Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2019, 15:18
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.016
Perusasetus

Osin kovaa, suurin osa kuitenkin kovalla hiekkapinnalla. Valtaosa käytöstä kuitenkin tulis olemaan kovalla pohjalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2019, 00:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja poiu Näytä viesti
Osin kovaa, suurin osa kuitenkin kovalla hiekkapinnalla. Valtaosa käytöstä kuitenkin tulis olemaan kovalla pohjalla.
Pienet pyörät, mieluummin jotkin pehmeä: esim. teräsvanteellisen kärryn nokkapyörä, taikka pelkkä pyörä.

Jos pitää kuskata maasturin kone-laatikkopaketteja, niin pitää olla melko järeä pukki... siis jos hyötykuormaa pitää kestää yli 500 kg... toki kevyempiäkin on

Ja sitten 15- 21mm vaneria arkki, josta sahataan levyt, minkä päällä liikutellaan, jos tarve pihalla liikutella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2019, 10:40
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Biltemasta saa nokkakärryn pyöriä olikohan 6e nurkkn kpl ja peltisellä vanteella, niitä kun laittaaa 4kpl niin vähintään kestää 400kg, tietysti pyörien kääntö onkin sitten vaikeampi toteuttaa muttei mahdoton, esim saman tyyppinen haarukka kiinnitys kun ruohonlekkureiden pöydissä on mutta korkeutta tulee autuamatta lisää aika paljon jolloin tuommosta tehdas häkkyrää joutuu hieman muokkaamaan ettei kippaa eteen/taakse, tietysti tuommosen voisi itsekkim tehdä 100x100 palkista jolloin muokkaamisessa on vain taivasrajana. Itelle kustanti 100x100 palkista (12m) korigrillinteko vajaat 120e kaikkineen tarvikkeineen niin senkin kannalta kannattaa puntaroida onko järkeä ostaa valmis vai tehdä itse (jos mahdollisuus)
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2019, 22:37
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Entäpä jos tekee osapuilleen näin: Tuommoinen tarvittavan kokoinen pukki, johon toiseen päähän navat/akseli johon esim. Auton/trailerin matalaprofiilirenkaat. Toiseen päähän kiinteät tukijalat ja kuulakytkin. Ja ostaa seuraavanlaisen vehkeen tai rakentaa jämäkämmän itse:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/452212...yn-siirtovaunu

Liekkö miten vaikeaselkoisesti esitetty, mutta älyätte kyllä toimintaperi-aatteen: kun siirtokapineen kahvoista painaa, nousee tukijalat ilmaan ja eikun menox.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Kumeja rakenteluun sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.03.2018 10:43
saisko vinkkejä sj410 suikan rakenteluun?? offisuikka Tekniikka & Jutustelu 6 25.01.2009 12:41
M polttoainesäiliö rakenteluun turaeinari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.04.2007 08:16
rajoituksia rakenteluun Rojota Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2004 19:29
vinkkejä hj:n rakenteluun Tekniikka & Jutustelu 4 18.10.2003 08:10


Sivu luotu: 16:35 (GMT +2).