![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() SeafarerLaitetaas tänne jos joku veneilijä huomais tarviivansa ![]() https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=159565
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#2
|
|||
|
|||
![]() Oi niitä aikoja; vai oliko se VOI niitä aikoja.Lainaus:
Kaverilla oli tuommoinen "pyörivä-" kaikuluotain Pyöreäpohjaisessa 650 pitkässä 2- kajuuttaisessa lasikuituveneessä, jolla huiput muistaakseni melkein 30solmua mitattuna pitot- toimisella -70 luvun nopeusmittarilla. (gps oli olemassa, mutta kukaan tuttu ei omistanut GPS- Vastaanotinta) Tuo kaverin "pyörivä-" kaiku; siis punainen led-valo kiersi kehää, ja kun säädettiin oikein, niin näytti syvyyden yhden jalan, siis 30 cm tarkkuudella? -> Perämerellä, missä kiviä on paljon, väylät kapeita ja vähän maamerkkejä; n. 16-20 solmun nopeudessa oli kahdelle; navikaattorille ja ohjaajalle täysi työ yrittää laskea sijaintia ja käännöstä kompassista ja merikartasta... Monta kertaa piti pudottaa nopeutta/pysähtyä; tuo kaiku antoi merkintälaskulle "tarkastussyvyyden" Tuo "pyörivä kaiku" antoi kauniissa kelissä kipparille "palautetta-" siis jos tämä linja on tänään aamulla radiosta kuunneltujen merivedenkorkeuden mukaan vähintään 1,5 metriä syvä, niin kun sääti toisella kädellä tarkkuutta, niin toisella kädellä voi ohjata, jos led vilkkui tai paloi 1,2 metrissä, niin minä nostin kahvan pystyyn... Ja tämä tapahtui 1990 luvulla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juu, sama varmaankin, tosiaan kehällä pyörii punainen valo tai ledi, ja se ikäänkuin "pysähtyy" oikean syvyyden kohdalle. asteikko vaihdetaan toisella kytkimellä ja toisella vahvistusta (gain). Mielestäni näyttää aika tarkasti (kuten totesitkin) kun joskus itse ankkurissa sukeltanut veneen alle paljonko siellä on kölin alla vettä. Syy miksi irroitettu on kun oli pohjan täyshuolto piti kaikki läpiviennit purkaa ja tuon anturikin irroittaa. Näyttölaite oli sisäohjaamossa ja kun mulla on nykyään kaksipisteohjaus ja enempi tulee ohjailtua ulkona, on tarkoitus laittaa pienempi näyttö ulos tai sitten tuplanäyttö jolloin syvydeen näkee sisä- sekä ulko-ohjaamosta.
EDIT: laatuvehje, monikohan uudempi elektronihimmeli toimii yhtä pitkään.... ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 12.05.2019 13:35 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuommonen lähes neljäkymmentä vuotias lohi 380 tuli hankittua. Kaikki puuosat on lahoneet ja yhden paikan joutuu sisäpohjaan laittamaan.
Eiköhän siitä vielä kalastuspaatti tule. |
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
60 solmun nopeus saatu rikki mut vielä pitäisi saada tuo keinuminen rauhoitettua.
![]() https://youtu.be/3MHoNsuFgDA |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pienemmillä nopeuksilla hankittujen kokemuksien perusteella keula on aivan liian kevyt. Painoa et varmaan halua lisää, mutta voisiko järjestellä tavaroita niin että painopistettä saisi eteenpäin? Hyvin näyttää matka taittuvan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Onko huvivene rekisterissä oleva vene?Lainaus:
Tuo 135hv? kone; voisko olla liian tehokas ja raskas tuohon veneeseen, siis normaaliin veneilyyn, siis ei kilpaveneilyyn? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
veneilijät herätys | mettäsika | Chit-Chat | 9 | 09.08.2007 17:37 |