![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kyllä siita savut pitäisi huomenna tulla, taikka leuka rintaan. apulaitteet paikalleen ja nesteet sisään enää. erittäin suoraviivainen homma, tuolla edellä olleissa linkeissä on kaikki olennainen työn suorittamiseen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
ihana. aivan ihana.
![]() 2s starttaamisella käyntiin, ei vuotoja missään ja kaikki letkutkin taisi mennä oikeisiin paikkoihin. tyhjäkäynti jäi huutamaan n. 2 tonniin, joka oli odotettavissa ollutkin. se kuitenkin hävisi pienen lenkin jälkeen. tämäkin oli odotettavissa hyvällä tuurilla (kvg m16a swap high idle). mutta ne tehot, ja ennenkaikkea vääntö. aivan käsittämättömän mukava peli ajaa vrt originaaliin. ajelin parikymmentä kilometriä näitä itä-suomalaisia hiekkateitä, joilla mäkiä riittää, ja vitoselta ei tarvinnut vaihtaa pienemmälle edes pitkässä 8% ylämäessä. siis nätisti, "normaalisti" ajellen 6-80kmh. kuudes vaihde olisi poikaa. ja tästä viisastuneena, omaan käyttööni automaatti olisi turha. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tämä on aika turha threadi ilman kuvia
![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sinällään totta, että kuvat on aina kivoja.
Mutta tämä homma on kyllä niin suoraviivainen ja yksinkertainen juttu, ettei tästä juuri uutta irtoa. Siis mitä ei edellä olleissa linkeissä kerrottu. Detaljit taas selviävät jimnyn service manuaalista (joka tietysti kaikilla on netistä ladattuna). Mitään erikoista tuossa ei ole (vaikka niin luulin ketjua aloittaessani), periaatteessa aivan sama homma kuin minkätahansa vanhan takavetoauton moottorin vaihto. Mutta suosittelen ehdottomasti vaihtoa, vaikka vanha ei rikki olisikaan. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kun saat homman valmiiksi niin tee koonti tästä hommasta, ihan mielenkiintoista.
Kuvat on kivoja toki, mutta lähinnä niiltä osin jos jotain on joutunut rakentaan että on saanu paikalleen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
no saanhan tuota jotain kirjoitella kunhan ehdin.
sellaisen tiedon äsken löysin kun muuta etsin, että m13a ja m16a alakerroissa ei mekaanisesti ole muuta eroa kuin kampiakseli ja veivit. MUTTA 16sesta ne eivät käy 13sn lohkoon, koska päälaakerit ovat erikokoiset. ja itseasiassa 13sen kansi olisi ainqkin paperilla parempi, siinä on isommat pakoaukot. outoa mutta näin kirjoittaavat parissakin paikassa. eli esim kansivikainen m16a olisi aika kustannustehokas aihio. jos kohta ei tuo ostamani lianan 140tkm ajettu kone maksanut kuin 300€. kannattaa varmaan ruveta haalimaan koneita jos löytyy, veikkaan ettei ne kovn paljoa yleisty purkaamoilla, eiköhän tuollaiset 2000 luvun alkupuolen markkinoiden marginaaliset moottorit mene murskaimeen suoraan? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin. 👍 Kannatetaan.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Voisiko joku suomnetaa miten tuo: http://www.auszookers.com/forum/view...hp?f=5&t=29092
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa oli monenlaista asiaa, mutta tyhjäkäynti oli jäänyt korkealle koska oli käytetty M16 koneen "trottle bodya" eli kaasuläppäkoteloa, korjaantui sillä että vaihtoi Jimnyn throttle bodyn tilalle.
Kannattaa siis käyttää jimnyn imusarjaa kokonaisuudessaan. Vähän joutuu tinkimään huipputehosta, mutta vääntöä tulee lisää keskialueelle. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta juolahti mieleen, että pitääpä googlailla josko ja miten yläpään tehoja saisi muutettua alapään vääntöön.
Eli nyt kun kokemuksia on jonkunverran kertynyt, niin itselleni ainakin ruutia on yläkierroksilla enemmän kuin tarpeeksi, sitä voisi uhrata alaväännön hyväksi. Tuolta muuten valmiit koneet laiskalle https://www.monster-sport.com/e/part...lete_eng/m16a/ Viimeksi muokannut riude : 02.06.2020 20:35 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Olishan sitä vielä M18a olemassa myöskin, jos vielä enempi kaipailee poweria.
__________________
-Pauli- |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Harmi kun tuo englanti ei lukutaidollisesti olr riittävä jotta vois yrittää ymmärtää aussien keskustelua moottorinvaihdosta+kaasuläppien vaihto/sovittaminen, ym.. |
![]() |
Luokat |
1.6, jimny, m16a, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Suzuki Lianan M16A moottori (tai halpa auto) | riude | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.05.2019 18:58 |
Ostettu VW 1.6D/TD kansi/koko moottori/joku moottori laatikoineen | Nostokurki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.04.2012 18:59 |
Ostettu Moottori, mönkijästä,moottorikelkasta,moottori pyörästä | ¤Offi-Osku¤ | O/M/V Muut | 14 | 01.09.2010 14:18 |
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 29.06.2009 19:53 |
O: Toyotan B-moottori - OSTETTU 3B-MOOTTORI | Ahosensetä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 18 | 30.12.2005 03:09 |