sitä kampuran kunkkupulttia kun se riittää että sieltä avaa ne 4-kipalesta normi hihnapyörän kuusiokolopultteja jolloin se nokkahihna liukuu kyllä ihan nätisti veks sieltä kampuran hammaspyörän päältä. Jos ne urat on tööt niin jengi on käyttänyt 1Z koneen hammaspyörää sekä tarvittavaa koneistusta kampuran päähän korjauksena. Siinä kampuran pää hieraistaan pyöreästä D-malliseksi johon toi 1Z hammaspyörä lukittuu sen orkkis kiilauran + kiilan sijaan.

1.9TD Transporterista (ABL kone) löytyy sitten ihan normi vauhtis + kytkin jotka istuu AAZin persiisiin ihan sellasenaan. Mun muistaakseni se käänteinen vauhtis+kytkin pakettikin löytyy vain vanhoista AAZ koneista tyyliin Venton pellin alta, mutta en mene vannomaan.

Ja jos halajaa lisää syöttöjä koneelle niin kattoo ensinnäkin ei "Eko TD" koneellisen version koska niissä ei ole ahdonalaista syöttöä pumpussa ollenkaan. Sitten ottaa joko rälläkän ja muokkaa karan tai Saksan eBayn auki ja hakee 1.9 tuningkegel hakusanalla valmiiksi tiukemmin soppaa syöttävän karan sinne pumppuun, niin saapi sitten vähän enemmän höökiä irti. Ainakin savua
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2019, 11:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ei se savun puute ja voima ole ongelma. Työpumppu ottaa näillä säädöillä 25 heppaa, ja ajo päälle eli mitä ny parin tonnin murikan liikuttaminen hölkkävauhtia vaatii...

Haaste on saada moottorin kierrokset pysymään vakiona että a. Lastu lentää jyrsimellä b. Kone ei stumppaa kun vedät kaivurin kahvasta. C. Kierrokset ei karkaa yli 3000 rpm , koska tämän jälkeen ajopumput on romua. Ja sitä myöten koko masiina.

Tuo hihnahomma oli hyvä vinkki.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2019, 12:46
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

No kun kerta ei täyttä voimaa patista tartte ulos mitata, niin mitä jos sitä "kaasua" vaan mekaanisesti rajoittaisi sen sijaan että governoria käpistelis? Juolahti vaan mieleen tuollainen, mutta saattaa toki olla täysin idioottimainenkin ajatus. Kaippa se sitten kyykkää sen verran kuormittaessa että se rajoitus pitää saada sinne syöttöpumppuun.

Viimeksi muokannut Macke : 15.08.2019 12:59
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2019, 13:00
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Pumppuun pitäisi nimenomaan saada ns. tasakierrossäädin. Muuten kierrokset kyykkää kun tulee kuormaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2019, 08:31
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei se savun puute ja voima ole ongelma. Työpumppu ottaa näillä säädöillä 25 heppaa, ja ajo päälle eli mitä ny parin tonnin murikan liikuttaminen hölkkävauhtia vaatii...

Haaste on saada moottorin kierrokset pysymään vakiona että a. Lastu lentää jyrsimellä b. Kone ei stumppaa kun vedät kaivurin kahvasta. C. Kierrokset ei karkaa yli 3000 rpm , koska tämän jälkeen ajopumput on romua. Ja sitä myöten koko masiina.

Tuo hihnahomma oli hyvä vinkki.
Olet kunnanvaltuutetuksi näppärä kaveri ratkaisee noita pulmia...

Tänä kesänä huomasin kuinka erilaiset syöttöpumput on kahdessa Hiluxissa kun 1998 ei tunnu pitävän kierroksia vakiona ja 1989 tuntuu työkoneelta koska se pelaa työkonetyyliin ja pieni kaasun liikuttaminen saa vissiin täyden syötön aktivoitumaan verrattuna uudempaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.09.2019, 22:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Olet kunnanvaltuutetuksi näppärä kaveri ratkaisee noita pulmia...

Tänä kesänä huomasin kuinka erilaiset syöttöpumput on kahdessa Hiluxissa kun 1998 ei tunnu pitävän kierroksia vakiona ja 1989 tuntuu työkoneelta koska se pelaa työkonetyyliin ja pieni kaasun liikuttaminen saa vissiin täyden syötön aktivoitumaan verrattuna uudempaan.
Tuo vanhemman hiluxin pumppu vois sopia yllättävän pienillä muutoksilla?

Noista "vokkelon" varhaisemmista dieseleistä (mekaanisilla syöttöpumpulla olevista) ei ole muuta kokemusta, kuin minimaallista ruuvaamista, ja ajamista.
Nuo "mekaaniset" 1,6 ja 1,9 on mielestäni nokka-akselin puolesta kierroskoneita; siis jos syöttöä lisää, (ja rajoitinta nostaa?) niin vetää huomattavan terhakkaasti jopa yli 5000 rpm
Nuo turbodieselit taitaa olla aika "pienellä" turbolla, siis kun lisää syöttöjä ja ahtopainetta, niin alkaa "puutua" kohtuu äkkiä, toki savua riittää....

Onko tosi, että nuo "Bobbarin" pumput ei kestä yhtään hetkellisiä ylikierroksia?

Jos on noin arkoja, niin minä saattasin laittaa jonkin sortin "rajoittimen"
esim toyota HJ-61 sammutusläpän, ja sille sähköinen ohjaus esim. laturin kautta.

Siis vaihtosähköä yhdeltä +diodin anodilta, ja siitä sitten vastus ja konkka sarjaan, ja kun vastuksen yli oleva jännite kasvaa yli säädetyn, niin vetää esim startin solennoidilla tuo hj-61 (12h-t) sammutusläpän kiinni (siis tuo 12h-t sammutetaan tukkimalla moottorin ilmansaanti, siis "tukehtumalla")

Toimii oikein mitoitettuna alle sekunnissa, ja sammutta myös silloin, kun lähtee käymään moottoriöljyllä.
Jos/kun tuo sammutusläppä on vaan lisäturvana, niin tuo turbon kestävyys ei välttämättä romahda, vaikka tuo sammutus olisi turbon imupuolella.
Toki paras olisi se, että se olisi turbon painepuolella.

Toki, jos kierroslukumittari, niin tuosta modatusta neulasta(leveyttä niin paljon, että kattaa esim. 1-2 tuhatta kierrosta/min ja optohaarukasta saa vastaavan yksinkertaisella elektroniikalla tuonne hj-61 sammutusläpälle.

Jos tuo kierrosluvun rajoitus toteutetaan sammutussolennoidin kautta, niin yhtä nopea, mutta ei ehkäise moottori- eikä huohotus- öljyllä käyntiä.
(suuri ongelma vanhimmissa dieseleissä, 2-3 konetta olen nähnyt särkyneen, kun imusarjaan kertyneellä huohotus/-moottoriöljyllä käyneenä ottaneen PALJON ylikierroksia, olisko 1,6 vaparilla lähes 10? tuhatta rpm, kun kiertokanki tuli lohkosta läpi, kun 1-2 vaihtaminen epäonnistui, kun 2. ei mennyt päälle suurilla ylikierroksilla...)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazan Bertta mss Maasturiprojektit 31 25.04.2016 09:36
Bertta nettiautossa Rekisteröimätön Chit-Chat 1 17.07.2008 15:39
M: BERTTA MYYTY P.S-77 O/M/V Ajoneuvot 1 04.12.2006 15:34
M:Bertta 40 O/M/V Ajoneuvot 3 31.07.2006 19:03
m.bertta jakenbj O/M/V Ajoneuvot 6 29.07.2006 20:34


Sivu luotu: 18:52 (GMT +2).