Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.06.2019, 18:19
dmn dmn ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Kaarina
Viestit: 137
Perusasetus

Onkos muillakin w460:ssa ihan paskat jarrut? Ei saa edes asfaltilla etupäätä lukkoon normaali toimistotyöntekijän voimilla. Sinänsä se ihmetyttää, kun suhteellisen iso jarrulevy ja nelimäntäinen satula edessä. Eikä pitäisi mikään edes olla jumissakaan, kun jarruputkiremontin jälkeen kävin kaikki paikat läpi. Poljinkin painuu aika syvälle, tässä -83 mallissa taitaa olla vielä pienempi pääsylinteri ja vain 8" tehostin, kun myöhemmissä malleissa on 25mm pääsylinteri ja 9" tehostin. Se varmaan osaltaan vähentää polkimen matkaa, mutta tarvittava poljinvoima lienee sama.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.06.2019, 18:42
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dmn Näytä viesti
Onkos muillakin w460:ssa ihan paskat jarrut? Ei saa edes asfaltilla etupäätä lukkoon normaali toimistotyöntekijän voimilla. Sinänsä se ihmetyttää, kun suhteellisen iso jarrulevy ja nelimäntäinen satula edessä. Eikä pitäisi mikään edes olla jumissakaan, kun jarruputkiremontin jälkeen kävin kaikki paikat läpi. Poljinkin painuu aika syvälle, tässä -83 mallissa taitaa olla vielä pienempi pääsylinteri ja vain 8" tehostin, kun myöhemmissä malleissa on 25mm pääsylinteri ja 9" tehostin. Se varmaan osaltaan vähentää polkimen matkaa, mutta tarvittava poljinvoima lienee sama.
Nimimerkki ilikka taisi vaihtaa isomman tehostajan samasta syystä. Ja isommalla tehostajallahan saa nimenomaan lisää tehoa, eli painetta jarruille. Muistaakseni satulat on samat uudemmissaki, ei pitäis olla niistä kiinni jos ovat kunnossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.06.2019, 19:36
dmn dmn ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Kaarina
Viestit: 137
Perusasetus

Varastosta löytyi t3 transporterista tehostaja joka on 9" ja kaiketi lähes suoraan sopiva.. Toivottavasti sillä löytyy tehoa lisää. Tölkkeihin on bemareista laitettu 10" tehostajaa, joka voisi mersuunkin siis käydä suht nätisti, tosin vain automaatteihin, kun tulee kytkimen työsylinteri tielle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.06.2019, 07:41
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 526
Perusasetus

G:n simpukka.


Oliskos kellään myydä G.n simpukkaa. Taitaa olla paras ratkasu laittaa tollanen kun jääkin tilaa rungon ulkopuolelle ja geen simpukka näyttäis melko lyhyeltäkin. Ollaan ihan siinä ja tässä etteikö lopu järki ohjauksen rakentelusta 😐
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.06.2019, 21:07
dmn dmn ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Kaarina
Viestit: 137
Perusasetus

Tölkin tehostaja laitettu paikoilleen ja vaikka jarrutusteho ei sillä kauheasti lisääntynyt, oli tuntumassa huomattava ero, parempaan suuntaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.06.2019, 23:21
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dmn Näytä viesti
Tölkin tehostaja laitettu paikoilleen ja vaikka jarrutusteho ei sillä kauheasti lisääntynyt, oli tuntumassa huomattava ero, parempaan suuntaan.

Onhan kaikki ilmanipat löytyneet, esim etusatuloissa on / voi olla 3 / satula
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2019, 11:17
dmn dmn ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Kaarina
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Onhan kaikki ilmanipat löytyneet, esim etusatuloissa on / voi olla 3 / satula
Juu, ja melkoinen ilmaaminen niissä olikin. Alkuperäisen tehostimen kanssa poljin painui huomattavan syvälle, mikä pitkään sai epäilemään ilmaa järjestelmässä. Tämä korjaantui itsestään tölkin tehostimen kanssa, outoa sinänsä kun käsittääkseni tehostimessa pitäisi olla suora yhteys. Liekö tuossa G:n omassa perinnemallissa joku "hienompi" ratkaisu. No poljintuntuma osittain parani juuri tuon keinotekoisen jousivasteen pienenemisen johdosta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.06.2019, 01:49
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Nimimerkki ilikka taisi vaihtaa isomman tehostajan samasta syystä. Ja isommalla tehostajallahan saa nimenomaan lisää tehoa, eli painetta jarruille. Muistaakseni satulat on samat uudemmissaki, ei pitäis olla niistä kiinni jos ovat kunnossa.
Juu vaihdoin, ja myös pääsylinterin uudemman malliseen. Enpä tiedä oliko muutosta kovin puoleen tai toiseen. Edelleen aika tuhnut jarrut..ja edessä varsinkin. Nelikko päällä jarruttaa paremmin kun kaikki kulmat jarruttaa samalla voimalla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).