![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Runko on tosissaan 50x50x2 ja sen kestävyys jää nähtäväksi. Kovinkaan kovia vääntöjä tuohon ei tule jos ei nyt tosissaan ihan villiinny maastossa. Paino kun piti pitää "aisoissa" niin tuohon materiaaliin tuli päädyttyä. Jenkkilässä nämä tehdään todella paksusta tavarasta, mutta siellä ei ole ihan samat säännöt leimahommien suhteen. Kovasti on siis kestävyys tuosta kärryyn lastattavasta painosta myös kiinni. Vetokita tähän oli tulossa pyörivänä niin se ottaa kivasti vastaan kallistelut rasittamatta runkorakennetta. Runko jos antaa periksi niin sitten paukkuu pellit ja lattia irti. Milli lisää seinämää ja runkorakenteen paino nousee 40%. Testaillaan miten kestää kun saa valmiiksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei se paksuus sitä kestäväksi tee vaan rakenne... Kärryhän on todella pieni ja hitsattu järkevästi niin ihmettelen jos ei kestä. Toki kaikenhan saa rikki liiallisella kuormalla.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onks tuo kuvassa oleva runkoputki mikamas 2mm seinämällä? Näyttää vaan paksummalta ja kulmien pyöristykset...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tarkotit varmaan aisaa
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aisa on 3-4mm paksua...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Saattaa olla... mut en usko että lavarunkoa ajamalla hajalleen saa jos tuo aisa tulee läpi kärrin taakse asti. Eihän Muulissakaan ole kuin 2mm pokattua peltiä runkona
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aisa on tosissaan 50x50x4. Tulee koko kärryn perään saakka ja seitsemällä M10 läpipultilla kiinni. Kiinnikkeet on tehty tuosta samasta 4mm tavarasta.
Hommat vähän etenee, pohjat sai maalailtua loppuun. Biltema tarjosi hyvän maalaamon tuollaisella 2,6m korkealla teippisuojalla. Pinnatkin sai sudittua ja oli aika siirrellä kärry pressutalliin kun luukkuja piti maalailla. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Päivittelyt jäänyt taas taka-alalle. Kärry saatu valmiiksi ja leimattu. Kärrylle tuli painoa 330kg ilman telttaa ja teltan painaessa 70kg niin kantavuutta reissukamoille jäi 350kg. Riittää siis hyvin ainakin omiin tarpeisiin.
Testiyöpyminen kotipihassa lasten kanssa. Pitää joku reissu suunnitella mihin lähtisi Willyksen ja kärryn kanssa. Sisälle tuli väännettyä ulos vedettävä laatikosto. Siihen nyt mahtuu hyvin jääkaappi ja tavarat. Akku on kärryn eruosassa niin siirsin "navat" tuohon eteen helpottomaan latausta. Aurinkokenno on matkalla Suomeen, mutta pitää siitä sitten testin jälkeen kirjoitella lisää. Nyt vaan niitä testiretkiä lisää kun tuntuu lapsetkin tykkäävän tuolla nukkua. Niin ja tuossa tuli VW:llä vedeltyä kärryä muutama sata kilometriä ja tosi tasaisesti tulee maantiellä. Willyksen perässä se ei ole ollut vasta kuin muutaman kilometrin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan cj5/willys osia | arzi198 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 21.10.2013 17:30 |
Willys cj5 1955 kaasari | Arska66 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.08.2011 10:49 |
Jeep Willys -57 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.01.2010 19:38 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.01.2009 21:03 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.11.2008 19:04 |