![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Ajatus oli että olisi taka-akselilta jo vetäny uudet jarruputket ja sitten käsitelly rungon tässä välissä, mutta sitä ennen piti hoitaa kuskin puolen vuotava takastefa kuntoon.
Tässähän oli joka nurkassa uudet jarrusylinterit ja oletettavasti piti olla kengätkin, ajattelin että zekkaan toisen puolen kengät ennen kuin puran sen selvästi vuotavan kuskin puolen...mutta ![]() Ja itse jarrukenkä oli niin öljyssä, että ihmetytti oliko liotettu vai miten kun auto on kuitenkin edellisessä omistuksessa seisonut. No, jarruputkethan oli myös kasattu väärillä nipoilla jotka eivät istuneet oikein t-kappaleiden jenkoihin, että jotain muutakin hässäkkää oli vähän jo eipäilty. No sitten kun tuota tarpeeksi oli ihmetellyt otin sen kuskin puolen vetoakselin irti, tässähän on "semi floating" tyyppi ja laakeri ja napa on krymppiholkilla kiinni. Stefan pystyy kyllä vaihtamaan purkamatta enempi. Stefa oli vanhanmallinen "nahkastefa" metallikuorilla, eikä se lähtenyt kuin väkivalloin kappaleina. Napa tuntui melko hyvältä niin kauan kun stefa oli kiinni, mutta kun se oli pois, laakeri tuntui tosi väljältä ja karhealta. Eikun sitten prässillä krymppi ja napa irti ja laakeri. Näyttikin vähän erikoiselta ![]() Ei brittiautoon pitäisi laittaa ruotsalaista laakeria, ainakaan harvakuulaista ![]() ![]() ![]() Pakkohan se oli sitten tarkistaa kunnolla se apparin puolikin, no sieltä sitten seuraava ylläri ![]() Krymppi oli liimattu sähköliimalla kiinni vetariin ![]() EDIT: eli tuossa näkyy kun krympistä on laikattu ne hitsaukset pois, prässillä on jo painettu akselikin siitä irti eli akseli napoineen on jo pudonnut tossa alas. Lopulta sitten paljastu, että vanha krymppi oli ilmeisesti käytetty uudestaan, ainakin näytti että se oli saanut sikaa ilmeisesti irroituksessa. Sen lisäksi se oli väärinpäin laitettu takaisin. Nyt sitten odotellaan osia sumujen saarilta taas...piti olla nopea stefan vaihto ![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 09.03.2019 12:26 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Land rover Series 2.25 termostatin "top housing" | mara8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.02.2016 21:00 |
Ostetaan Land rover Series III 15" tai 16" leveät vanteet -20 tai isompi ET | Rouveri | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 23.08.2011 11:41 |
Myyty Land Rover Series III STW 109" vm. 1975 | Niko | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 02.12.2010 13:46 |
Ostetaan Land Rover Series 109" kattoteline | Niko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 01.12.2008 08:32 |
M land rover series IIa -70 109 | jamezz | O/M/V Muut | 2 | 13.03.2005 23:22 |