![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Alkuperäinen tehdasuusi PD150/ARL carrett tilattuHintaa jäi tiivistesarjan kanssa n. 650e postikuluineen. ja siis vanhaa ei tarvitse lähettää, koska ei ns. korjattu. Nissens tarvikeahdin, siis uusi, olisi maksanut 435e tiivistesarjoineen. Siis tuolta tilasin: www.trodo.fi kauppa itse sijaitsee latviassa, mutta viesteily onnistui suomeksi, oletettavasti helsingissä "maa edustaja" joka suomenkielinen. Kunhan saan ahtimen käsiin/paikalleen kommentoin lisää.... Noita "tehdaskorjattuja" pd150 (ARL-kone) turboja saa halvemmalla, se minulle tullut paska maksoi 265e +100e pantti, siis yhteensä 365e, plus palautusmaksu jos palauttaa vanhan, niin jää maksettavaa 305e. Tuossa Moto-systems ahtimessa oli väärä pakopesä, isommaksi sorvattu kompressoripesä, ja pakosarjan/kannen tiivistepinta kolhittu ja mutkalla, akseliyhdistelmän valmistaja ei selvinnyt päällepäin, epäilen, että ei ole se mikä piti. Piti riitauttaa ebay:ssä, minä voitin, ja Moto Systems piti maksaa palautus; ja siitä huolimatta vielä 2 sähköpostin jälkeen n.40e pastimaksu saamatta ![]() p.s tuo asz ahdin (pakopesä ja pakosarja samaa valua) jää ylimääräiseksi, siivet jumissa, ahtaa niin paljon että menee vikatilaan heti kun kierrokset vedättäessä ylittää 2000.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Alkuperäinen turbon vika selvisi... Kellon jousi POIKKI!
Alkuperäisen ASZ:n (PD 130) turbon siipien säädön alipainekellon palautusjousi oli poikki
![]() Siis ECU:n ohjaama alipainekello palautti alipaineiden poistuttua siivet noin keskiasentoon, joskus jopa melkein oikeaan asentoon; siis meni vikatilaan, kun ahtopaineanturi "tilttasi" liiasta ahtopaineesta, kun 3 bar ylipainetta on max arvo. Tuolla uudella ahtimella "veto" jatkuu hivenen pidemmälle; yli 4000 rpm, pikaisella polkaisulla... toki ahtopaineet pysyi aina alle 2,2 bar... (oli valmiiksi alipainemittari kellolle ja ahtopaine mittari ahtopaineelle....) P.s tuon alkuperäisen "juuttuvasiipisen" siivet liikkuu helposti... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko kokemusta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.01.2009 23:02 |
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? | ideanikkari | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.10.2008 16:12 |
Onko kokemusta jääspraysta? | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.11.2006 17:59 |
Onko kokemusta g lämmityslaitteen puhaltimesta | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.10.2006 17:16 | |
onko kokemusta blazeristä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.08.2005 23:54 |