![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vuonna 2004 oli Kalkussa kolme huutokauppaa, touko-, kesä- ja lokakuussa. Löysin kesä- ja lokakuun huutokauppaluettelot, niistä en tätä löytänyt. Vastaavia autoja, ja melkein samalla rekkarilla kylläkin. Onko tiedossa, onko auto myyty Kalkussa vai Tervolassa?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan aikomus on ajella tällä pitempiäkin matkoja ja ehkä vähän mäkisempiäkin reittejä, joten jotain tuolle laiskahkolle vetopuolelle on tehtävä. Yksi 3B:llä varustettu BJ45 tuli aikanaan turbotettua ihan hyvin tuloksin, joten siinä ois tietysti yksi vaihtoehto ollut.
Mut tuli kuitenkin maakuntamatkalla hankittua turboa ja ahto/imuputkia vaille täydellinen 12HT ja siihen kylkeen toinen pienillä puutteilla oleva osatäydennykseksi. Samalla reissulla matkaan tarttui sopivalla kytkinakselilla varustettu H55F-loota ja 12HT-lohkoon käypänen kytkinkoppa joten nuo pitänee käydä läpi ja yhdistellä yhdeksi kokonaisuudeksi 3B:n tilalle soviteltavaksi. Turbo siis puuttuu, mut aika näyttää minkä ahtimen tuon koneen kylkeen sovittaa, ehkä joku alavääntöä lisäävämpi versio..
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 16.04.2019 20:20 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
siistiä Bj75 projekti.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vähitellen ruosteiden kimppuun. Korin takalattiassa on varmaan toistakymmentä reikää.. Kattoon jälkiasennettu tuuletusventtiili on vuotanut ja kosteus on muhinut rauhassa mattojen alla.
Tuulilasin alaosan tyyppivuotokohta näköjään tässäkin vaivaa. Raivasin kojelaudan, eristeet ja johtosarjat tieltä, että saa rauhassa puhaltaa ja hitsailla. Kuppa iskee tuohon tuulilasin alla olevaan vedenpoistokanavaan, varmaan roskien, lehtien ym. myötävaikutuksella. Koppa pois rungolta. Paras kai tuo ois kiinnitellä jonkinmoiseen "grillin" että saisi pyöriteltyä tarpeen mukaan, mut eipä ole semmoista tähän hätään. Takaovia tutkiskelin, ovat pelastettavissa. Isompi muutamaa lommoa lukuunottamatta ok, mutta pienempi kauhea "perunasäkin kylki", lommoja oli oiottu toistasentin paksuisilla kittikerroksilla. Tuohon kun saisi uuden pintapellin jostain tai kyllä uuttakin ovea löytyisi Partsouqilta, mutta kuluineen 650€ ei ole vielä se ensisijainen vaihtoehto.. Ruosteiden puolesta vielä ihan kunnosteltavissa kyllä tuo ovi.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ovien alareunan ja takalokarin kaaret alkaa olla ruosteista siivotut, korjauspalat niihin on tilattu. Takakaaret rakennan Klokkerholmin Rj/Lj70:een tarkoitetuista korjauslokareista, kaaret noissa on samat, vaikka muuten lokarit liian lyhyet ovatkin. Ovien alaosiin paikallinen pelti/putkiliike kanttailee sopivia paloja ruosteiden tilalle muokattavaksi.
Tehtaalla ruiskutettua sitkeää pohjan eristekerrosta myös alustavasti irroitellut, että uskaltaa hitsata korjauspaloja sinnekin. Sitkeää vaan on tuo irtoamaan.. Muuten aika paljon näppärämpi puhdistaa pohjaa, kun sain käännettyä tuon kopan pystyyn.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuonne harrastehallille on vajaa kymppi matkaa, joten korin kunnostus etenee aina kun sinne joudan, mutta kotitallissa on samalla hyvä näprätä pienemmissä väleissä tuota 12HT:tä.
Moottorista on "suht vahva" tieto, että olisi jo aikaa sitten irroitettu "kolmesataatonnia" ajetusta kolari 61:stä... Joka tapauksessa motti tuli purettua täysin osiin, niin siitäpä tuon kunto alkaa selvitä. Toiveissa oli, että tuohon ei tarvitsisi tehdä isompia koneistuksia, vaan selviäisi laakeroinnilla ja jopa alkuperäisillä männillä. Oikein hyvässä kunnossahan tuo muuten näyttää olevan, paitsi ylimmät männärengasurat muutaman kymmenyksen yli tehtaan toleranssien. Kampiakseli on tehtaan mitoissa, sylinterit myös ja naarmuttomat. Noihin mäntiin saisi varmaan sen männänrengaspatentin Mersun renkailla tehtyä, mutta taidan yrittää metsästellä vahvistetuilla urilla varustetut uudet std-männät. Akselin vein kiillotettavaksi ja lohkon hoonattavaksi, odottavat jo valmiina koneistamolla, kun joutaisi vaan hakemaan. Mäntien ja laakerien hyvistä toimittajista vinkkejä kaipaan, kyllä noita maailmalta näyttää löytyvän mut omat kokemukset aina tervetulleita..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |