Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 25.05.2019, 18:53
James1987 James1987 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.18
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 47
Perusasetus

Polttoainetankin hitsaus


Valmetissa oli polttoainetankkin vuotanut hyvin vähän jo pidemmän aikaa. Ohjaamon kumityynyjen vaihdon yhteydessä vuoto paheni, joten se oli korjattava. Vuoto kohta oli vasemmalla puolella ohjaamon kannakkeen alalaidassa joka on hitsattu polttoainetankin kylkeen josta löytyi ratkeama. Ratkeama on tullut tankin kylkeen, koska hitsaus sauma kannakkeesta tankin liittymään on jätetty / tehty liiän jyrkäksi eikä näin ollen ole kestänyt ´´elämistä``

Ennen hitsauksen aloittamista tyhjensin polttoaine tankin ensin lappamalla jerreyihin ja sen jälkeen tankin tyhjennysropusta laskemalla pois loput polttoaineet. Annoin tankin tuulettua muutaman päivän ennen hitsaamista. Ennen hitsaustyön aloittamista laitoin paineilmaletkun tankin tyhjennysropun reikään ja tuuletin tankkia paineilmalla. ennen hitsausta tein laikkakoneella railoa murtuman kohdalle ja porasin murtuman päihin reijät ettei murtuma enää jatku. hitsaukseen käytin esab OK 48.00 hitsauspuikkoja jotka toivottavasti oli kyseiselle tankin teräkselle aliluja lisäaine korjauksen onnistumiseksi. Hitsaus puikot olivat esabin vac pak pakattuja eli tyhjiö pakkauksessa kosteuden torjumiseksi eli hitsaukseen käytettiin kuivia hitsauspuikkoja vetyhalkeamien ehkäimiseksi. Seuraavaksi aloitin hitsauksen, jota tauotin useasti ettei riskinä ollut polttoaine tankin kuumeneminen. Kieltämättä hiukan jännitti hitsata kyseistä kohdetta ja polttoaine tankin täyttö aukosta tuli hitsauksen aikana ja jälkeen pakokaasun haju sekä savua. Hitsauksen korjauksen kohtaan tuli monipalkohitsausta vierekkäin sekä päällekkäin johtuen ohkaisista hitsauspuikoista ja näillä sai rajattua hitsauksen lämmöntuonnin mahdollisimman pieneksi. Hitsauksen jälkeen hioin sauman jouhevaksi jouhevan liittymän varmistamiseksi perusaineeseen ja ohjaamon kannakkeeseen ettei uutta repeämää tulisi jyrkän hitsausliittymän vuoksi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190512_144001.jpg‎
Views:	1538
Size:	240,4 Kt
ID:	91183   Click image for larger version

Name:	IMG_20190512_151850.jpg‎
Views:	1133
Size:	119,0 Kt
ID:	91184   Click image for larger version

Name:	IMG_20190512_171639.jpg‎
Views:	1082
Size:	137,1 Kt
ID:	91185   Click image for larger version

Name:	IMG_20190512_174208.jpg‎
Views:	1030
Size:	99,5 Kt
ID:	91186   Click image for larger version

Name:	IMG_20190512_181757.jpg‎
Views:	1076
Size:	81,5 Kt
ID:	91187  

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Sisu LK 150 huolto-ja käyttöohjekirja tarmos O/M/V Muut 2 16.08.2018 18:17
Proto Sisu Valmet 611 kytkin probleema HaKu Tekniikka & Jutustelu 12 19.06.2015 09:32
Ostetaan Tiivistesarja Sisu / Valmet 611 kompuraan MetAxi O/M/V Muut 0 16.11.2014 13:49
Myydään Valmet 565 "Valtra Spesial" tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 2 07.01.2009 19:02


Sivu luotu: 01:49 (GMT +2).