Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.04.2019, 16:05
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2019, 16:18
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Ei tietoa Toyotan vanteista mut eiks muuten pureta vanne jotta saadaan rengas paikalleen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2019, 18:39
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?
Ilmat pois, painetaan rengas etupuolelta keskemmälle pois reunalta, sorkkaraudalla lukko pois, tämän jälkeen rengas pois ja pudottaa uuden tilaansa ja sorkkaraudalla lukko takas ja ilmaa renkaaseen. Ei tartte ähistä ja puhista. Sisäkumin toki vaatii kun lukko ei tiivistä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2019, 21:53
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 Näytä viesti
Noniin päivitellään välillä taas tätäkin. On tullut enimikseen osia hankittua kun työt ja haaverit estänyt tekemsen. Tommonen romu tuli haettua mistä saan katon itselleni ja kiitos dodge3500 kun antoi mulle noi alkuperäiset lukko vanteet mistä pillimehu ja matti tais olla huolissaan. Nyt ne on ja autoon ne varmasti laitetaan. Enää ei tarvi olla huolissaan siitä asiasta
Loistava valinta Juzzi91!!! OEM-lukkovanteet nimittäin istuvat maastoautojen legendaarisimpaan mallisarjaan kuin isä äitin päälle...ainoat poikkeamat purinistiseen näkemykseeni BJ:n vanteista muodostavat tietysti beadlockboggerit...kaikki muu lukkovanteiden ja beadlockin välissä on kuin haaleaa vettä joisi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Ilmat pois, painetaan rengas etupuolelta keskemmälle pois reunalta, sorkkaraudalla lukko pois, tämän jälkeen rengas pois ja pudottaa uuden tilaansa ja sorkkaraudalla lukko takas ja ilmaa renkaaseen. Ei tartte ähistä ja puhista. Sisäkumin toki vaatii kun lukko ei tiivistä
...hei Häänrik...noinhan se teoriassa menee...mutta käytännön kokemukseni lukkovanteiden purkamisesta ovat jotakin aivanmuuta...Toyotan tyyppiominaisuus (lue:ruostuminen) nimittäin heittää haasteensa vanteiden purkamiseenkin...yleensä vanteiden lukkokehä on ruostunut ulkokumin kanssa vanteeseen kiinni saumattomaksi köntiksi...jonka vuoksi renkaan alaspainamiseen tarvitaan voimaa vähintäänkin masseyfergussoonin metsäkärryn kuormaajan tukijalan verran...(ks. referenssikuvat alla)




...kuten kaikessa muussakin niin aloittaminen tässäkin se haastavin vaihe...pointtina on saada ulkokumi painettua lukkokehän katkoksesta katsottuna n.5cm myötäpäivään sen verran alas että vanteen sisään menevä lukkokehän olake mahtuu nousemaan ylös/ulos ulkokumin takaa rengasraudalle tehdyn kolon kohdalta...selvyyden vuoksi alla referenssikuva siitä mistä nyt yritän sönköttää


...takaisin kasaaminen sensijaan on kuin pala kakkua...sikälimikäli kotiläksyt on tehty ja vanteen sisäosat makitoitu/maalattu korroosiosta vapaaksi niin takaisinkasaamisessa ei tarvita virka-apua fergussooninmasseylta vaan lukkohehän takaisinpaineluun riittää pelkkä neli-nelosella kengänkoolla varustettu persvakoaan valuvien verkkareittensa alta vilautteleva perusjantteri
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2019, 09:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Siis vaikka se vääntyy tollaseksi vinkuraksi, sen saa vielä takaisin siistiksi
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2019, 10:00
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lukkovanteista muutama juttu.

En tiedä onko arvon tojotistit asian täysin sivuuttaneet, mutta sisäkumin ja vanteen väliin tulee vannenauha. Muuten sisäkumi puhkeaa hyvinkin nopeasti.

Sisäkumin pitäisi olla juuri käytettävän renkaan kokomerkinnällä, muuten puhkeaa taas aika nopeasti.

Edelläolevat olisi hyvä asetella paikalleen talkin kanssa, hyvällä tuurilla estää sisäkumia hieroutumasta rikki.

Tärkeimpänä asiana, renkaan täyttö häkissä. Suomessakin on kuollut varmaan ihan riittävästi ihmisiä kun vannelukko ampuu irti vanteesta ensitäytöllä. Ne lukkorenkaat ja vanteetkin kun on ruostuneet ja kulmat ei ole ihan täydelliset...

Paras suositus on jättää koko vanne käyttämättä, kenenkään henki ole jonkun auton ulkonäködetaljin arvoinen.

Ei mulla muuta.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.05.2019, 20:57
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Samaa mieltä Kivisen kanssa siitä, että lukkovanteen käyttöön ja täyttöön tulee suhtautua asian (oman henkikullan) vaatimalla vakavuudella.

Eri mieltä siitä, että lukkovanne tulisi jättää pois käytöstä, koska se on lukkovanne.

Kuten arvon pillimehu jo aiemmin mainitsi, purkamisen jälkeen vanne ja lukkokehä tulee putsata huolella ruosteesta ja muusta paskasta, tarkastaa muoto ja kunto ja vetäistä ainakin oleellisiin pintoihin toimivuutta edistävä maali, vaikka ulkoasun haluaisikin säilyttää "patinoituneena".

Sanoisin, että toyotan alkuperäisiä lukkovanteita käyttävät asianharrastajat ovat varmasti huomattavasti paremmin tietoisia toimiensa riskeistä, kuin ne 200 euron escortinsa mäkpershoneita puuilon kahdenkympin jousipuristimilla remppailevat "kylän miehet".

Asiallinen huomio Kiviseltä, en sitä sano. Mutta asiallinen vanne myös oikein käsiteltynä, ja oikein toimiva kapistus näissä vehkeissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbon kunnostus räkä-ykä Tekniikka & Jutustelu 3 19.05.2016 09:04
Myyty FJ40 3.9 projekti jabe O/M/V Ajoneuvot 8 23.07.2014 22:03
83vm HJ Leimaus+kunnostus projekti ++++++ Maasturiprojektit 5 13.10.2012 22:43
BJ-42 kunnostus? tp Tekniikka & Jutustelu 4 08.08.2011 20:55
M BJ40 projekti & FJ40 O/M/V Muut 8 02.08.2005 13:03


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).