![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eipä siinä kummempaa, pitkät torx avaimet tarttee että ylettää. Hieman hankalasti voi irrota puolikkaat toisistaan ja kasatessa saattaa joutua asettelemaan hieman että saa osat kohdilleen. Ja tosiaan sisuskalut on siinä puolikkaassa kiinni jossa on langansyöttö yms. Jos haluaa irrottaa pääpiirikortin, pitää muistaa irrottaa myös napaisuuden vaihtoruuvit toiselta puolelta. Jäähdytyssiilejä en lähtisi irrottamaan koska niiden kiinnityksessä on tarkat momentit ja tahnat on uusittava. Moottorin ohjaukset on kuitenkin pienemmällä ohjauskortilla joka on pystyssä pääpiirikortin päällä, joten tuota isoa pääpiirikorttia ei välttämättä ihan heti kannata alkaa irrottamaan. Ja kasatessa kannattaa huomioida että puhallin tulee oikein päin (puhaltaa takaa sisään).
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Miulla on service manual minarcmigille, laita sposti niin pistän sinne.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Otin moottorin irti ja puhaltelin paineilmalla sisään. Nyt se pyörii tasaisesti, mutta langan nopeutta mitatessa näyttäisi huiput olevan hukassa. 1m/min näyttäisi olevan lähellä oikeaa, mutta 10m/min tulee noin 2 - 2.5 kertaa pidempi lanka kuin 1m/min.
Täytyy huomenna katella pulssia oskilloskoopilla tarkemmin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Moottorin pitäisi toimia 24 voltilla (huollon mukaan) ja nopeutta säädetään pulssinleveydellä. Tämä tieto olikin ei EVO mallille ja mulla on EVO. Eipä tullu puhelimessa mainittua EVO:sta mitään.
Hiljaisimman nopeudella huipusta huippuun 36 V. Nopeimmalla nopeudella (muistaakseni) huipusta huippuun 39,20 V. Pulssin leveyksissä on eroa, mutta oletin sen olevan enemmän. Eihän tuo säädä nopeutta lennosta heti syttymisen jälkeen? Ei ole tullu ikinä kokeiltua kylmiltään miten kovaa lankaa tulee suuremmilla nopeuksilla. Yhden ohjainkortin mittapisteen jännite on vähän korkeampi, mitä manuaali antaa ymmärtää. Eli pitäisi olla 27 V, mutta onkin noin 28,5 V. Viimeksi muokannut GaryRock : 16.07.2019 12:33 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pistin sen kasaan ja vien huoltoon kustannusarviota varten, jonka saatan saada ilmaiseksi, koska laite on niin vähän käytetty. Toivottavasti itse korjaukseenkin saa jotain kompensaatiota Kempiltä.
Moottorin putsauksen jälkeen se kuitenkin pyöri paremmin ja hitsaus onnistuu pienemmillä nopeuksilla, kun pikaisesti kokeilin. Suuremmilla nopeuksilla tulos on samaa kuin pienelläkin, raja menee jossain 3-4m/min paikkeilla. Sen jälkeen nopeus ei kasva. Ohjainkortti on vain 300e ALV 0%. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Moottori oli rikki ja mun vastuulle jäi työt (jotka olisin voinu tehdä itekkin). Kemppi tuli moottorin verran vastaan.
Aika nopeasti se moottori siitä meni ![]() Pistää mietityttämään merkin vaihtoa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Kemppi minarcmig | Jesmender | O/M/V Muut | 5 | 28.07.2019 06:52 |
Myyty Kemppi Minarcmig EVO 200 | jabe | O/M/V Muut | 1 | 17.01.2019 10:38 |
Ostettu kemppi minarcmig | lepoantti | O/M/V Muut | 0 | 18.12.2016 18:58 |
Kemppi 163s langansyöttö ongelma | kimble7 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.02.2013 09:52 |
Ostettu Kemppi MinarcMig 180 | -MaTTi- | O/M/V Muut | 15 | 24.01.2011 19:21 |