![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Plörön vuoden auto luokassaan (vaikka ei ollutkaan): "Pienet SUV/crossoverit: Suzuki Jimny Perinteisiin maastoajokykyihin nojaava malli poikkeaa rohkealla tavalla massasta. Persoonallinen, aito maasturi erottuu katumaasturikatraasta, myös vuoden hauskin auto. Siinä on rehellisyyttä, joka monesta muusta nykyajan crossover-huuman autosta uupuu. Tulevaisuuden ehdoton kulttiklassikko, joka näyttää hyvältä vielä 20 vuoden päästä. Todella sympaattisen eli huomiota herättävän näköinen pieni äijäauto" https://www.iltalehti.fi/autouutiset...8-b35300b4b1c0
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#3
|
||||
|
||||
|
GLX tomaattina, muuna kuin valkoisena "värinä" onkin sitten jo päälle 32K + tomituskulut (mitä sitten ovatkaan kun aina vähintään yli 6kk odottelut tehdastilauksen tähden?).
Kauas tässä mielessä on tultu SJ-41* ajoista.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
"Taiteilijan näkemys"
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Taiteilijalla on silmää
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tällä hetkellä toimitusaika n.1vuosi. Mutta onpa nuissa varusteita,sekä turva että mukavuus ihan eritavalla kuin sj41x
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ilmeisesti näitä on jo toimitettu, koska eilen bongasin näitä 3 liikenteestä.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Nytpä pikaisesti kommentteja uudesta Jimpasta. Vielä on vähän talvikeliä jäljellä, joten kiinnostaisi kuulla kokemuksia vanhan Jimpan ongelmakohdista. Kuten pysyykö lasit kirkkaina talvikelillä?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Kävin tänään Forssan AKR:ssä ottamassa maistiaisia uudesta Jimnysta, sinne oli saatu lainaksi hopean harmaa automaatilla oleva pikku kinniäinen. Ensimmäinen huomio oli tila, sitä oli ihan riittävästi 180cm 105kg ihmiselle, jos kohta penkin etureuna voisi olla hiukan korkeammalla. Pysty tuulilasi oli ehkä hivenen kauempana kuskista kuin Cherokee KJ:ssä, eikä kabiini ollut ihan hurjasti cherokeeta pienempi kuten etukäteen olin ajatellut, näin ainakin tuntui. Kaikki nappulat oli kätten ulottuvilla mutta kyynärnoja olis paikallaan.
Ajoonlähdössä kuului vetolinjasta ihan oikean maastoauton äänet ja jäykkien akseleiden mutkuttelut, laatikko vaihtoi aika terävästi ja tulikin mieleen onko se oppivaa sorttia vai uutuuden kankeutta. Pienempää asfalttitietä ajellessa yritin etsiä kuoppia ym. jossa voisi ottaa tuntumaa alustaan ja peräpää kopauttaa kuopassa ja korokkeessa jonkin verran ja jousitus voisi olla vähemmän pintakova. Hiekkatiellä ajoin montusta toiseen mutta en oikein saanut tuntumaa kun tie oli niin jäinen. Tien varressa toppasin ja vaihdoin jakolaatikon hitaalle, ei muuten ole mitään hipaisunäppäimiä, voimaa saa käyttää ihan reilusti jotta hidas puoli menee päälle, nopean nelivedon ja takavedon välillä kytkentä toimii pehmeämmin mutta ei niin nopeasti kuin cherokeessa, kytkennän viive tuleekin ottaa huomioon kun nelivetoa tarvitaan eli pitää kytkeä ajoissa, etuakselissa on ilmatoimiset navat ja ne miettii hetken kytkeytymisessä. varsinaista metsäpätkää en tällä kertaa päässyt koittamaan mutta kevään mittaan pitää käydä jossain uudelleen kojareilla. Fiilis oli ihan mahtava eikä autokuume helpottanut lainkaan. Nyt mietityttää pitkä toimitusaika (vuodesta puhuivat) ja metsätyskamppeiden sopivuus takaosaan, lähinnä kiväärin kuljetus, peurakyytiä varten tarvitsee ehkä vetokoukkuun asennettavan korin tai peräkärryn, kauriit kulkee kattotelineelläkin pulkassa. Jos autojen toimitusaika lyhenee tuotantokapasiteetin kasvaessa niin kiinnostus on kova ja ainakin omaan käyttöön auto sopisi ihan mainiosti, noin 30tkm/vuosi pääosin "maalaiskaupunkiajoa" ja pikkuteitä. Kotona latasin maahantuojan sivuilta Jimnyn ohjekirjan ja tutustuin autoon paremmin, huolto-ohjelma on melko simppeli ja varmaan huollot ensimmäisen 5vuoden aikana on kokolailla edullisemmat kuin jossain turbodieselissä. Oli muuten hassua kun moni huoltotyö oli selitetty DIY-miehiä varten kuten vanhassa Ladan ohjekirjassa eli itsekin voi tehdä perushuoltoja. Yhtenä vaihtoehtona on neliveto pickuppi, D-max tai Ranger automaatilla, mutta siinä vaihtoehdossa auto on vuosimallia 2012-2014 ja kilometrejä lasissa aika paljon ja isommat huollot tulee aikapian kohdalle. Harri |
![]() |
| Luokat |
| 2019, jimny, suzuki |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö | ajelija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 23.09.2014 23:37 |
| Myydään / Vaihdetaan 1kpl 33 uusi rengas/uusi 8x15 vanne | miilu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 01.05.2013 12:36 |
| Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
| Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
| m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |