![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jonkun 40kg se varmaan on, 242 ja 249 painaa ~35kg kun ne on kevyemmillä kuorilla ja sisuskaluilla. Ainakin 242:n ja 249:n saa jumpattua auton alta hallitunkilla ihan helposti pois, ja muuten niitä kantaa käsin ihan kevyesti. Jos auto on nosturilla, niin lähtee tarvittaessa käsinkin. Toi 241C on varmaan jonkun pickupin alla, niin käsillekin luulisi olevan vähän paremmin tilaa irrottaa kuin Jeepissä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jep nyt aski purettu. Ennen purkua vielä kokeilin hitaan alueen kytkentää ja yllätyksenä nyt se toimi huomattavasti paremmin kuin viimeksi.
Öljyä oli ehkä hieman liian vähän öljy oli kuitenkin nätin punaista ja mitään ylimääräistä öljyn seasta ei löytynyt. Kaikki hammaspinnat ovat myös ok. Aluesiirtäjän muovi lirpakkeet lähes kokonaan kuluneet pois. Nelikon siirtäjään on varmaan joskus vaihdettu nuo lirpakkeet kun ovat uudenveroiset ja eriväristä muovia. Eli nyt vain nuo lirpakkeet uusiksi ja hännän stefa. Uskoisin että sillä paranee. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ite piti tehä pientä jumppaa 241C:n kanssa, kun nelikko pomppi yli kytkentähampaistaan. Se haarukka ei jostain syystä liikkunut tarpeeksi taaksepäin tai oli vääntynyt tai jotain. Muovilirpukatkin oli jo korvattu jossain välin täyttämällä siirtohaarukkaa migillä hitsaamalla.
Laakeroin jakolaatikon uusiksi, ja hitsasin vähän lisää siirtohaarukkaa ja koneistin sulavammaksi, jotta seurailee tarkemmin uraa. Sitten irrotin siirtohaarukasta sen entisen asentosäädintäseurailevan hela-kooli-jutun ja hitsasin siihen tappiin tilalle isomman (olikohan 13mm) kuulalaakerin seuraamaan sitä puolikuuta, niin haarukksa siirtyy varmasti pohjaan asti sekä irrottaa just ja just takavedolle kytkettäessä. Niin joo, varuilta rälläköin lyhemmäksi sitä kynkentähaarukan akselia, jotta se ei pohjaa laatikon kuoreen. Viimeksi muokannut Viipo : 01.05.2019 12:23 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Omasta vielä lisähuomio: Eli tuo aluesiirtäjän haarukka olikin mallia kiinni valetut kulutuspalat. Eli koko haarukka uusiksi. Nyt odotellaan enään osia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Np241c | Jussi69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.12.2018 22:37 |
Myydään NP241C 70e | blomi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.01.2018 17:21 |
Myyty Th700 + np241c | kares | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 16 | 01.11.2011 09:32 |
Blazer jakolaatikko lyö yli np241c | ZAU | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.04.2010 21:24 |
m: np241c | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 23.07.2007 22:33 |