![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei tietoa Toyotan vanteista mut eiks muuten pureta vanne jotta saadaan rengas paikalleen
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ilmat pois, painetaan rengas etupuolelta keskemmälle pois reunalta, sorkkaraudalla lukko pois, tämän jälkeen rengas pois ja pudottaa uuden tilaansa ja sorkkaraudalla lukko takas ja ilmaa renkaaseen. Ei tartte ähistä ja puhista. Sisäkumin toki vaatii kun lukko ei tiivistä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ...kuten kaikessa muussakin niin aloittaminen tässäkin se haastavin vaihe...pointtina on saada ulkokumi painettua lukkokehän katkoksesta katsottuna n.5cm myötäpäivään sen verran alas että vanteen sisään menevä lukkokehän olake mahtuu nousemaan ylös/ulos ulkokumin takaa rengasraudalle tehdyn kolon kohdalta...selvyyden vuoksi alla referenssikuva siitä mistä nyt yritän sönköttää ![]() ...takaisin kasaaminen sensijaan on kuin pala kakkua...sikälimikäli kotiläksyt on tehty ja vanteen sisäosat makitoitu/maalattu korroosiosta vapaaksi niin takaisinkasaamisessa ei tarvita virka-apua fergussooninmasseylta vaan lukkohehän takaisinpaineluun riittää pelkkä neli-nelosella kengänkoolla varustettu persvakoaan valuvien verkkareittensa alta vilautteleva perusjantteri ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siis vaikka se vääntyy tollaseksi vinkuraksi, sen saa vielä takaisin siistiksi
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lukkovanteista muutama juttu.
En tiedä onko arvon tojotistit asian täysin sivuuttaneet, mutta sisäkumin ja vanteen väliin tulee vannenauha. Muuten sisäkumi puhkeaa hyvinkin nopeasti. Sisäkumin pitäisi olla juuri käytettävän renkaan kokomerkinnällä, muuten puhkeaa taas aika nopeasti. Edelläolevat olisi hyvä asetella paikalleen talkin kanssa, hyvällä tuurilla estää sisäkumia hieroutumasta rikki. Tärkeimpänä asiana, renkaan täyttö häkissä. Suomessakin on kuollut varmaan ihan riittävästi ihmisiä kun vannelukko ampuu irti vanteesta ensitäytöllä. Ne lukkorenkaat ja vanteetkin kun on ruostuneet ja kulmat ei ole ihan täydelliset... Paras suositus on jättää koko vanne käyttämättä, kenenkään henki ole jonkun auton ulkonäködetaljin arvoinen. Ei mulla muuta.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä Kivisen kanssa siitä, että lukkovanteen käyttöön ja täyttöön tulee suhtautua asian (oman henkikullan) vaatimalla vakavuudella.
Eri mieltä siitä, että lukkovanne tulisi jättää pois käytöstä, koska se on lukkovanne. Kuten arvon pillimehu jo aiemmin mainitsi, purkamisen jälkeen vanne ja lukkokehä tulee putsata huolella ruosteesta ja muusta paskasta, tarkastaa muoto ja kunto ja vetäistä ainakin oleellisiin pintoihin toimivuutta edistävä maali, vaikka ulkoasun haluaisikin säilyttää "patinoituneena". Sanoisin, että toyotan alkuperäisiä lukkovanteita käyttävät asianharrastajat ovat varmasti huomattavasti paremmin tietoisia toimiensa riskeistä, kuin ne 200 euron escortinsa mäkpershoneita puuilon kahdenkympin jousipuristimilla remppailevat "kylän miehet". Asiallinen huomio Kiviseltä, en sitä sano. Mutta asiallinen vanne myös oikein käsiteltynä, ja oikein toimiva kapistus näissä vehkeissä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbon kunnostus | räkä-ykä | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.05.2016 09:04 |
Myyty FJ40 3.9 projekti | jabe | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 23.07.2014 22:03 |
83vm HJ Leimaus+kunnostus projekti | ++++++ | Maasturiprojektit | 5 | 13.10.2012 22:43 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
M BJ40 projekti & FJ40 | O/M/V Muut | 8 | 02.08.2005 13:03 |