Lainaus:
quote:
Koodi HDJ80LGNPEXW-4X4/285 aukeaa niin, että HD tarkoittaa moottorin mallia, eli täsä tapauksessa todennäköisesti 1HD-T:tä (-TE ja -FTE ovat myös mahdollisia), J tarkoittaa Land Cruiseria, 80 on korimalli, L tarkoittaa että ratti on vasemmalla puolella, G tarkoittaa että "Luxury Model/Wagon", N että takaluukku aukeaa ylöspäin, P että vaihteisto on 4-pykäläinen automaatti, E että varustelutaso on VX eli paras, X että moottori on ahdettu, ja W että myyntialue on Eurooppa.
-4X4/285 taitaa olla AKE:n merkintä?
Nettilukutaitoisille:
http://www.birfield.com/modules.php?...EXT/12-00.html
|
Kiitos!
Kiva kun laitoit suomennoksn noista sepustuksista...
Yksi puute siinä vain oli; VX ei ole huippumalli Euroopassa ja Japanissa. VX Limited on. En tiedä onko kyseistä mallia viety Jenkkeihin ollenkaan, joten sitä ei välttämättä löydy Haynesin/Chiltonin kirjoista.
Siitä löytyy vakiona vinssi ja kaikki mahdolliset sähkölelut(cruise, kompassi, jääkaappi tai tupla-ilmastointi, ym.). Oli koeajettu Tekniikan Maailmassakin joskus -90 ja ajaja oli tykännyt(yllätys...)
Toyotan laatikot on kestäviä, mutta jenkeillä on ollut jotain ongelmia ainakin pakin kytkeytymisen kanssa. Tosin siellä ne on aina bensakoneilla ja sen laatikko on hiukan erilainen mm. kytkeytymispaineiltaan.
Toyotan laatikossa ei ole suodatinta, vain pestävä siivilä. Lisäsin omaani erillisen suodattimen ja ilmeisesti se oli hyvä ajatus, kun takkuileva vaihtaminen parani. Sillä oli paha tapa vaihtaa ykköseltä kakkoselle nykäisten, mikä Suomen talvessa aiheutti monta ylimääräistä sivuluisua.
"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"