![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nonnii jottai taas koitettu tusailla. Takapäähän ylätukivarsien korvakkeita mallailtu. Noin 3cm upotettuna runkoon. Kaik palaset heppii ja kuvaa lähettämään notta kelpaako euro sääntöihin, vastaus EEEIIIII.... Jotenka nuo purkaen ja uusia miettimään. Jonka seurauksena täytyy jakolaatikko/vaihdelaatikkopaketti mallailla paikalleen notta nähdään mihkä saadaan rungon ulkopuoliset korvakkeet mahtumaan. Ulkopuolisessa kiinityksessä tulee se ongelma että jos ja kun tarttee ylätukivarsien rungonpäitä säätää tarttee jakolaatikko irrottaa. Laatikkopaketti kun oli mallattu kohdilleen ni heräs mielenkiinto että mitenkähän tuolla etupäässä kaikki mahtuu olemaan. Ritijoustoissa mennään tyylillä kenkälusikalla sovitettu ja sätkäpaperilla tarkistetaan välys. Moottorin öljypohja himppu arveluttaa notta mimmonen maahtuu vai onko kuivasumppu tässätapauksessa ainoa vaihtoehto.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jottai taas tusailtu.
Taka ylätukivarsien korvakkeet rakenneltu uusiks nyt ei ole enää koloja rungossa. Akselin päähän korvakkeet kans heppiinsä ja vahvikkeita vähän kaveriks. Vahvikkeista tuli samalla integroitu vetopiste/sidonta kombinaatio. Koriaihiotakin mallattii rungolle notta nähdään kui vaihteisto ja tukivarret mahtuu olemaan. Hurjan korkeelta vaa tuntuu toi laitos vaikka kori vakiokorossaan runkoon nähden. Noin 60cm jää helmakorkeus.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Dodii sovitus moottori saatu tallille ja mallailtu paikalleen. Noin 10mm sovitelevy laatikon ja moottorin väliin. Öljypohja uusiks. Imusarja uusiks. Öljysuodattimen siirto. Notta taitaa tuo alumiinin hitsaus tulla tutuks.
Ylätukivarsien kiinikkeetkin mahtuu juur ja juur olemaa ristijoustoissa. Moottorin kiinikekorvakkeet mahtaa tulla melko erikoisen muotoiset. Ihan maltilliseen painoon pääsee tekniikka paketissa. Alta 250kg moottori, vaihteisto, jakovaihteisto.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kone ilman apulaitteita painaa siis 101kg, vai roikkuuko vaakassa jotakin muuta?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pelkkä moottori vaakalla. Pakosarja oli kiini.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Öljypohjaa rupesin aikani kuluks näpertelemää. Alkuu meinasin vanhasta modailla mut hetken tutkittuani tulin siihi tuloksee et nopeempi/helpompi tehhä kokonaa uus.
Öljypumpun imuputki piti värkkäillä kokonaa uus. Imusuppiloon mankeloin vanhasta pohjan ja verkon. Kehys 8mm merialumiinia, loput 3mm vastaavasta tavarasta.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lopullinen muoto alkaa öljypohjasta löytymää. Öljytilavuus noin 5 litraa+lauhdutin, letkut, suodatin, öljyakku. Et eiköhän tuo määrä luulis riittävän.
Tuo alumiinin hitsaus viel vähän hakusessa kuten koneen säätäminen/säädöt. Mutta eiköhän nekii rupee hitsaillessa löytymää.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Viimeisin hankintasi 2019 | AVRO | Chit-Chat | 210 | 23.12.2019 05:31 |
| Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) | sirP | Tapahtumat | 76 | 17.08.2019 18:20 |
| OFFROAD KILPAILUKALENTERI 2019 | Byrocrat | Tapahtumat | 6 | 06.06.2019 20:28 |
| Eurotrial 2019 Promodi projekti | MBJ750 | Maasturiprojektit | 26 | 24.04.2019 13:59 |
| Whatever Off-road kausi 2019 | Juuti | Chit-Chat | 0 | 05.12.2018 11:33 |