Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2019, 16:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vakaajia on ollut muistaakseni kolmea paksuutta, 25-28mm välissä ne taisi olla kaikki.

Ohjausboksin numerot pitäisi täsmätä melko tarkkaan, ja muistat että '87-'90 on Renix, '91-'95 OBD1 (SBEC- boksi), ja '96-'01 on OBD2 (JTEC- boksi). Eroja kuitenkin on vielä noiden vuosimallirajojen sisälläkin vaikka olisi samalla moottorilla ja vaihteistolla, eli kandee olla suht tarkkana.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2019 19:56
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2019, 19:47
pronkko-jannu pronkko-jannu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.05.17
Sijainti: hki,suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Eli varmaan alkuperäinen tuo 28mm vakaaja. Ainakin '92 ja '95 malleissa vain 4 ekaa numeroa täsmää ja 4 viimeistä ovat eri. Onko tietoa mitkä numerot ovat merkitseviä ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2019, 19:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu 28mm on hyvin yleinen halkaisija.

Kaikki numerot merkitsee, ja kirjaimet perässä on eri revisioita (ts. päivitetty ohjelma tjsp.). Jossain mulla oli listakin noista Jeepin ECM ja PCM boksien numeroista, mutta hävinnyt perhana johonkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2019, 10:14
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Oliko XJ:ssä mihin vuoteen asti abs ongelmia? Muistelen jostain lukeneeni että ongelmat loppuivat jossain vaiheessa mutta vuotta en muista...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2019, 11:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Oliko XJ:ssä mihin vuoteen asti abs ongelmia? Muistelen jostain lukeneeni että ongelmat loppuivat jossain vaiheessa mutta vuotta en muista...
'91 on viimeinen mallivuosi kun oli Bendixin ABS:t, sen jälkeen on tavalliset NAP-L jarrut hydroboostin sijaan.
VIN- koodista vuosimalli, noita on vaikka kuinka paljon '92 ja jopa '93 käyttöönotoilla ja autot on '89-'91 vuosimallin autoja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2019, 11:31
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
'91 on viimeinen mallivuosi kun oli Bendixin ABS:t, sen jälkeen on tavalliset NAP-L jarrut hydroboostin sijaan.
VIN- koodista vuosimalli, noita on vaikka kuinka paljon '92 ja jopa '93 käyttöönotoilla ja autot on '89-'91 vuosimallin autoja.
kiitokset tästä tiedosta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.10.2019, 12:55
pronkko-jannu pronkko-jannu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.05.17
Sijainti: hki,suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Mikä mättää, kun polttoaineen paineita ei näyttäisi paljon olevan, mutta auto toimii aika normaalisti. Lämpösenä kestää pari ylimääräistä sekuntia käynnistyä, mutta kylmänä hörähtää heti. Ja joskus vähän takertelee jos pistää kaasun pohjaan nopeasti. Olisko paineensäätimessä tai pumpussa jotain häikkää? Auto on 4.0 HO

En saanut siitä fuel railin venttiilistä mitään paineita mitattua. Joko mittari ei istu siihen kunnolla tai sitten niitä ei ole.Miten kovalla paineella venttiilistä kuuluisi tulla löpöä ? Eikö siellä pitäisi olla parin kolmen barin jatkuva paine. Nyt tulee vain vähän valumalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 07:08 (GMT +2).