Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 01.07.2019, 13:59
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Ha! Kässäri pitää! Tarvikekengillä.

Seurasin pikkutarkasti tämän ketjun ohjeita:
https://www.landcruiserclub.net/comm....123537/page-5

"Chris:
You're nearly there. yes. You don't start with the stoppers. You start with the cog with the disc on. Effectively you can't get the shoes much tighter than this. Zero movement. You then adjust up the stopper to match. This sort of mimics full handbrake on position. Now both left and right brake are the same. But you only wind the stopper to take obvious mechanical slack. I do this without the cable attached usually. At this point, you have the wheels both locked which isn't any good, so that's why you drop one or two clicks off the cog to release the shoe. But the bell crank doesn't move as it's held in place on the backstop by the stopper bolt. Now you put the cable on. I then put three clicks on the lever and tighten the cable inside until I can just feel the wheel start to bind a tiny touch. This means that when I drop the lever back down, the shoes CANNOT be binding. Lock the cable off and you should be done. When you pull the lever now, the brake wil start to come on at click 3 and then by about click 7 or so the wheels should be solid. Because the DS wheel is slaved off the NS wheel, I do sometimes take one EXTRA click off the NS side so that the DS brake gets a head start. This allows for the slack in the slave cable."

Suomeksi lyhyesti miten tein:
Noin kolme milliä pidempi "koiranluu" ylös. Se joka tuuppaa takimmaista kenkää kohti rumpua.
Käsijarruvaijeri mahdollisimman löysälle.
Levy paikoilleen, parilla mutterilla kiinni.
Pari vetäisyä kässäristä.
Alareunan hammaskiristimellä löysät pois, levy ei enää pyöri käsin.
Takaa mistä vaijeri menee sisään, käännetään vipua ulospäin sen mitä löysää on.
Ruuvataan stoppariruuvi kilpeen kiinni.
Alhaalta hammassäädöstä pari kolma napsua löysää.
Pari vetäisyä käsijarrukahvasta ja uusi tarkastus takaa, tuliko lisää löysää. Jos tuli, otetaan pois.
Koko ajan tarkkaaillaan että jarrulevy pyörähtää riittävän helposti.
Kun tämä tehty molemmin puolin, vedetään käsijarrukahvasta kolme napsua.
Sitten kiristetään vaijeria niin, että käsijarru alkaa juuri ja juuri ottamaan kiinni.
Testaamaan hiekkatielle.
Ja jonkun ajan päästä kun kengät asettuneet, kiristetään alusta alkaen jos tarvetta.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________

Viimeksi muokannut HiluxMan : 01.07.2019 14:03
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota "sauna-Cruiser" Land Cruiser HJ60 / HJ61 osia Jare O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 18 30.03.2020 09:35
Myyty Land Cruiser 90/120/FJ Cruiser takajarrulevyt -MaTTi- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.04.2019 19:02
Suzuki SJ410 käsijarrun säätö Sumppi Tekniikka & Jutustelu 2 16.01.2019 19:08
Myyty Land Cruiser 120/FJ Cruiser vetokoukku -MaTTi- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.11.2018 21:56
Suzuki SJ410 käsijarrun säätö Sumppi Tekniikka & Jutustelu 8 10.08.2017 20:25


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).