|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Polttoainetankki konetilaanSuunnitelmissa siis laittaa bensatankki auton moottoritilaan. Muita vaihtoehtoja pohditaan kyllä, mutta tilan puolesta tämä olisi paras paikka. Kuinka vaarallinen tämä voi olla? Mikäli teen pellistä tankin, sen ympärille häkki estämään räjähdys palotilanteessa, palovilla sen ympäri pitämään lämpö kurissa ja pelti vielä päälle. Moottoriin olisi vielä runsaasti matkaa, ja väliin tulisi kunnollinen sähkötoiminen tuuletus pyörimään aina kun konekkin pyörii. Tankkaus konepellin läpi. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon, vai täytyykö tämä suunnitelma torpata kokonaan?
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mikä härveli?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
Rokkiralli puolella ihan yleistä että on tankki konehuoneessa.
__________________
___________________ PeMaSi Offroad Club |
#4
|
|||
|
|||
Letukan koo 5 kyseessä. Tosiaan sitä pommia en halua, joten mietin että miten sen tekisi turvalliseksi. Täytyykin kysellä kaverilta miten se on rokkirallissa tehny. Niissä luulis olevan aika tarkat säännöt turvallisuuden suhteen
|
#5
|
|||
|
|||
Veikkaisin että sen kokoisella tankilla mitä rokkirallissa käytetään niin ei oo chevyllä oikein pitkä toimintasäde.
|
#6
|
|||
|
|||
Ajatus oli toki soveltaa asiaa. Kympin sijaan aion siis tehdä 42-56 litraisen tankin. Ilmeisestikkään ongelmia ei ole ollut ralliporukoissa. Mutta olisiko jollain jotain kehitysideaa tai faktaan perustuvaa syytä miksei tätä voisi tehdä turvallisesti
|
#7
|
||||
|
||||
Vaikka tankki olisi kuinka lämpöeristetty niin onhan se vähän arveluttavaa kun reilu määrä polttoainetta on konehuoneessa jossa on lämmin-ilmeinen palovaara-mekaanisen vaurioitumisen riski->tankki tyhjenee sinne konetilaan.
Auton ympäriajo jolloin se tankki on taas siellä sen kuuman koneen kaverina. Tarina ei kerro onko auto joku metsäpeli vai katu/käyttis? Joku rallipeli tai mettäpeli saa palaa rauhassa mutta tommonen Ronson esim parkkihallissa tai ruuhkajonossa. En tiedä, henk koht miettisin jotain muuta ratkaisua.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#8
|
||||
|
||||
Luulis että tommoseen letukkaan mahtuu tankki aika moneen paikkaan ennenkuin tarttis konehuoneeseen alkaa suunnittelee.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
|||
|
|||
Lähinnä mettä ja cruising hommia. Käyttöajokin sillä on lähinnä sivuteitä.
Tosiaan se on tarkoitus suojata siten, että käytännössä ei ole asentoa jossa bensa pääsee moottoriin. Jos pääsee, niin auton täytyy olla muutenkin jo aivan paskana ja kyytiläiset vainaat. Ja joo luulis löytyvän, vaan ei oikeen oo. Lavan tahdon tyhjäksi, eikä pohjassa ole tilaa ilman tolkutonta työtä mikä vie auton mettäkelpoisuutta huonommaksi. |
#10
|
|||
|
|||
Bensan lämpeneminen konehuoneessa voi olla ongelma. Tuuletuksesta huolimatta. Mahtuisiko penkkien alle? Tai penkin taakse?
|
#11
|
|||
|
|||
Mietin että kesäkuumalla varmaan lämpeäisi melko paljon paikallaan ollessa, mutta tämänhän ei pitäisi periaatteessa haitata. Vaarallinen lämpö on vasta neljässä sadassa, silloin bensa syttyy eikä tässä pitäisi päästä lähellekkään sitä.
Periaatteessa lavan ja etuosan kynnykseen sopisi, mutta siitä tulisi niin pitkulainen vaakatasossa että polttoaineen saanti voisi olla ongelma kun auto on kallellaan. Penkkien alle ei mahdu |
#12
|
|||
|
|||
Miten alkuperäinen tankki on sijoitettu kyseiseen ajoneuvoon? Ja kyllähän tuo 50l eristettynä ottaa konehuoneesta aikamoisen tilan,
|
#13
|
|||
|
|||
Lavan alla, mutten sinne sitä enää tahtoisi laittaa.
|
#14
|
|||
|
|||
50l konehuoneeseen? Aika toivoton homma jos ajattelee että sinne pitäs saada mahtumaan 5 ämpäriä ja niin ettei ne ole ripoteltuna jokapuolelle konehuonetta.
Katsele suosiolla joku muu paikka. |
#15
|
|||
|
|||
Luonnollisesti katsoin millainen sopii, akkua siirtämättä 42l ja akun siirtämällä 56l. Ja järkevästi niin ettei oo ihan koneessa kiinni. Kaikki turha on kokolailla purettu pois 😅
|
#16
|
||||
|
||||
Ennen vanhaan tuo oli normaalia, bensa valui omalla paineella kaasariin. Jossain, olikohan se IFA vai DKW, meni rattiakselikin sen tankin läpi. Sille oli siis tunneli tehty.
Bensatankkeja on ollut paljon pickuppien, pakujen ja maastoautojen ohjaamoissakin. Välissä eristeenä peltiä, mattoa, tai ei mitään. Nykyisen turvallisuusajattelun mukaan ei tietysti kuulosta enää hyvältä...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#17
|
|||
|
|||
Joo, tässä on toki hyvä vielä mainita että nyt lavalla on neljä turvavyötöntä paikkaa, muutoksen jälkeen kuusi. Kolaritilanteessa tankki on tuskin eka paha ongelma. Tietysti turvallisuus on tärkeää, mutta ajatus oli lähinnä ongelmat käytössä, eikä kolarissa. Jos keula on niin paskana että hyvin tehty tankki pamahtaa niin eiköhän siltä kolaripaikalta lähetä muutenkin jalat eellä.
|
#18
|
||||
|
||||
Täytyy kommentoida. Älkää nyt p#####le verratko rokkirallia mihinkään ralliin. Ralli autoissa ei ole tankkia konehuoneessa
|
#19
|
||||
|
||||
No lämmin bensa aiheuttaa ongelmia mönkkärissäkin, eli toimii kuumalla kohtuu huonosti.
Toki jos o ruuttapeli niin sitten ehkä paremmin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#20
|
|||
|
|||
Tota en muuten ajatellut. Moottoripyörissä kyllä pelannut ihan hyvin. Kaasarilla toi on, mut isompi kone ei varmaan oo ihan niin ronkeli.
|
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ite kyl tekisin niin taakse kuin pystyis, sais painojakaumaa edes vähän paremmaks. |
#22
|
|||
|
|||
Eipä viitti offiautoon laittaa palkkihelmojen kaveriks polttoainetankkia keskelle taas vedetty kaikki putket, pohjapanssarit yms mikä vie tankilta järkevän tilan. Ihan taakse en laita kun ois aika osumaherkkä.
|
#23
|
||||
|
||||
No entä hytin taakse/lavan etureunaan?
|
#24
|
|||
|
|||
Siirtää lavaa taaksepäin aavistuksen tai ehkäpä paremminkin lyhentää sitä. Ja tekee tankin hytin ja lavan väliin. 10x60x70cm tekis jo 42Litraa.
Edit: Matti kerkes näppäillä ajatukseni ilmoille, kun minä vasta kymmensormijärjestelmää käyttäen kirjuuttelin... Viimeksi muokannut petroman : 04.03.2019 21:00 |
#25
|
|||
|
|||
Mitä siinä sijaisee taka akselin takana runkopalkkien välissä? Putkiako? Eipä ainakaan Toyotassa oikein alas tule tankki kyseisessä paikassa ja ainahan siihenkin voi panssarin tehdä.
|
|
Luokat |
polttoainetankki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Polttoainetankki | äljii70 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 15.05.2015 21:25 |
Ostettu lj:n polttoainetankki | kännirakastaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.04.2015 19:39 |
Ostettu polttoainetankki | perse arska | O/M/V Muut | 0 | 12.08.2013 21:46 |
RJ - LJ polttoainetankki? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.07.2011 06:43 |
Myydään Polttoainetankki | Taisto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.08.2009 15:01 |