Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.04.2019, 09:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jonkun 40kg se varmaan on, 242 ja 249 painaa ~35kg kun ne on kevyemmillä kuorilla ja sisuskaluilla. Ainakin 242:n ja 249:n saa jumpattua auton alta hallitunkilla ihan helposti pois, ja muuten niitä kantaa käsin ihan kevyesti. Jos auto on nosturilla, niin lähtee tarvittaessa käsinkin.
Toi 241C on varmaan jonkun pickupin alla, niin käsillekin luulisi olevan vähän paremmin tilaa irrottaa kuin Jeepissä

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2019, 21:24
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Jep nyt aski purettu. Ennen purkua vielä kokeilin hitaan alueen kytkentää ja yllätyksenä nyt se toimi huomattavasti paremmin kuin viimeksi.
Öljyä oli ehkä hieman liian vähän öljy oli kuitenkin nätin punaista ja mitään ylimääräistä öljyn seasta ei löytynyt.
Kaikki hammaspinnat ovat myös ok. Aluesiirtäjän muovi lirpakkeet lähes kokonaan kuluneet pois. Nelikon siirtäjään on varmaan joskus vaihdettu nuo lirpakkeet kun ovat uudenveroiset ja eriväristä muovia.
Eli nyt vain nuo lirpakkeet uusiksi ja hännän stefa. Uskoisin että sillä paranee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2019, 12:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

ite piti tehä pientä jumppaa 241C:n kanssa, kun nelikko pomppi yli kytkentähampaistaan. Se haarukka ei jostain syystä liikkunut tarpeeksi taaksepäin tai oli vääntynyt tai jotain. Muovilirpukatkin oli jo korvattu jossain välin täyttämällä siirtohaarukkaa migillä hitsaamalla.
Laakeroin jakolaatikon uusiksi, ja hitsasin vähän lisää siirtohaarukkaa ja koneistin sulavammaksi, jotta seurailee tarkemmin uraa. Sitten irrotin siirtohaarukasta sen entisen asentosäädintäseurailevan hela-kooli-jutun ja hitsasin siihen tappiin tilalle isomman (olikohan 13mm) kuulalaakerin seuraamaan sitä puolikuuta, niin haarukksa siirtyy varmasti pohjaan asti sekä irrottaa just ja just takavedolle kytkettäessä.
Niin joo, varuilta rälläköin lyhemmäksi sitä kynkentähaarukan akselia, jotta se ei pohjaa laatikon kuoreen.

Viimeksi muokannut Viipo : 01.05.2019 12:23
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.05.2019, 14:05
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Omasta vielä lisähuomio: Eli tuo aluesiirtäjän haarukka olikin mallia kiinni valetut kulutuspalat. Eli koko haarukka uusiksi. Nyt odotellaan enään osia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Np241c Jussi69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.12.2018 22:37
Myydään NP241C 70e blomi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.01.2018 17:21
Myyty Th700 + np241c kares O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 01.11.2011 09:32
Blazer jakolaatikko lyö yli np241c ZAU Tekniikka & Jutustelu 3 20.04.2010 21:24
m: np241c cvy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 23.07.2007 22:33


Sivu luotu: 00:09 (GMT +2).