![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Niin, voisi vielä lohkaista, jos vitsailemaan alkaa, että mulla on kyllä lukot 4x4 autoissa jokaisessa vakiona (ovissa).
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mullapa on napalukotki. Ne kun kääntää kiinni niin muuten etenee.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Heh, utelias kaveri vain. Ja täysi amatööri kuten olette huomanneet.
Mutta paljon informaatiota olen tätä kautta saanut, kiitos siitä. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
entäs napalangot, miten jos on sellaiset?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Pistähän kuva Nissanistasi!
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Vielä en ainakaan taida kehdata kuvia laitella, vielä yksi kysymys.
Miten nuo napalukot eroavat paineilmatoimisista lukoista? Ne löytyy minunkin kärrystäni
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Napalukko sijaitsee taas kummassakin etupyörän navassa. Tällä voidaan erottaa etuvetoakseli pyörännavasta. Napalukkoa käytetään yhdessä kytkettävän nelivedon kanssa. Eli kun käännetään napalukot auki ja ja valitaan vaihdekepillä "2H" eli vain takaveto on päällä. Ajonaikana etuperä, etukardaani ja etuvetarit eivät pyöri. Vähentää vastusta, kulumista ja polttoaineen kulutusta. Sitten kun kytkee kepistä "4H" tai "4L" niin neliveto kytkeytyy päällä. Etupään akselit alkavat pyöriä, mutta veto ei välity renkaisiin jos napalukot on auki. Eli kun kytkee nelikon päälle, niin samalla pitää käydä vääntämässä napalukot kiinni. Napalukot saa olla vaikka aina kiinni, tosin silloin etupään romut pyörii turhaan, jos nelikko ei ole päällä. Tiedonjano on positiivinen asia. Eihän sitä muuten opi. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
ja lisäksi, napalukkojakin on paineilmatoimisia, jolloin ne naksahtavat kiinni automaattisesti kun nelikko laitetaan päälle
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kröhöm. Se murikka ei ole aina keskellä. Joissakin malleissa se on aavistuksen sivussa.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Tämähän se on se oikea suomennos.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Jos poistat navoista planeettavaihteiston ja laitat niiden tilalle?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Aika moni ihan oikeasti kyselee tietämättömyyttään. Moniko meistä syntyjään nelikoiden tekniikat osannut... Varsinkin nuoremmille oikeasti tietyt asiat vähän vaikeampia hahmottaa, kun ei ole kersasta asti kaluston kanssa rupannut.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Tottahan toki sekin, mutta vittuiluhan on välittämistä
![]() Mutta eipä siinä, on tässä annettu ihan oikeitakin neuvoja. Vähän asiaan liittyen, töissä taas huomannut viime viikkoina että vaikka perusduuni meillä on sellaista minkä apinakin oppisi, niin kyllä siinä vaan ihmeen pitkään kestää että uudet tilapäiset oppii asiat - edes ne yksinkertaisimmat - niin että ei tartte joka asiaa olla kertomassa ja neuvomassa kädestä pitäen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Napalukoista mullakin yks kysymys,jäin aikoinaan ihmettelemään tuota jeepin etuvetarin
jatkoa et mikä idea siinä on ameriikan insinöörillä ollu.mun järjen mukaan esim.yj:ssä kun ajaa pelkällä takavedolla niin eiks siellä pyöri pikkurattaat miljoonaa ympäri? jatkuvanelivedossa asia on eri kun kardaani pyörii koko ajan.Vaik onko mulla jääny joku seikka huomaamatta.Tosin ite oon lukinnu sen holkin ku alipaine kello oli paskana. |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Siksipä tuo ei oikeasti liiemmin polttoainetta säästäkkään - eikä oikeastaan mitään muutakaan. Ihan typerä ja turha systeemi, mutta niin se vaan tuli tuo pöljä systeemi parinkymmenen vuoden jälkeen takaisin esim. uuteen Wrangleriin, koska nykyisin desilitrankin säästö pelastaa maailman tuholta..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| gr lukot | RIKSRAKS | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.03.2013 20:25 |
| tml.lukot | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.12.2012 19:49 |
| TML lukot | Gegguli86 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 20.09.2011 22:08 |
| Kam lukot ? | RST | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 21.11.2005 22:00 |
| Lukot | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.06.2004 19:38 |