|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Nyt on pelattu varman päälle,Hyvää tekemistä muutenkin.
Tuleeko etuvedon lähtöön enään laakeria ollenkaan vai kokeeko pääakseli myös modausta? |
#52
|
||||
|
||||
Ei tule sitä pientä neulalaakeria enää ollenkaa. Etuakseliin tulee kiinteät vetolevyt ni pyörintänopeus eroa pääakselille ja etuvedon lähdölle tulee ainoastaan takavedolla revitellessä.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#53
|
||||
|
||||
Nyt olis ehd jakolaatikko mallailtu paikallee. Apparinpuolen kiinikkeet meinaa teettää hankaluuksia mut eiköhän niille paikka löydy.
Puntarissa käytin laatikon, ihmetys oli suuri kun painoa ei ollut tullukkaan yhtään lisää vakioon verrattuna missä kiinikkeet jaa kardaanirumpujarru paikallaan. Pikka välihommana näppästii jamin piluxii. Vonksvankkenin 1.9td:hen tuommonen plenumi imusarja. Kuperaa alumiinistä päätytulppaa ei sattunu olemaa hyllyssä ni semmonenha piti sit tehä suorasta levystä. Tuli ihan peruskoulu ajat mieleen löylykauhan vasaroin nista.
__________________
M.O.C TemmiTiimi Viimeksi muokannut turakoitsija : 28.03.2019 23:02 |
#54
|
||||
|
||||
No joo. Jotai saatu taas askarreltua.
Voimansiirtopaketin kiinikkeet kaikki hepeissään. Ohjaus osasia ruettiin suunittelee paikallee,melkosen tarkoille menee et varret mahtuu ohittamaa toisensa. 16" alumiinivanteen kävin romukasasta ettimässä et näkee mahtuuko raidetanngon pää sen sisään, eihän keskireikä sopinut joten sorvissa siitä ens siivu pois. Sit testailtii special toolilla tuommosia löylykauhan kuppeja tehdä ettei tartteis vasaroida ihan niin paljoo. Saas nähdä mitä niistä keksitää. Seuraavaks jousituksen kiinikkeiden tekoon jahka saapuis tärkeimmät osaset mille niitä kiinikkeitä tehdä.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#55
|
||||
|
||||
Tänää kävin vähän sorvin ääressä harjottelemassa hapokkaasta tommosia kierreputkia.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#56
|
||||
|
||||
Nonnii taas jottai tusailtu.
Samurain vetoakselista vähän siivua pois lisä notkeuden toivossa. Sit vitaran etuperän puskirattaista ylimääräset poijes. (on muuten vituksee kovaa tavaraa sorvailla). Kahtellaa mitä näistä osasista keksitää. Sit ilmesty tallille hirveesti uusia kiiltäviä osia. Noissa heilahduksen vaimentimissa roikku letkun päässä tommonen turhan näkönen pönttö missä ruuvi päässä ni aateltii purkaa pois haittointa.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#57
|
||||
|
||||
Nonnii. Nyt olis eteen jo saatu tolpille torneja jonkuulai mallillee.
Joustotestiäkii suoritettii. Standartin mukainen mittakuva todisteena.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#58
|
|||
|
|||
Mitä matskua toi päälootan ja jakolootan yhteen naittamistursas on?
Komeeta työstöä!
__________________
BJ ZiL131 Sunbeam |
#59
|
||||
|
||||
Jottai valualuahan nuo on. Siivu volvon laatikosta, 6mm alulevy välissä, bmw:n loppukoppa.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#60
|
|||
|
|||
päälootan ja jakolootan? Näyttää ihan vanerilta
|
#61
|
||||
|
||||
Nii toi. Jossain kohtaahan aina loppuu rahat kesken. Vaneriahan se.😎
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#62
|
||||
|
||||
Etu jousitornit melkolai valmiit, poikkituki puuttuu viel.
Taaksekkii mallailtu tornit. Siellä mennään millipelillä et mahtuu ristijoustossa olee tolppa rungon ja pyörän välissä. Vanteen et joudutaan kasvattamaa +30:stä nollaan. Stratekisten mittausten mukaan ristijoustoa noin 1,2 meetriä. Pakosarjaakii piti himppu suunitella et näkee mihkä poikkituen uskaltaa sovitella.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#63
|
||||
|
||||
Doddii nyt on piitkä viikonloppu askarreltu rojektia etiäppäi.
Maljojen kääntövarret kun hiero luillee ni saatii viel ackerman kulmat kohallee ja mahtumaa raidetangon pää 16" alumiinivanteen sisään. Jotenka nyt saadaan 8x16 et0 alumiinivanteet ni painoo säästyy 9kg per rengas. Kallistulsen vakaajakin täytyi näppästä taakse. Kahtotaa toimiiko samurain vetari vakaajatankona. Koppa asemoitii rungolle. 60mm täytyy tehdä korikorotusta et saadaa pyörät mahtumaa 100mm sääntöön. Kaameen korkee vaa tulee väkisin ku ei saa tota lattiapeltiä muokata. Eikä pyöränkaaria avartaa riittävästi.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#64
|
||||
|
||||
Cooleri tulla tupsahti eilen. Pikkasen sitä joutuu vissii madaltamaa tai sit olis keksittävä vaihteiston ja moottoriöljyn lauhduttimille jostai joku vaihtoehtoinen paikka.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#65
|
||||
|
||||
Korin takapään muotokin rupee pikkusthiljaa hahmottumaa. Takakulmii pikkasen paksumpaa tavaraa et kestää peruutella pitkin puita. Takalaidan yläreunaan 30x50x3 rhs. Ei ole heti laita mutkalla jos vähän nojaa johkii.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#66
|
||||
|
||||
Nonnii tämäkin tötterö pääs vähän jo jalottelemaa renkaillaa.
Ei se nyt tossa ulkona zuumaillessa ihan niin korkee olekkaa ku miltä tallissa näyttää. Rockslidereista piti tehhä tuommoset himppa leveemmät et kärsii käyttää puita hyväksee käännellessä. Ilman noita pääsis puut sukeltamaa renkaan ja lokasuojan väliin.
__________________
M.O.C TemmiTiimi Viimeksi muokannut turakoitsija : 05.05.2019 20:56 |
#67
|
||||
|
||||
Mitä on akseliväli nyt kun on pyörillään?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#68
|
||||
|
||||
Mahtaisko säännöt vaatia alkuperäisen akselivälin?
|
#69
|
||||
|
||||
Alkuperäinen akseliväli eli 203. Säännöt antais muuttaa akseliväliä 1% mut eipä tässä tapauksessa ole juuri hyötyä.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#70
|
||||
|
||||
2,03 cm johan se menee toleranssiin kun koittaa niitä akseleita asemoida alkuperäisille paikoille.
|
#71
|
||||
|
||||
Uusia kuvia?
|
#72
|
||||
|
||||
Ei ole tämä projekti juurikaan edenny. Työt haitannu melkosesti harrastamista. Mutta juhannustrialiin tullaan kyllä.
"treeniauto" on jo pihassa.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#73
|
||||
|
||||
Nyt palo käpy noihin vitun keskieurooppalaisien hottentottien sääntötulkintoihin. Hautaan tän laitteen johkii pihanperälle maatumaa.
Kahtotaa millä ajetaan kilpaa jos ajetaan.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
#74
|
||||
|
||||
Olis kiva kuulla mikä säännöissä/autossa hiertää.....
__________________
Tumpula Racing Team |
#75
|
||||
|
||||
Käytännössä tekniikan, alustan, akseliston, jousituksen saa tehdä mimmosen vaa. 1000mm isot pyörät. Siihin sit vakio kori päälle muokkaamattomana. Katon saa poistaa.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Viimeisin hankintasi 2019 | AVRO | Chit-Chat | 210 | 23.12.2019 05:31 |
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) | sirP | Tapahtumat | 76 | 17.08.2019 18:20 |
OFFROAD KILPAILUKALENTERI 2019 | Byrocrat | Tapahtumat | 6 | 06.06.2019 20:28 |
Eurotrial 2019 Promodi projekti | MBJ750 | Maasturiprojektit | 26 | 24.04.2019 13:59 |
Whatever Off-road kausi 2019 | Juuti | Chit-Chat | 0 | 05.12.2018 11:33 |